13 morti, 3 raniti (FOTO SI VIDEO)
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

13 morti, 3 raniti (FOTO SI VIDEO)

ATENTIE, IMAGINI SOCANTE!

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    Durere de nedescris in comuna Scinteia. Batrini si copii isi cauta mortii printre cadavrele aliniate pe peronul garii. Nu mai au nici vlaga sa strige de durere si nici lacrimi sa ii plinga pe cei dragi. Fetele lor au ramas impietrite in fata neputintei de a-si readuce rudele la viata. Toti cauta raspunsul la crunta intrebare: de ce? "Copilul meu, trezeste-te! Haide tata, ridica-te sa mergem acasa", se roaga la capatiiul fiicei un tata disperat, in timp ce pompierii aliniaza linga el inca un cadavru. "Unde o sa-l mai vad eu pe baiatul meu?! Doamneee! Trezeste-l, Doamne, ca nu a gresit cu nimic!", striga, pina sa-si piarda glasul, o femeie care isi stringe in brate fiul fara viata. Tabloul sinistru al nenorocirii este intregit de rudele celor decedati, care incearca sa treaca de cordonul fortelor de ordine, sperind ca cei intinsi sub prelata nu sint cei pe care ii asteptau acasa. Sperantele li se naruie insa cu fiecare pas pe care il fac inspre locul tragediei cu ochii vecinilor plinsi si atintiti spre ei. Desi au trecut zeci de minute de la producerea catastrofei, unii localnici inca nu au certitudinea ca rudele lor se afla printre cei decedati. "Copilul meu se ducea la Iasi sa isi ia banii, ca muncise si era zi de salariu. Aveam in masina si doi nepoti, un baiat si o fata. Daca soferul nu ajunge in tribunal sa ia pedeapsa cu moartea, eu cu mina mea il omor pentru ce a facut. Mi-a distrus familia, pentru ce sa mai traiesc?", spune, rapus de durere, Costica Sacaleanu. 16 persoane se aflau in "microbuzul mortii". 13 au murit. Doi pasageri si soferul se lupta cu moartea la Spitalul de Urgente.

    Mecanicul de locomotiva: „Cred ca lua bani de la vreun calator sau dadea restul cuiva"

    Martorii tragediei spun ca pasageri si bucati din microbuz au fost imprastiate pe o distanta de mai bine de 350 de metri, cit a fost tirit microbuzul de la locul impactului pina unde a reusit sa frineze. „Eu eram sus, pe casa, lucram la acoperis. Am auzit bufnitura si cind m-am uitat am vazut trenul ca trecea si impingea microbuzul spre gara. Au sarit mai multi pasageri din masina de la impact. Am fugit repede cu un vecin. Prima data ne-am dus la copil, dar era mort. Apoi la ceilalti, dar nu pot sa spun daca mai traiau sau nu. Cred ca erau patru sau cinci, nu am retinut. I-am intors pe o parte ca sa nu se inece cu singe. Poate nu a mai avut timp sa frineze sau s-a pierdut mecanicul, fiindca tirziu am auzit scirtiit de frina", povesteste Laurentiu Carp, unul din martori. Barbatul care conducea trenul sustine ca inainte de momentul impactului, soferul microbuzului, Petrisor Apostu (26 de ani), era intors cu spatele spre directia din care venea trenul. „Soferul era cu spatele la tren in momentul impactului. Deci era intors cu spatele la mine. Nu stiu ce facea, nu pot sa imi dau seama. La intrarea peste linii terenul este putin in panta din partea in care venea el. Nici nu a incetinit ca ar vrea sa opreasca, dar nici nu a accelerat ca ar vrea sa treaca mai repede. Pur si simplu a mers cu viteza constanta. L-am avertizat sonor (a actionat sirena locomotivei - n.r.), semnalele de la trecerea peste calea ferata erau in functiune. A urmat impactul si vedeti si dumneavoastra care au fost urmarile. Cred ca lua bani de la vreun calator sau dadea restul cuiva, ca in momentul in care a iesit din masina avea bani in mina", a povestit Vasile Buda, mecanicul locomotivei.

    A coborit la timp din microbuzul mortii

    Unii localnici povestesc ca tinarul aflat la volanul microbuzului obisnuia sa forteze trecerea peste calea ferata. Intreaga comunitate este revoltata de inconstienta tinarului aflat la volan. „Eu il stiu ca sofer si stiu ca se cam grabea cind conducea. A mai trecut cind erau semnale in functiune. Pai nici macar eu nu trec, nici macar cind sint in misiune cu masina. Stau si astept sa treaca trenul, ca doar de aia sint puse semnalele, ca sa opresti", spune Ionel Chiriac, sofer pe masina de interventie a Serviciului Voluntar pentru Situatii de Urgenta din comuna Scinteia. „Eu venisem cu el de la Iasi cu ultima cursa. Am coborit la bariera si el a plecat la Bodesti sa incarce si cind a trecut inapoi spre Iasi s-a produs accidentul. Eram intr-un bar din apropiere si am auzit bubuitura de la impact. Facea curse zilnic pe aici si trecea prin bariera asta de peste zece ori pe zi", povesteste Alexandru Stamate. „Dimineata era primul care pleca de aici. La 5,30 si seara la 8 avea ultima cursa din Iasi. Si eu sint sofer, dar cel de la volan cred ca a fost de-a dreptul inconstient. Sa omoare atita lume nevinovata. Aveam si eu in microbuz o ruda, dar mai indepartata, care acum e decedata. Dar eu am mers de multe ori cu el si asa facea. Cind lua bani sau dadea rest, nu oprea masina, mergea in continuare. Pe cuvint daca de acum ma mai sui in vreun microbuz", a adaugat Dorel Savuc. „Cu atitea suflete in masina trebuia sa fie mai responsabil. A nenorocit o comuna intreaga, domnule! Am inteles ca numara bani de la calatori. Pai pe linia de tren se numara banii? Nu putea sa astepte sa treaca trenul?", se intreaba Vasile Ciolacu. „Din cite am inteles, inainte de bariera luase pe cineva in masina si ii dadea restul sau lua banii de la el", a mai spus Ionel Chiriac.

    „Zeci de ani cit o stat barierele nu a murit nimeni si acum s-a nenorocit o comuna intreaga"

    Oamenii din localitate sint revoltati si de faptul ca CFR a decis sa inlocuiasca barierele de la trecerea peste calea ferata cu instalatii de semnalizare acustica. „Trebuia sa lase, domne, barierele. Cit au fost bariere acolo, nu s-a intimplat nici un accident. S-a modernizat si au pus alarmele acelea. Daca are muzica mai tare in masina sau nu esti putin atent, nu le auzi. Cind vii din partea aia, bate soarele direct in parbriz si nu vezi nimic", a afirmat Elena Rusu. „Cu ani in urma erau bariere. Au fost de lemn, apoi le-a modernizat si au pus de metal, dar apoi le-au scos cind s-au facut modernizari. La bariera aia sa stiti ca nu prea au fost accidente", a adaugat Lenuta Pintilie. „Zeci de ani cit o stat barierele nu a murit nimeni si acum s-a nenorocit o comuna intreaga. Poate daca mai erau barierele nu trecea, poate nu le ocolea sa intre pe linii, dar asa, ce sa il opreasca?", a adaugat un alt localnic.

    ARR: „Nu avea dreptul sa efectueze transport de persoane"

    Potrivit autoritatilor, soferul nu avea atestat pentru a efectua transport de persoane. „Societatea are licenta pentru vehiculul respectiv. Conform numarului de inmatriculare, acesta figureaza in baza noastra de date ca licentiat pentru transport persoane. In ceea ce priveste conducatorul auto, in luna iulie acesta a sustinut si promovat examenul pentru eliberarea atestatului, insa pina la momentul de fata nu s-a prezentat pentru ridicarea documentului. Daca nu avea documentul in original, nu avea dreptul sa efectueze transport de persoane", a declarat Cristian Foia, seful Agentiei Iasi a Autoritatii Rutiere Romane. Ancheta in ce priveste cauzele nenorocirii a fost preluata de Parchetul Curtii de Apel, tragedia fiind catalogata ca si „catastrofa feroviara". „Accidentul este catalogat «catastrofa» avind in vedere consecintele atit din punctul de vedere al numarului victimelor, cit si in privinta valorii pagubelor inregistrate. Un procuror din cadrul Parchetului Curtii de Apel a fost prezent la cercetarea la fata locului, urmind ca pe parcursul anchetei sa fie stabilite toate circumstantele producerii accidentului. Este prematur deocamdata sa discutam despre alte aspecte ale anchetei. Acestea vor fi stabilite pe parcurs. Vor fi efectuate si o serie de expertize", a spus Eugenia Virvescu, procuror general adjunct al Parchetului Curtii de Apel.

    Un sofer indisciplinat, cu sapte amenzi in acest an

    Accidentul de ieri este cel mai grav inregistrat la Iasi in ultimii 20 de ani. Conform reprezentantilor Politiei, zona era corect semnalizata. „Nu sint motive vizavi de dirijarea traficului in zona, care sa duca la producerea unui astfel de accident. Zona este presemnalizata si semnalizata cu indicatoare. O nesocotire crasa din partea conducatorului auto, in conditiile in care nu exista alta cauza", a precizat comisarul-sef Liviu Zanfirescu, seful Politiei. Acesta a adaugat ca tinarul aflat la volan se afla in evidentele Politiei Rutiere ca fiind indisciplinat. „Figureaza cu sapte sanctiuni acordate pentru viteza, nepurtarea centurii de siguranta, folosirea telefonului mobil, stationari sau opriri neregulamentare. Eu unul sustin ca virsta de 25 de ani este prea mica pentru o asa mare responsabilitate cum este transportul de persoane", a adaugat comisarul sef Zanfirescu. Soferul microbuzului avea permis de conducere categoria B din anul 2005. In 2006, obtinuse si celalalte categorii, care ii permiteau sa efectueze transport de persoane. „Avem de-a face cu o masina licentiata sa efectueze transport de persoane si un conducator auto care detine toate categoriile de permis. Faptul ca nu avea atestatul in original sau ca micobuzul nu avea licenta de executie pe traseul respectiv nu sint cauze care au dus la producerea accidentului", a mai precizat seful Politiei. Anchetatorii spun ca nu se poate vorbi de faptul ca tinarul nu cunostea traseul, pentru ca locuieste in zona si traversa zilnic, de mai multe ori, calea ferata in zona respectiva.

    „Nu am mai vazut in viata mea o asemenea fractura"

    Tragedia de pe sosea a continuat si pe holurile spitalelor. Victimele au fost aduse una cite una si medicii s-au luptat ore in sir pentru a le tine in viata. Ambulantele veneau incontinuu si rudele victimelor erau disperate. Cei trei oameni care au supravietuit teribilului accident au fost operati de catre medici la distanta de citeva ore. Rudele celor internati in spital au privit neputincioase cum persoanele dragi lor sint purtate pe targa de catre medici. Soferul microbuzului, Petru Apostu, in virsta de 26 de ani, a ajuns la spital in stare critica, cu rani severe si fracturi. „Noi am adus soferul masinii la spital, este stabil, are multiple rani si la membre, probabil ca si interne", a afirmat Cristina Guzu, medic in cadrul Serviciului Judetean de Ambulanta. Medicii au fost nevoiti sa ii scoata rinichiul sting, care explodase, si s-au chinuit mai bine de doua ore sa il stabilizeze. Barbatul avea multiple leziuni interne. Fractura de femur pe care a suferit-o tinarul i-a lasat pina si pe medici fara cuvinte. „Eu nu am mai vazut in viata mea o asemenea fractura, este clar una rezultata in urma unui impact deosebit de puternic", a declarat dr. Paul Sirbu, directorul medical al Spitalului de Urgente „Sf. Ioan". Barbatul a fost printre cei trei supravietuitori ai accidentului, insa medicii spun ca sansele de supravietuire sint mici. „Pacientul a ajuns in stare critica la noi, cu politraumatisme, printre care toraco-abdominal, cranio-facial, luxatii si fracturi de bazin si femur, leziuni vasculare si interne abdominale grave. Rinichiul sting a fost scos, explodase, medicii au reusit sa il tina in viata. Deocamdata ramine internat la Terapie Intensiva, prognosticul este unul extrem de rezervat, pentru ca ranile sint severe", a precizat dr. Tudor Ciuhodaru, seful Unitatii de Primire Urgente din cadrul Spitalului Clinic de Urgenta „Sf. Ioan".

    Pasagerul Ilie Mesteru e in coma de gradul I

    Tot in Terapie Intensiva se afla si Ilie Mesteru, un alt pasager al microbuzului, in virsta de 34 de ani, transportat de la Spitalul „Sf. Spiridon". Barbatul, in coma de gradul I, are rani la nivelul capului si risca sa ramina fara piciorul drept din cauza infectiei. „Pacientul are edem cerebral, traumatism toraco-abdominal, fractura de gamba deschisa intens contaminata, adica nu a fost curatata la timp si s-a infectat. Ramine internat la noi in Terapie Intensiva, in acest moment se afla in sala de operatie a Clinicii de Chirurgie Plastica Reconstructiva. Exista pericolul de a ramine fara piciorul drept din cauza infectiei, deja are doua degete amputate la mina stinga. Si in cazul lui sansele de supravietuire sint mici, prognosticul este extrem de rezervat", a adaugat dr. Tudor Ciuhodaru.

    Viorel Chelaru este in stare grava. Fratele sau a murit in microbuz

    Cel de-al treilea pasager care a scapat cu viata in urma tragediei a ajuns si el la spital cu rani grave. Viorel Chelaru, de 37 de ani, a suferit leziuni la cap, avea un cheag de singe in zona creierului, traumatism abdominal, si a ramas internat la Spitalul de Neurochirurgie, dupa ce a fost operat la Spitalul „Sf. Ioan". „Pacientul a fost adus la noi pentru operatie in sectia Ortopedie, dupa care a fost transportat la Spitalul de Neurochirurgie inapoi, pentru ca avea o hemoragie in zona capului. Prognosticul este extrem de rezervat, ca si la ceilalti", a explicat dr. Tudor Ciuhodaru. Barbatul a ramas internat in sectia de Neurochirurgie pentru interventia medicilor. Cumnatul barbatului ne-a spus ca el a supravietuit, insa fratele lui nu a avut noroc, a fost ultimul decedat. „Eu am ajuns in sat si am auzit de accident, am aflat ca a fost dus la spital si am venit aici. El traieste, dar fratele lui, Florin, era in agonie pe jos, el a fost ultimul decedat. Din cite am auzit de la mecanicul trenului, soferul numara bani chiar pe linia ferata. A nenorocit zeci de oameni", a afirmat Gheorghe Panaite, cumnatul barbatului in virsta de 37 de ani.

    Mama soferului a lesinat in strada

    Medicii au fost nevoiti sa acorde ajutor si rudelor ingrijorate venite la spital. Mama soferului, Mariana Alexa, a lesinat in plina strada, inainte de a intra pe poarta spitalului. Nici sotia soferului nu a rezistat si a cerut medicilor citeva calmante pentru a se linisti. La spital au ajuns si cumnata victimei, fratele si verisoara de 19 ani. „I-am spus sa nu mai lucreze nonstop, mai bine as muri eu", tipa mama victimei pe holurile spitalului. Potrivit rudelor, barbatul ar fi fost suprasolicitat de catre sef si era deja a patra zi de cind muncea incontinuu. „El se intelegea foarte bine cu seful lui si stia ca este bun in ceea ce face, de aia l-a si chemat la munca atitea zile la rind. Era deja a patra zi cind mergea pe traseu, sotia lui i-a si spus ca e prea obosit sa se mai duca, dar el nu a ascultat. Era prea obosit, lucra de dimineata de la 4 pina seara la 10, nici nu apuca sa doarma macar atunci cind ajungea acasa", a spus Eufrosina Murariu, verisoara soferului ajuns la spital.

    „Era prea solicitat"

    Barbatul lucra de doi ani la aceeasi firma, spun rudele, si nu se intelegea bine cu colegii pentru ca era preferatul sefului. „Toti colegii au spus ca el nu avea toate categoriile auto sau ca e vinovat pentru accident, pentru ca el era preferatul sefului, si pe el nu l-a dat afara asa cum i-a dat pe altii. Erau zile cind il chema seful la munca si ca sa repare masinile, era prea solicitat, nici masinile alea nu erau atit de bune", a marturisit Eufrosina Murariu. Cu totii au asteptat cu sufletul la gura sa iasa barbatul din operatie. Timp de citeva ore au plins si s-au rugat ca tinarul sa ramina in viata. Mama victimei a intrat in stare de soc, dupa ce si-a revenit din lesin, a inceput sa isi dea palme peste fata si sa se dea cu capul de pereti, in incercarea disperata de a se trezi la o alta realitate decit aceea. Fratele soferului se plimba incontinuu pe holuri si se abtinea sa nu plinga, vorbea la telefon si cu alte rude care nu stiau ce se intimpla in sala de operatie. Sotia soferului a stat aproape de medici, ii era foarte rau. La inceput a refuzat orice calmant, a acceptat apoi sa i se ia tensiunea si a cerut pastile pentru durerea de cap. „Doamna, ce sa va spun... I-am scos rinichiul sting. Sa speram ca va fi bine", se aude vestea data de dr. Corneliu Morosanu, tocmai iesit din sala de operatie. La scurt timp, in jurul orei 20, medicii il scot pe sofer din sala si il transporta la Terapie Intensiva. Atunci cind l-au vazut, rudele au inceput sa tipe si au cazut din picioare, a fost prea dura imaginea. Barbatul era pansat si se vedeau urme de singe. Rudele au ramas in continuare in spital, in speranta ca vor putea sa stea linga cel operat citeva minute. Pina atunci nu au avut voie, starea lui era prea grava.

    Semnalele intra in functiune cind trenul mai are de facut 1,5 km

    Reprezentantii CFR au afirmat ca echipamentele de semnalizare acustice si luminoase functionau in momentul in care s-a produs teribilul accident. „Desi am inteles ca soferul a spus initial ca nu functionau semnalele acustice si luminoase, acest lucru nu este adevarat. S-a facut o expertiza la fata locului care arata ca ele erau in functiune. Instalatia functioneaza intr-un sistem integrat", a declarat Vasile Cozubas, seful Diviziei Trafic din cadrul Regionalei CFR Iasi.

    Luminile de avertizare au functionat

    Conform lui Cozubas, in momentul in care echipamentele nu functioneaza, este alertat in mod automat un impiegat de miscare, care mai departe anunta mecanicul de locomotiva. Mai mult, sistemul de avertizare are si becuri de siguranta. In astfel de situatii, viteza trenului este redusa pina la 20 kilometri pe ora. In cazul de fata, viteza trenului Brasov - Iasi era de aproximativ 80 kilometri pe ora. Dispecerii Regionalei au mentionat ca pe tronsonul respectiv, Munteni - Scinteia, viteza putea urca pina la 100 kilometri pe ora. „Este un tren de rang accelerat, care nu opreste in Scinteia. Se afla in regimul de viteza pentru zona respectiva", sustin dispecerii.

    Angajatii CFR au explicat ca echipamentele de semnalizare tip bariera sau acustice si luminoase sint comandate automat. Ele intra in functiune cu aproximativ 1,5 kilometri inainte ca trenul sa treaca prin zona respectiva. La viteza de 80 kilometri pe ora, cit avea trenul, inseamna ca distanta de 1,5 kilometri era parcursa in 68 de secunde. In zona impactului sint trei linii de cale ferata, din care este folosita una singura. Trecerea peste calea ferata nu era prevazuta cu bariera deoarece calea ferata este intersectata de un drum judetean. „Conform normativelor, in functie de categoria drumului si a liniei folosite de noi, semnalizarea se face cu bariera sau prin semnale acustice si luminoase. Asta nu decidem noi. Exista un STAS in care sint prevazute toate aceste lucruri", a mentionat Cozubas. Seful Diviziei Trafic din cadrul CFR a specificat ca semnalul luminos este vizibil de la o distanta de aproximativ 800 de metri, dar nu a putut da detalii cu privire la intensitatea sunetului emis.

    „Mecanicul s-a trezit cu masina in fata"

    La trecerea peste calea ferata unde s-a produs tragedia, vizibilitatea nu era obturata de obstacole, cum ar fi garduri, cladiri, copaci sau buruieni inalte, iar calea ferata este in linie dreapta. Unii martori sustin ca soferul microbuzului a declarat ca initial s-a angajat sa traverseze calea ferata ignorind semnalele acustice si luminoase, dar cind a vazut ca vine trenul, a vrut sa dea cu spatele, fara a mai reusi manevra. Totusi, mecanicul de locomotiva spune ca microbuzul rula cu viteza constanta, iar soferul se uita in directia opusa celei din care venea trenul. Cozubas a estimat ca frinarea unui tren care merge cu o viteza de aproximativ 80 kilometri pe ora se poate face in aproximativ 300 de metri. „Mecanicul nici nu a mai avut timp sa reactioneze. S-a trezit pur si simplu cu masina in fata. A fost o chestiune de secunde. Nu-mi amintesc sa se mai fi intimplat o asa catastrofa", a mentionat Vasile Cozubas. Automotorul 14.053 Brasov - Iasi trebuia sa ajunga in Iasi la 14.44, iar la 15.15 urma sa plece din nou spre Brasov. Trenul era unul privat, apartinind firmei Regiotrans. Oficialii Regionalei CFR Iasi au specificat ca ruta deservita era una experimentala. „Circula experimental pe o perioada de sase luni, pentru a vedea citi calatori sint si daca este profitabila. Urma sa se ia o decizie in privinta acestei curse in luna septembrie", a declarat Cozubas. Cursa functiona de pe data de 1 mai a acestui an. Trenul era de tip automotor si avea o capacitate de 70 de persoane.

    Microbuzul nu avea ce cauta la Scinteia

    Conform evidentelor de la Consiliul Judetean, microbuzul implicat in accident nu circula legal pe traseul Iasi - Scinteia. Petru Focsa, seful Serviciului de Transport Judetean Iasi, a declarat ca mijlocul de transport apartine firmei ValCris Trans SRL. „Respectivul microbuz nu era prins pe nici un traseu. Firma nici nu are vreun traseu care sa treaca prin Scinteia", a specificat Focsa. ValCris Trans deserveste un traseu pe ruta Pascani - Iorcani. Unul dintre administratorii si actionarii firmei de transport ValCris Trans figureaza ca actionar si la firma Izvoras SRL, care are un traseu pe ruta Iasi - Scinteia. Celalalt actionar la ValCris Trans este Constantin Scintei. Surse din cadrul Consiliului Judetean au mentionat ca Ionel Dumitriu, patronul firmei Izvoras, care figureaza si la firma ValCris Trans, a explicat ca microbuzul cu numarul de inmatriculare IS 05 EEM a dus mai multi oameni la o cumetrie in zona Scinteia. Dumitriu sustine ca, la intoarcere, soferul ar fi luat calatori. „Vom discuta zilele urmatoare ca sa aducem modificari in ceea ce priveste caietele de sarcini. Vom cere ca la dosare sa fie trecuti si soferii angajati de catre firme si atestatele profesionale", a adaugat Focsa.

    Cea mai mare catastrofa feroviara din Romania ultimelor decenii

    Tragedia de ieri dupa-amiaza a pus Iasul in topul nenorocirilor produse pe calea ferata. Nici unul dintre cele mai grave accidente feroviare, produse pina acum in Romania nu a fost declarat „catastrofa feroviara". In iulie 2007 un accident feroviar deosebit de grav s-a produs in localitatea Gura Ocnitei (judetul Dimbovita). Autocarul implicat in accident transporta peste 30 de persoane care se intorceau de la o nunta. La trecerea peste calea ferata autocarul a fost izbit de trenul personal care circula pe ruta Tirgoviste - Ploiesti. Opt persoane au decedat si 25 au fost ranite. In februarie 2002, un autobuz care circula pe ruta Tecuci - Munteni (judetul Galati), si in care se aflau 18 persoane a fost spulberat de pe liniile de cale ferata tot de trenul accelerat Iasi - Brasov. Autobuzul a fost tirit aproape 500 de metri de la locul impactului. Bilantul accidentului a fost de sapte morti si sase raniti in stare grava.


    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Zboară, Puiule, zboară! Şi cu ce ne ajută că a zburat?

    Cosmin PAȘCA

    Zboară, Puiule, zboară! Şi cu ce ne ajută că a zburat?

    Într-o ţară în care trenurile care transportă butuci la export stârnesc mai multe lacrimi pe Facebook decât imaginile cu pacienţii de la terapie intensivă, un astfel de subiect ar fi trebuit să scandalizeze opinia publică şi să producă un cutremur în structurile de putere din Palatul Victoria şi „conacul” din Modrogan.

    Filmuletul zilei

    opinii

    Canonizare

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Canonizare

    „Dispariţia mea fizică devenise o urgenţă istorică... Iată că pigmeii mă venerează în sfârşit! Îmi pun numele pe plăcuţe, îmi sculptează chipul, îmi ridică osanale. S-a făcut dreptate. Acesta a fost dintotdeauna raportul real dintre mine şi ei! Ei, muritorii prosternaţi în admiraţie pentru adevăratul maestru, eu, olimpianul - nu bietul Hermes, ci Zeus, cum ar trebui de fapt să mă cheme, dacă ai mei ar fi fost un pic mai inspiraţi!”

    Omul care îşi confunda soţia cu o pălărie* - Capcana Facebook

    Bogdan ILIESCU

    Omul care îşi confunda soţia cu o pălărie* - Capcana Facebook

    „Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one./ Realitatea este doar o iluzie, deşi una foarte persistentă” - Albert Einstein

    Mircea Eliade & Vasile Conta. Coda (I)

    Florin CÎNTIC

    Mircea Eliade & Vasile Conta. Coda (I)

    Ultima decadă a lunii aprilie marchează pentru mine două comemorări speciale ale unor figuri intelectuale româneşti de care s-a întâmplat să mă ocup şi care s-au săvârşit din viaţă una după alta, chiar dacă la un secol distanţă: Vasile Conta (21 aprilie 1882) şi Mircea Eliade (22 aprilie 1986).

    pulspulspuls

    Iar dumnezăieşte Cîţu la adresa Iaşului. De data asta chiar are şi de ce

    Iar dumnezăieşte Cîţu la adresa Iaşului. De data asta chiar are şi de ce

    Filmuleţul cu ameninţarea auditului la adresa şefilor de la Romsilva din judeţe puşi de PSD ca să-şi dea demisia şi să lase locul celor de la PNL, difuzat alaltăieri de băieţii de la Recorder, cică a picat cum mai prost nu numai pentru Gelu Puiu, băiatul de mingi al lui Flutur bucovineanul încă de pe vremea când era şef de ocol la Cârlibaba, cel care dădea telefoanele, sau pentru Alexe de la Iaşi, şeful lui, ci mai ales cică pentru PNL şi Cîţu. 

    Caricatura zilei

    Urare

    Editia PDF

    Bancul zilei

    Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

    Parteneri

    Alte publicatii

      Intrebarea zilei

      Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

      vezi raspunsuri

      Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.