Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Centura neputintei

Nici macar in anul electoral autoritatile si politicienii nu se mai pot mobiliza

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    In ciuda necesitatii ei si chiar a anului electoral, proiectul soselei de centura zace nederanjat. De mai bine de trei luni, nimic nu s-a miscat in zona Metro. A ramas acelasi panou care anunta o investitie de milioane de euro, dar fara ca macar o bucata de pamint sa fie miscata din loc.

    Reprezentantii Directiei Lucrari Drumuri si Poduri (DRDP) sustin ca sint in stadiu de obtinere a avizelor. In acelasi stadiu in care stau de ceva vreme. "Avem luni bune de cind ne chinuim sa obtinem autorizatiile", a afirmat Dorina Tiron, sefa DRDP Iasi, o apropiata a liderilor PNL Iasi.

    Desi in primavara conducerea directiei regionale anunta ca in termen de trei luni va trebui predat proiectul tehnic de executie, pina acum pe masa autoritatilor a ajuns doar o parte din acest document care vizeaza o prima portiune de sase km de drum.

    Mai mult, nu s-a obtinut pina acum nici acordul din partea tuturor celor 16 proprietari de teren identificati in prima portiune de 3,15 km din soseaua de centura pe care se vor executa lucrari. In rezumat, la aceasta ora exista proiect pentru un sfert din lungimea soselei, dar nici macar o palma de pamint pe care sa fie construita.

    Simirad: "Sigur ca voi semna, daca prezinta documentele"

    Conducerea DRDP a anuntat ca asteapta ca pina la sfirsitul lunii sa primeasca avizul de mediu necesar demararii lucrarilor, act care va trebui eliberat de Agentia pentru Protectia Mediului. "Dupa ce vom avea acest aviz de mediu, care va fi eliberat pentru tot proiectul, vom merge din nou la Consiliul Judetean pentru a solicita eliberarea autorizatiei de constructie. Nu inteleg de ce nu am obtinut-o pina acum. Ni s-au cerut acte de proprietate pentru terenul pe care va fi construita soseaua, dar noi nu facem o casa, facem un drum de utilitate publica. Putem incepe lucrarile in baza acceptului de la proprietari de a intra pe terenul pe care il detin, si noi sa ne angajam ca, in citeva luni, dupa aparitia Hotaririi de Guvern, le viram banii ce le revin din evaluarea terenului care va fi expropriat in baza unei evaluari ce respecta anumite criterii. Speram ca noua conducere a Consiliului Judetean sa dea autorizatia de constructie pentru aceasta lucrare care este in interesul intregului judet", a spus Tiron.

    Reprezentantii DRDP au solicitat in mai multe rinduri de la CJ autorizatia de constructie pentru a incepe lucrarile la prima portiune din soseaua de centura, dar pentru ca documente importante lipseau de la dosar, se cereau mereu completari. Pozitia CJ a ramas de altfel neschimbata.

    Noul presedinte al CJ, Constantin Simirad, s-a aratat dispus sa semneze oricind autorizatia de constructie, dar dupa intocmirea de catre DRDP a unui dosar complet. "Cum sa nu fiu de acord cu emiterea autorizatiei de constructie pentru un asemenea proiect? Sigur ca voi semna, daca prezinta documentele solicitate", a precizat Simirad.

    Nici un pas inainte in rezolvarea problemei terenului

    Lucrarile la soseaua de centura nu pot demara daca nu exista acordul proprietarilor de teren care detin pamint in zona in care aceasta va fi construita. Firma de avocatura care trebuie sa solutioneze problemele legate de situatia juridica a terenului pe care va fi construita soseaua a identificat pina acum doar proprietarii din prima portiune de 3,15 km.

    Astfel, 16 proprietari de teren vor fi afectati de executia lucrarilor la sosea. Dintre acestia, 14 sint persoane fizice, iar in acest moment se poarta discutii pentru obtinerea acordului care va da dreptul firmei de constructii sa demareze lucrari de constructie pe terenul lor.

    Pe linga proprietarii persoane fizice, terenul pe care se va executa proiectul mai este detinut de Agentia Domeniilor Statului si Consiliul Local Miroslava. "Avem acordul CL Miroslava, iar de la Agentia Domeniilor Statului se poate obtine usor terenul. Acum, firma de avocatura lucreaza la obtinerea acceptului din partea proprietarilor", a anuntat Tiron, practic aceeasi declaratie data si in urma cu doua luni.

    Sefa DRDP a precizat ca, dupa ce acestia isi vor da acceptul ca terenul sa fie trecut in domeniul statului, se va trece la intocmirea primei Hotariri de Guvern necesara pentru expropriere. Un prim document ii va viza pe proprietarii ideintificati in primii sase km de sosea. "Hotaririle de guvern vor fi pe tronsoane, iar o prima HG va fi pentru primii sase km", a afirmat sefa DRDP.

    Varianta grea si varianta usoara

    Firma desemnata sa realizeze proiectarea si executia lucrarilor este SC Vega '93 din Galati care a cistigat licitatia cu o oferta de 136,2 milioane de lei. Pina in acest moment, exista doar o parte din proiectul tehnic de executie a soselei de centura. "S-au proiectat primii sase km din sosea si se lucreaza la urmatorii sapte km", a precizat Dorin Duduta, reprezentantul Vega '93 care se ocupa de proiectul de executie a soselei de centura a municipiului Iasi, Etapa I-Varianta Sud.

    Oferta firmei prevedea realizarea lucrarii in 36 de luni de la semnarea contractului. Aceasta societate trebuie sa intocmeasca proiectul tehnic pentru etapa I, Varianta Sud a soselei de centura si sa realizeze lucrarile. Reprezentantul Vega '93 a anuntat ca solutia oferita prin proiectul tehnic, dar care mai are nevoie de unele avize, este de a se amenaja un sens giratoriu pentru a face trecerea de la DN 28 spre Uricani.

    Prima varianta a soselei de centura vizeaza executia unui traseu pentru trafic greu, de 24 de km, si unul destinat traficului usor, de 7 km. Ambele variante vor porni din zona Metro si vor avea un traseu comun pe o distanta de aproximativ 3,5 kilometri. Punctul de plecare al soselei de centura a fost stabilit la kilometrul 64 al DN 28.

    Varianta pentru traficul greu va traversa sesul Bahluiului, satul Uricani, va trece pe linga satul Valea Ursului, va intra in municipiu pe linga tirgul de cherestea, va coincide cu bulevardul Poitiers, drumul Trei Fintini si se va opri la intersectia cu drumul spre Tomesti - Albita. Traficul usor va fi directionat prin municipiu, prin zona Cicoarei, si va continua pe str. Arhitect Berindei, calea Galata, Tudor Neculai, soseaua Nicolina, pina la bulevardul Poitiers.


    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Pavel LUCESCU

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

    opinii

    Distrugerea statuilor

    Alexandru CĂLINESCU

    Distrugerea statuilor

    Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

    De ce este atât de aspru Postul Mare?

    pr. Constantin STURZU

    De ce este atât de aspru Postul Mare?

    Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

    Roboţi

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Roboţi

    Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

    pulspulspuls

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

    Caricatura zilei

    La reciclat pet-uri și doze

    Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

    Cumpara editia digitala

    Vremea in Iasi

    Curs valutar

    Parteneri

    Intrebarea zilei

    Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

    vezi raspunsuri