Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Nu mai sint bani nici de plombe

Strazile Iasului vor ramine ciuruite de gropi

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    Iesenii trebuie sa se obisnuiasca cu gropile de pe strazi. Dupa trei ani in care utilajele de asfaltari au lucrat la foc continuu, activitatea s-a redus considerabil in acest an. Atit la nivel de investitii, cit si la capitolul de reparatii, intretinere nu se mai intimpla mare lucru. Soferii sint cei care resimt din plin sistarea lucrarilor. Pe strazi au inceput inca de acum sa apara gropi care in alti ani ar fi fost reparate imediat. Lipsa banilor afecteaza si santierele in derulare. Sansele ca iesenii din Tatarasi sa aiba un bulevard normal in cartier in acest an scad pe zi ce trece. Municipalitatea nu a reusit sa achite catre constructori nici macar datoriile de anul trecut.

    Santierul din Tatarasi devine etern

    Primarul Gheorghe Nichita a vizitat ieri doar unul din santierele municipalitatii. Edilul a scos de pe lista zona Tatarasi si a trecut doar pe la lucrarile din Tirgu Cucului. Aici se lucreaza cu mai multe firme si utilaje, in timp in Tatarasi abia se mai misca cite o bordura. "In Tatarasi nu am fost. Nu avem bani. Avem de dat in jur de noua milioane lei celor cu care avem contract. Am mai platit cite ceva si au completat cu piatra sparta unde mai era nevoie. Incercam in continuare sa le platim. Acolo ar mai fi nevoie de asfaltat. Nu este vina mea ca este criza si nici ca nu pot sa fac imprumuturi pentru a continua lucrarile. Stiu ca este luna iulie, dar nu sint bani", a declarat primarul Gheorghe Nichita. Lucrarile din Tatarasi au fost cistigate la licitatie de firma greceasca Themeli in asociere cu firma Constructii Feroviare Cimpulung Moldovenesc. Contractul a fost semnat initial pe o valoare de 15,7 milioane lei, fara TVA. Desi oficialii municipalitatii s-au declarat in multe rinduri nemultumiti de calitatea si ritmul lucrarilor din Tatarasi, au decis pe de o parte sa renunte la o parte din lucrarile initiale, iar pe de alta parte sa suplimenteze contractul. Suma stabilita prin negociere fara anunt de participare a fost de 6,26 milioane lei, fara TVA. Fara bani la buget si cu datorii imense catre constructori, edilii au evitat sa anunte un termen de finalizare pentru lucrarile din Tatarasi. Conform contractului, investitia ar trebui sa fie gata pe data de 30 august. Este insa greu de crezut ca ceea ce nu s-a facut din primavara va fi gata in mai putin de o luna si jumatate. De altfel, termenul de finalizare al santierului din Tatarasi a fost mutat succesiv din aprilie 2009, in septembrie 2009, pina la sfirsitul lunii august 2010.

    Investitiile noi au disparut

    Nici la capitolul de intretinere a strazilor nu se intimpla mare lucru. Lipsa banilor de la bugetul local se vede pe mai toate strazile. Arterele sint mentinute la limita, fara reparatii majore asa cum se faceau in ultimii ani. Productia raportata de Citadin in primele sase luni ale anului este de doar 10 milioane lei, in conditiile in care iarna trecuta a fost una foarte grea, iar in primavara s-a lucrat intens la acoperirea gropilor aparute. Prin comparatie, in primele sase luni ale anului trecut au fost realizate lucrari de 16 milioane lei. Diferenta de aproape 40% in minus se vede si prin lipsa unor interventii pe strazi precum Aurel Vlaicu. Aici, abia in urma cu citeva saptamini s-a pus problema unor lucrari, desi strada este distrusa. Nici in zona liniilor de tramvai din Metalurgie nu au mai ajuns utilajele de asfaltat. Si covoarele asfaltice au fost inlocuite tot mai mult de plombe care sa rezolve punctual problemele urgente ale unei strazi. Anul acesta practic au fost eliminate si investitiile noi in strazi. Municipalitatea nu a mai finantat decit finalizarea unor lucrari incepute prin creditul Dexia. Diferenta este una mare, comparativ cu anii trecuti. In ultimii trei ani s-au investit in strazi in jur de 90 milioane lei. Banii au fost utilizati pentru modernizarea a aproape 130 de artere. Intretinerea acestor artere cade acum in sarcina constructorilor. Garantia de doi ani oferita pentru asfalt va expira, iar municipalitatea va trebui sa gaseasca fonduri si pentru aceste strazi. Chiar daca sint noi, pe multe artere s-a intervenit deja pe baza garantiei. Strazi precum Libertatii, Urechea, Costache Negri, Balcescu, artere din Moara de Vint au fost reparate deja de constructori, la putin timp de la modernizare.


    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Pavel LUCESCU

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

    opinii

    Distrugerea statuilor

    Alexandru CĂLINESCU

    Distrugerea statuilor

    Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

    De ce este atât de aspru Postul Mare?

    pr. Constantin STURZU

    De ce este atât de aspru Postul Mare?

    Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

    Roboţi

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Roboţi

    Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

    pulspulspuls

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

    Caricatura zilei

    La reciclat pet-uri și doze

    Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

    Cumpara editia digitala

    Vremea in Iasi

    Curs valutar

    Parteneri

    Intrebarea zilei

    Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

    vezi raspunsuri