anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM

vineri, 20.05.2022

O strada noua va face legatura intre strazile Palat si Sf. Lazar

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    Cu o investitie de aproximativ 2,3 milioane de euro intr-un sistem de management performant, 8 puncte de acces si 2500 de locuri de parcare distribuite in anumite zone, chiar si pe 5 niveluri, reprezentantii Palas propun soferilor o noua modalitate de a parca, „fara nervi, timp si benzina pierdute". Parcarea se intinde aproape in intreg subteranul complexului Palas, de la Strada Palat si pina la Strada Sfintul Lazar.

    Concret, soferii vor fi informati in timp real de panouri electronice cite locuri libere mai sint disponibile. „Impreuna cu specialistii germani de la compania Scheidt&Bachmann am gindit un sistem de management al parcarii cu ajutorul caruia soferii vor fi ghidati catre cel mai apropiat loc de parcare. Panourile, aflate in apropierea fiecaruia dintre cele 8 puncte de acces, vor putea fi vazute de la 60 de metri, indiferent de conditiile meteorologice. Locurile de parcare vor fi monitorizate cu ajutorul unor senzori cu infrarosu. Am hotarit ca aceasta investitie este una necesara, in plus fata de sistemul de baza de management al parcarii, care presupune instalarea unor bariere de laser, intocmai ca sa eliminam orice fel de erori", a precizat Bogdan Seuleanu, reprezentant al ansamblului Palas. Odata intrati in parcare, soferii vor avea indicatii la intersectiile principale, iar deasupra fiecarui loc, aceiasi senzori vor indica prin doua leduri disponibilitatea: rosu, in cazul in care locul este ocupat sau verde, daca este liber.

    Intrarea si iesirea din parcare se face pe baza unei cartele-tichet. Pe aceasta, soferul va detine informatii in legatura cu locul in care a parcat. Fiecare dintre cele 5 niveluri ale parcarii va avea un cod distinct de culoare, astfel incit soferii sa poata sa isi gaseasca masina cu usurinta. „La intrarile in parcare, precum si la lifturile catre aceasta, vor exista harti care sa ii ajute pe soferi sa ajunga la locul la care au parcat masina. Ei nu vor putea iesi din parcare fara sa utilizeze cartela, de aceea, in cazul in care o vor rataci, pierde, deteriora, ei vor putea obtine alta de la centrul de management al parcarii. De asemenea, la fiecare iesire va fi instalat un interfon care sa foloseasca in cazul situatiilor neprevazute", a mai declarat Bogdan Seuleanu.

    Special pentru mamici, fiecare nivel al parcarii este prevazut cu un spatiu „mama si copilul", dotat cu toaleta, chiuveta, un spatiu ventilat, incalzit si iluminat.

    Parcarea va fi supravegheata continuu prin camere video, iar reprezentatii Palas promit ca siguranta va fi maxima. „Nu vorbim aici de o parcare subterana insalubra, loc in care sa poata fi uitate masini, cu colturi slab iluminate. Va fi o parcare bine luminata, curata, supravegheata video si pazita de patrule. Nu veti gasi gunoaie sau carucioare la intimplare. In plus, ventilatia va fi stabilita in concordanta cu gradul de ocupare si va alimenta cu aer proaspat, astfel incit sa nu existe gaze sau mirosuri neplacute provenite de la tevi de esapament", a adaugat Bogdan Seuleanu. In plus, in caz de incendiu, de exemplu, zone intregi din parcare pot fi izolate, se poate actiona cu o perdea de apa, iar iesirile pot fi deschise automat. „Personalul parcarii va fi antrenat sa escorteze persoanele catre exterior", a subliniat Seuleanu.

    La inceput, pina ce iesenii se vor obisnui cu conceptul de parcare subterana, oficialii de la Palas au promis ca nu va fi perceputa taxa de intrare. Ulterior, clientii ansamblului vor beneficia de anumite facilitati.

    De altfel, portiuni din parcarea subterana sint deja accesibile chiriasilor celor trei cladiri de birouri care au fost date in folosinta. „De asemenea, noi am pus la dispozitie, gratuit, expozantilor de la Librex si Sarbatorile Iasului citeva dintre locurile de parcare", a mai spus Bogdan Seuleanu. Pina acum au fost investite pentru parcare 67 de milioane de euro, estimarea finala ajungind pina la 73 milioane de euro. Intrarea in parcare se va face si de pe singura strada rutiera din cadrul ansamblului, strada Palas. „Infiintarea acestei strazi a fost aprobata in Consiliul Local saptamina trecuta. Artera rutiera are 630 de metri lungime, dublu sens si a costat aproximativ jumatate de milion de euro. A fost gindita pentru fluidizarea traficului in zona si face legatura intre Strazile Palat si Sfintul Lazar", au incheiat reprezentantii Palas.

     


    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Nimic de salvat

    Pavel LUCESCU

    Nimic de salvat

    Încăput pe mâna lui Barna, Ghinea, Drulă, Năsui şi prietenii, USR a devenit un soi de anexă libertariană a PNL, unde ar fi logic să şi sfârşească, alături de gaşca Câţu-Gorghiu.

    opinii

    Love story la “om la lună”

    George PLEȘU

    Love story la “om la lună”

    Se face curând un an de zile de când nu am mai scos din player-ul maşinii cd-ul cu albumul În caz de om la lună, strigaţi „om la lună, stânga/ dreapta” după caz.

    Tencuiala antiseismică

    Neculai SEGHEDIN

    Tencuiala antiseismică

    Desigur, o legendă urbană, unul din miturile care însoţesc toate amintirile, povestirile, convingerile legate de cutremur, care au dus la dezvoltarea unei adevărate culturi a seismului în România.

    Metamorfozele lui Eugenides

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Metamorfozele lui Eugenides

    Deşi unii comentatori vorbesc despre o „moarte” a postmodernismului american - prin revenirea romanului recent la epic, la poveste -, în realitate nu asistăm acum decît la remodelarea vechilor structuri moştenite de la Barth sau Hassan şi la reconsiderarea funcţiilor esenţiale ale ficţiunii. Reabilitarea instrumentarului epic reprezintă contribuţia estetică a „generaţiei următoare”, în interiorul căreia strălucesc deja Jeffrey Eugenides (laureat al Premiului Pulitzer în 2003) şi Jonathan Franzen (distins cu National Book Award în 2001). 

    pulspulspuls

    Unde a dispărut de-o vreme şi de ce madam Şoşo, cea mai cu greutate sinatoare de Iaşi

    PULS

    Unde a dispărut de-o vreme şi de ce madam Şoşo, cea mai cu greutate sinatoare de Iaşi

    Multă lumea ne-a tot întrebat în ultima vreme unde o fi dispărut din peisaj sinatoarea de Iaşi cu cea mai mare greutate (la quintale ne referim, nu la influenţă, evident), dar şi cu gura cea mai mare. Ei bine, stimaţi telespectatori, am apelat pentru un răspuns la această spinoasă problemă a politichiei locale, naţionale şi, de ce nu, chiar evropeneşti am putea spune, la aceeaşi sursă a noastră care ne-a spus câte una sau alta la momentul candidaturii ei la Iaşi pe listele auriste, când mai nimeni nu ştia de un’ s-o ia pe madam: adicătelea amicul Archibald Tănase, stimaţi telespectatori, că sigur vă era olecuţă dor de el, nu-i aşa?

    Caricatura zilei

    Cireșe, nu ruble

    Editia PDF

    Bancul zilei

    Doi rechini : - Ce faci, ma? - Am fost bolnav... - Pai, ce-ai avut?  - Am mâncat un general rus si o saptamân (...)

    Parteneri

    Alte publicatii

      Fotografia zilei

      Intrebarea zilei

      Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

      vezi raspunsuri

      Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.