anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

miercuri, 15.07.2020

O strada noua va face legatura intre strazile Palat si Sf. Lazar

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    Cu o investitie de aproximativ 2,3 milioane de euro intr-un sistem de management performant, 8 puncte de acces si 2500 de locuri de parcare distribuite in anumite zone, chiar si pe 5 niveluri, reprezentantii Palas propun soferilor o noua modalitate de a parca, „fara nervi, timp si benzina pierdute". Parcarea se intinde aproape in intreg subteranul complexului Palas, de la Strada Palat si pina la Strada Sfintul Lazar.

    Concret, soferii vor fi informati in timp real de panouri electronice cite locuri libere mai sint disponibile. „Impreuna cu specialistii germani de la compania Scheidt&Bachmann am gindit un sistem de management al parcarii cu ajutorul caruia soferii vor fi ghidati catre cel mai apropiat loc de parcare. Panourile, aflate in apropierea fiecaruia dintre cele 8 puncte de acces, vor putea fi vazute de la 60 de metri, indiferent de conditiile meteorologice. Locurile de parcare vor fi monitorizate cu ajutorul unor senzori cu infrarosu. Am hotarit ca aceasta investitie este una necesara, in plus fata de sistemul de baza de management al parcarii, care presupune instalarea unor bariere de laser, intocmai ca sa eliminam orice fel de erori", a precizat Bogdan Seuleanu, reprezentant al ansamblului Palas. Odata intrati in parcare, soferii vor avea indicatii la intersectiile principale, iar deasupra fiecarui loc, aceiasi senzori vor indica prin doua leduri disponibilitatea: rosu, in cazul in care locul este ocupat sau verde, daca este liber.

    Intrarea si iesirea din parcare se face pe baza unei cartele-tichet. Pe aceasta, soferul va detine informatii in legatura cu locul in care a parcat. Fiecare dintre cele 5 niveluri ale parcarii va avea un cod distinct de culoare, astfel incit soferii sa poata sa isi gaseasca masina cu usurinta. „La intrarile in parcare, precum si la lifturile catre aceasta, vor exista harti care sa ii ajute pe soferi sa ajunga la locul la care au parcat masina. Ei nu vor putea iesi din parcare fara sa utilizeze cartela, de aceea, in cazul in care o vor rataci, pierde, deteriora, ei vor putea obtine alta de la centrul de management al parcarii. De asemenea, la fiecare iesire va fi instalat un interfon care sa foloseasca in cazul situatiilor neprevazute", a mai declarat Bogdan Seuleanu.

    Special pentru mamici, fiecare nivel al parcarii este prevazut cu un spatiu „mama si copilul", dotat cu toaleta, chiuveta, un spatiu ventilat, incalzit si iluminat.

    Parcarea va fi supravegheata continuu prin camere video, iar reprezentatii Palas promit ca siguranta va fi maxima. „Nu vorbim aici de o parcare subterana insalubra, loc in care sa poata fi uitate masini, cu colturi slab iluminate. Va fi o parcare bine luminata, curata, supravegheata video si pazita de patrule. Nu veti gasi gunoaie sau carucioare la intimplare. In plus, ventilatia va fi stabilita in concordanta cu gradul de ocupare si va alimenta cu aer proaspat, astfel incit sa nu existe gaze sau mirosuri neplacute provenite de la tevi de esapament", a adaugat Bogdan Seuleanu. In plus, in caz de incendiu, de exemplu, zone intregi din parcare pot fi izolate, se poate actiona cu o perdea de apa, iar iesirile pot fi deschise automat. „Personalul parcarii va fi antrenat sa escorteze persoanele catre exterior", a subliniat Seuleanu.

    La inceput, pina ce iesenii se vor obisnui cu conceptul de parcare subterana, oficialii de la Palas au promis ca nu va fi perceputa taxa de intrare. Ulterior, clientii ansamblului vor beneficia de anumite facilitati.

    De altfel, portiuni din parcarea subterana sint deja accesibile chiriasilor celor trei cladiri de birouri care au fost date in folosinta. „De asemenea, noi am pus la dispozitie, gratuit, expozantilor de la Librex si Sarbatorile Iasului citeva dintre locurile de parcare", a mai spus Bogdan Seuleanu. Pina acum au fost investite pentru parcare 67 de milioane de euro, estimarea finala ajungind pina la 73 milioane de euro. Intrarea in parcare se va face si de pe singura strada rutiera din cadrul ansamblului, strada Palas. „Infiintarea acestei strazi a fost aprobata in Consiliul Local saptamina trecuta. Artera rutiera are 630 de metri lungime, dublu sens si a costat aproximativ jumatate de milion de euro. A fost gindita pentru fluidizarea traficului in zona si face legatura intre Strazile Palat si Sfintul Lazar", au incheiat reprezentantii Palas.

     


    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Alegeri în Europa

    Lucian DÎRDALA

    Alegeri în Europa

    În ultimele săptămâni am avut ocazia să ne reacomodăm cu procesele electorale, în câteva state-membre ale Uniunii Europene. Este vorba de cel de-al doilea tur al alegerilor locale din Franţa, scrutinul parlamentar din Croaţia, turul decisiv de la prezidenţialele poloneze şi, în fine, votul pentru legislativele regionale din Galicia şi Ţara Bascilor (Spania).

    Filmuletul zilei

    opinii

    Precariatul

    Ioan MILICĂ

    Precariatul

    Din categoria cuvintelor aflate în uz fără a fi prinse în dicţionarele limbii române actuale, vă  invit să ne oprim asupra unui neologism plastic şi sugestiv pentru vremurile în care trăim: precariat. 

    Industria de selfie-uri

    Briscan ZARA

    Industria de selfie-uri

    Prezentul a murit în numele eternităţii. Care eternitate se pierde într-un morman de CD-uri sau în vreun fişier pe calculator cu mii, poate sute de mii de alte momente „salvate” - în realitate pierdute - care, mai mult ca sigur, nu vor mai apuca să fie vreodată vizionate de nimeni din lipsă de timp (cine are atât timp pe lume să vadă mii de poze?!...).

    Contribuţii ieşene la întemeierea statisticii oficiale în România

    Ciprian IFTIMOAEI

    Contribuţii ieşene la întemeierea statisticii oficiale în România

    De-a lungul celor 161 de ani de funcţionare neîntreruptă, statistica oficială din România a fost condusă de personalităţi marcante ale ştiinţei şi culturii ca Dionisie Pop Marţian, Ion Ionescu de la Brad, Loenida Colescu, Sabin Manuilă, Anton Golopenţia, Constantin Ionescu, a beneficiat de contribuţiile unor savanţi şi creatori de şcoală socială, economică, demografică, matematică precum Dimitrie Gusti, Virgil Madgearu, Octav Onicescu, Nicolae Georgescu-Röegen, Gheorghe Mihoc, Vladimir Trebici.

    pulspulspuls

    Vă mai amintiţi de ce spunea Drac Nea despre Peni Hill şi SIE? Iaca un şpil!

    Vă mai amintiţi de ce spunea Drac Nea despre Peni Hill şi SIE? Iaca un şpil!

    Caricatura zilei

    Test Covid Grecia

    Editia PDF

    Bancul zilei

    Îi datoram multe coronavirusului. A reusit sa-i aduca pe români înapoi în tara si a putut sa le înve (...)

    Linkuri

    Alte ziare locale

      Intrebarea zilei

      Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

      vezi raspunsuri

      Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.