O strada noua va face legatura intre strazile Palat si Sf. Lazar
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

O strada noua va face legatura intre strazile Palat si Sf. Lazar

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    Cu o investitie de aproximativ 2,3 milioane de euro intr-un sistem de management performant, 8 puncte de acces si 2500 de locuri de parcare distribuite in anumite zone, chiar si pe 5 niveluri, reprezentantii Palas propun soferilor o noua modalitate de a parca, „fara nervi, timp si benzina pierdute". Parcarea se intinde aproape in intreg subteranul complexului Palas, de la Strada Palat si pina la Strada Sfintul Lazar.

    Concret, soferii vor fi informati in timp real de panouri electronice cite locuri libere mai sint disponibile. „Impreuna cu specialistii germani de la compania Scheidt&Bachmann am gindit un sistem de management al parcarii cu ajutorul caruia soferii vor fi ghidati catre cel mai apropiat loc de parcare. Panourile, aflate in apropierea fiecaruia dintre cele 8 puncte de acces, vor putea fi vazute de la 60 de metri, indiferent de conditiile meteorologice. Locurile de parcare vor fi monitorizate cu ajutorul unor senzori cu infrarosu. Am hotarit ca aceasta investitie este una necesara, in plus fata de sistemul de baza de management al parcarii, care presupune instalarea unor bariere de laser, intocmai ca sa eliminam orice fel de erori", a precizat Bogdan Seuleanu, reprezentant al ansamblului Palas. Odata intrati in parcare, soferii vor avea indicatii la intersectiile principale, iar deasupra fiecarui loc, aceiasi senzori vor indica prin doua leduri disponibilitatea: rosu, in cazul in care locul este ocupat sau verde, daca este liber.

    Intrarea si iesirea din parcare se face pe baza unei cartele-tichet. Pe aceasta, soferul va detine informatii in legatura cu locul in care a parcat. Fiecare dintre cele 5 niveluri ale parcarii va avea un cod distinct de culoare, astfel incit soferii sa poata sa isi gaseasca masina cu usurinta. „La intrarile in parcare, precum si la lifturile catre aceasta, vor exista harti care sa ii ajute pe soferi sa ajunga la locul la care au parcat masina. Ei nu vor putea iesi din parcare fara sa utilizeze cartela, de aceea, in cazul in care o vor rataci, pierde, deteriora, ei vor putea obtine alta de la centrul de management al parcarii. De asemenea, la fiecare iesire va fi instalat un interfon care sa foloseasca in cazul situatiilor neprevazute", a mai declarat Bogdan Seuleanu.

    Special pentru mamici, fiecare nivel al parcarii este prevazut cu un spatiu „mama si copilul", dotat cu toaleta, chiuveta, un spatiu ventilat, incalzit si iluminat.

    Parcarea va fi supravegheata continuu prin camere video, iar reprezentatii Palas promit ca siguranta va fi maxima. „Nu vorbim aici de o parcare subterana insalubra, loc in care sa poata fi uitate masini, cu colturi slab iluminate. Va fi o parcare bine luminata, curata, supravegheata video si pazita de patrule. Nu veti gasi gunoaie sau carucioare la intimplare. In plus, ventilatia va fi stabilita in concordanta cu gradul de ocupare si va alimenta cu aer proaspat, astfel incit sa nu existe gaze sau mirosuri neplacute provenite de la tevi de esapament", a adaugat Bogdan Seuleanu. In plus, in caz de incendiu, de exemplu, zone intregi din parcare pot fi izolate, se poate actiona cu o perdea de apa, iar iesirile pot fi deschise automat. „Personalul parcarii va fi antrenat sa escorteze persoanele catre exterior", a subliniat Seuleanu.

    La inceput, pina ce iesenii se vor obisnui cu conceptul de parcare subterana, oficialii de la Palas au promis ca nu va fi perceputa taxa de intrare. Ulterior, clientii ansamblului vor beneficia de anumite facilitati.

    De altfel, portiuni din parcarea subterana sint deja accesibile chiriasilor celor trei cladiri de birouri care au fost date in folosinta. „De asemenea, noi am pus la dispozitie, gratuit, expozantilor de la Librex si Sarbatorile Iasului citeva dintre locurile de parcare", a mai spus Bogdan Seuleanu. Pina acum au fost investite pentru parcare 67 de milioane de euro, estimarea finala ajungind pina la 73 milioane de euro. Intrarea in parcare se va face si de pe singura strada rutiera din cadrul ansamblului, strada Palas. „Infiintarea acestei strazi a fost aprobata in Consiliul Local saptamina trecuta. Artera rutiera are 630 de metri lungime, dublu sens si a costat aproximativ jumatate de milion de euro. A fost gindita pentru fluidizarea traficului in zona si face legatura intre Strazile Palat si Sfintul Lazar", au incheiat reprezentantii Palas.

     


    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Opţiuni

    Cătălin ONOFREI

    Opţiuni

    Urmează o perioadă plină de umor.

    Filmuletul zilei

    opinii

    Femei tunate

    Briscan ZARA

    Femei tunate

    Se pune o presiune culturală tot mai mare din partea societăţii moderne plictisite de ceea ce este natural, normal, pentru perfecţionarea continuă a aspectului fizic. Fetele/ femeile petrec din ce în ce mai mult timp în faţa oglinzii pentru a-şi acoperi defectele (de cele mai multe ori unice şi fermecătoare) pentru a arăta cât mai asemănător cu personajele din desene animate, pentru a fi, cu alte cuvinte, toate la fel!

    Ce înseamnă Big Data şi cum ne va afecta viaţa această tehnologie?

    Ciprian IFTIMOAEI

    Ce înseamnă Big Data şi cum ne va afecta viaţa această tehnologie?

    Big Data înseamnă procesare, analiză şi predicţie având la dispoziţie capacităţi imense de stocare a datelor din mediul digital. Aceste date sunt frecvent descrise de o componentă a informaticii numită Artificial Intelligence - AI (inteligenţă artificială), mai exact de un domeniu al AI numit „învăţare automatizată” care, mai pe înţelesul tuturor, înseamnă matematică aplicată în procesarea unui volum mare de date pentru a obţine probabilităţi. 

    De ce avem „lupi tineri” şi nu tineri politicieni? (I)

    Mihai DORIN

    De ce avem „lupi tineri” şi nu tineri politicieni? (I)

    Avem fireşti aşteptări ca într-un partid tinerii să fie o alternativă la mentalitatea şi năravurile generaţiei vechi. Aşa ar fi normal într-o ţară în care clasa politică şi-ar propune să fie în serviciul public cu responsabilitate, maturitate şi patriotism. Din nefericire, sursele şi resursele reclamate de o asemenea conduită, lipsesc aproape cu desăvârşire. 

    pulspulspuls

    Oftaturi grele în politichia ieşeană. Ieşenii au, mai nou, sfori la Suceava şi Vaslui

    Oftaturi grele în politichia ieşeană. Ieşenii au, mai nou, sfori la Suceava şi Vaslui

    Oftaturi grele, din străfundul sufletului, cică se tot aud de sâmbătă seară încoace prin zona lui dom’ Costel şi a apropiaţilor acestuia, stimaţi telespectatori.

    Caricatura zilei

    Turnee golf

    Editia PDF

    Bancul zilei

    - Ioane, ce tot strâmbi din nas la sarmalele mele? Nu sunt bune? - Ba da, Marie, sunt bune, dar toti ceilalti din sala de (...)

    Parteneri

    Alte publicatii

      Intrebarea zilei

      Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

      vezi raspunsuri

      Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.