anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 25.09.2020

Pericol: Abia puse, sinele s-au fisurat

Pina unde se merge cu bataia de joc in Tatarasi

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    Lucrarile de modernizare la calea de rulare executate de firma greceasca Themeli pot pune in pericol circulatia tramvaielor. Sina montata in rondul din Tatarasi Nord prezinta deja fisuri vizibile cu ochiul liber.

    Conducerea RATP a recunoscut ca fisurile respective pot duce in timp la deraierea tramvaielor. Edilii locali au declarat ca lucrarile care nu corespund din punct de vedere tehnic nu vor fi platite. Situatia din Tatarasi nu arata decit maniera cum se lucreaza si se cheltuiesc banii publici.

    Probleme pe intreg santierul din Tatarasi

    Santierul din Tatarasi pare a fi blestemat. Dupa ce ca termenul de finalizare a lucrarilor a fost depasit cu mai multe luni si s-a lucrat in ritm de melc, acestea sint si de proasta calitate. Astfel, in rondul din Tatarasi Nord au aparut deja fisuri la sina de tramvai, iar unele lucrari par de-a dreptul artizanale. Cele mai multe probleme sint la macazuri si la incrucisarile de linii.

    De exemplu, la incrucisarea de linii pe sensul de mers dinspre Doi Baieti spre Padurii se pot observa mai multe fisuri linga sina de tramvai. Specialistii sustin ca in astfel de situatii, incrucisarea de linii respective nu indeplineste standardele de calitate si siguranta. Mai exact, incrucisarile, care directioneaza tramvaiele pe diferite linii, vin gata facute si nu se monteaza la fata locului. Si au venit facute prost. Pe acelasi sens de mers sint probleme si la macazul de schimbare a sensului care prezinta denivelari, in conditiile in care suprafetele ar fi trebuit sa fie perfect netede. Crapaturi apar si pe linia din imediata apropiere a macazurilor.

    Pe sensul de mers spre Doi Baieti, se poate observa o crapatura transversala, pe un tronson de sina pe care tramvaiele trec zilnic. In total, in rondul din Tatarasi pot fi numarate peste 10 fisuri si crapaturi aparute la sina de tramvai. Probleme la calea de rulare sint si pe sensul de mers dinspre Flora spre Doi Baieti. La o distanta de aproximativ 200-300 de metri de statia Doi Baieti se poate observa cum sina de tramvai montata de firma Themeli face o "cocoasa" inexplicabila, intr-o zona unde linia ar fi trebuit sa fie plana.

    Conducerea RATP a recunoscut ca problemele semnalate pot duce in timp la deraierea vagoanelor de tramvai si a afirmat ca vor fi facute verificari. "Au fost semnalate ceva probleme si vor fi rezolvate. Fisurile vor fi refacute, iar daca nu se va putea, vom cere inlocuirea aparatelor de cale. In timp aceste fisuri se pot mari si pot duce la deraierea tramvaielor sau ruperea sinei", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Acesta a adaugat ca a cerut deja firmei Themeli prezentarea mai multor documente care sa ateste respectarea standardelor de calitate si siguranta in ceea ce priveste echipamentele de cale montate.

    Cit despre "cocoasa" din Doi Baieti, sefii regiei au afirmat ca situatia urmeaza sa fie analizata. „Vom vedea proiectul si daca faptul ca sina este mai inaltata afecteaza tinuta de drum a tramvaielor. Vom face verificari", a mentionat Gherca.

    Themeli, abonata la amenzile ITC

    Firma Themeli nu este la primele abateri in ceea ce priveste lucrarile executate. Constructorul din Grecia a mai incasat pina acum doua amenzi, de cite 3.000 de lei, din partea Inspectoratului Teritorial in Constructii (ITC) Iasi. Conducerea ITC a semnalat ca in urma verificarilor facute au fost constatate mai multe deficiente. Ultimele controale, executate in urma cu aproximativ o luna, au scos la iveala probleme privind gradul de compactare a pernei de balast de sub sina, dar si lipsa specialistilor in calitate care sa verifice lucrarile deja executate. Radu Lupasteanu, ITC Iasi, a mentionat ca in zilele urmatoare vor fi reluate verificarile la lucrarile efectuate de firma Themeli. "In urma controalelor facute, am dispus remedierea problemelor gasite. Noi am discutat si cu cei de la Primarie pentru o verificare mai atenta a lucrarilor", a declarat Lupasteanu.

    Problemele semnalate la sina de tramvai din Tatarasi vor fi analizate si de catre reprezentantii municipalitatii. Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei, a subliniat ca lucrarile care nu corespund din punct de vedere tehnic nu vor fi decontate. "RATP va verifica si va stabili ce este de facut. Ceea ce nu este de calitate nu va fi platit", a precizat Chirica. Acesta a adaugat ca firma Themeli are in prezent lucrari executate si neplatite in suma de aproximativ 3 milioane de lei. Pina acum, firma greceasca a incasat de la municipalitate circa 7 milioane de lei.

    Situatia din Tatarasi a fost sanctionata si de consilierul local Radu Botez, care este si constructor. "Din cite am inteles, totdeauna au fost probleme cu firma Themeli. Ar trebui sa se faca o expertiza tehnica. Direct responsabil este dirigintele de santier care ar fi trebuit sa faca verificari. Firma asta ridica mari semne de intrebare, la fel ca si licitatia in urma careia a fost desemnata cistigatoare. In mediul privat, deficientele inseamna penalitati la plata. Eu nu am fost niciodata un adept al reabilitarii sinei de tramvai, fiind vorba de o suma imensa de bani care s-a bagat in aceste lucrari", a declarat Botez.

    Sinele ar putea crapa la iarna

    Reprezentantii Themeli nu au vrut sub nici o forma sa dea vreo explicatie cu privire la situatia din Tatarasi Nord. Persoana din Grecia, responsabila cu lucrarile, a refuzat sa-si dezvaluie identitatea si sa ofere amanunte despre lucrari. "Nu am nimic de comentat. Imi pare rau", a declarat scurt grecul.

    Angajatii CCF Cimpulung, firma subcontractata de Themeli, au specificat ca incrucisarile de linii unde au aparut fisuri au fost aduse si montate de angajatii Themeli. Acestia au mentionat totusi ca exista riscul ca fisurile sa deterioreze sina. "Noi ne ocupam cu montatul sinei in rest, turnat betoane. Din cite am auzit, incrucisarile de linii au fost aduse de la Braila. Acum nu-i nici o problema cu fisurile respective. Probleme ar putea aparea la iarna, cind sint diferente mari de temperaturi si sa se fisureze mai departe", a declarat Petru Boga, maistru in cadrul firmei SCCF Cimpulung.

    Contactati de reporterii "Ziarului de Iasi", specialistii CFR au explicat ca fisurile ar putea avea mai multe cauze. "Nu am vazut ce fisuri au aparut si imi este greu sa ma pronunt. Ar putea fi vorba de un defect de fabricatie, iar acolo unde sint suduri, din cauza faptului ca nu au fost respectate conditiile. Sudurile la aparatele de cale se efectueaza intr-un mediu deosebit. Daca nu se respecta acest lucru, pot duce la aparitia unor tensiuni in sina, care duc mai apoi la fisurare. Este posibil sa fie la mijloc si calitatea sinei, dar si nerespectarea tehnologiei de montare a acesteia", a explicat Iordan Vintila, directorul Regionalei CFR Marfa Iasi.

    Lucrarile la calea de rulare din Tatarasi au fost demarate inca din a doua jumatate a lunii septembrie 2008. Initial, lucrarile ar fi trebuit terminate in 6 luni, insa au fost aminate de Themeli de mai multe ori. In luna iulie a acestui an, reprezentantii Themeli sustineau ca lucrarile nu ar trebuie terminate pina pe 15 septembrie, cum afirmau oficialii Primariei, ci tocmai la sfirsitul lunii octombrie. Valoarea totala a contractului incheiat cu Themeli se ridica la 15,7 milioane lei, fara TVA.


    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Patriotismul la români faţă în faţă cu cocina umană din păduri

    Dan CONSTANTIN

    Patriotismul la români faţă în faţă cu cocina umană din păduri

    Peisajul din pădurile noastre frumoase, atâtea câte au mai rămas, este unul apocaliptic. Cel mai probabil puştii abia născuţi se vor obişnui cu acest peisaj şi vor crede că aşa ceva este normal şi de fapt asta este natura.

    Filmuletul zilei

    opinii

    Ghidul bunului alegător

    Alexandru CĂLINESCU

    Ghidul bunului alegător

    Cartea lui Cristian Preda este un ghid extrem de util pentru cei care doresc să înţeleagă mecanismele democraţiei. Iar atunci când votează, să o facă în cunoştinţă de cauză.

    Partidul şpăgar electoral

    Nicolae CREŢU

    Partidul şpăgar electoral

    S-a tot vorbit şi scris despre şpaga electorală. De-a lungul scurselor decenii de „democraţie” românească, postceauşistă. 

    Folcloristică

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Folcloristică

    „Tremurând, un băietan s-a ridicat şi a spus, în încuviinţarea îngrozită a întregului amfiteatru, că nu făcuseră altceva decât să scrie ce învăţaseră din notiţele Pravoslavinei, ea fiind singura care le avea integral... În aritmie cardiacă, privind-o feroce pe Ţăcănel, am reuşit să îngaim o singură întrebare - Şi cu calul, cu calul cum e? Cu ochi de căprioară rănită, studenta a sărit în picioare şi a nechezat solemn - Mihahaha!”

    pulspulspuls

    Poveste cu șpioni roşii infiltraţi la Iaşi. Ce treabă are asta cu premarele?

    Poveste cu șpioni roşii infiltraţi la Iaşi. Ce treabă are asta cu premarele?

    Apropo de manifestaţiile împotriva măştii de protecţie care au loc în ultima perioadă la Bucureşti, despre care presa din Bucureşti a prezentat dovezi clare că au în spate nu numai imbolduri, dar şi bănuţi dinspre Moscova, voi aţi observat ceva ciudat, bizar, ce am văzut şi noi? 

    Caricatura zilei

    Teleportare

    Editia PDF

    Bancul zilei

    Îi datoram multe coronavirusului. A reusit sa-i aduca pe români înapoi în tara si a putut sa le înve (...)

    Linkuri

    Alte ziare locale

      Intrebarea zilei

      Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

      vezi raspunsuri

      Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.