Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Razboiul parcarilor

Miza unei afaceri de 3 milioane euro pe an

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    Una dintre cele mai mari afaceri din ultima vreme este pe cale sa se incheie la Iasi. Municipalitatea intentioneaza sa concesioneze serviciul de parcare. Mii de locuri de parcare ar urma sa fie modernizate si apoi gestionate de o firma privata.

    Propunerea Primariei a stirnit insa dezbateri aprinse. Principala tema de discutie pare a fi legata de oportunitatea concesionarii serviciului catre un privat.

    Democrat-liberalii ieseni spun ca vor veni cu propria propunere pentru gestionarea parcarilor din municipiu. In varianta PDL, serviciul de parcare va fi gestionat de o fundatie a Consiliului Local. Proiectul municipalitatii are inca multe necunoscute si este deocamdata la faza de dezbatere publica. Documentatia va putea intra in plenul Consiliului Local la sfirsitul acestei luni.

    Profit imens la Timisoara, din parcari

    Miza proiectului este una uriasa, din mai multe puncte de vedere. Unul dintre cele mai importante este aspectul financiar. Dupa o serie de investitii minime, incasarile vor curge catre operatorul care va gestiona parcarile. Fiecare iesean cu masina va ajunge sa plateasca mai mult sau mai putin pentru parcarea masinii pe domeniul public. Dincolo de parcarile deja amenajate, se va taxa si parcarea de-a lungul strazilor. Pentru a avea o imagine cu privire la banii care vor intra anual din contul parcarilor se poate analiza situatia din Timisoara. Acolo functioneaza un sistem asemanator inca din 1998. De intreg serviciul se ocupa Societatea comerciala Administrarea Domeniului Public SA, aflata in subordonarea Consiliului Local.

    Conform datelor anuntate de Ministerul de Finante, in 2009 aceasta societate a avut incasari totale de peste 13 milioane lei si un profit net de 1,6 milioane lei. Pe de alta parte, situatia locurilor de parcare din municipiul Iasi a devenit critica in ultimii ani. Modernizarea si extinderea parcarilor ar putea avea si un impact electoral important.

    "Noi nu vom vota acest proiect. Vom veni cu o alta varianta. Ne intereseaza in special doua lucruri. Nu vrem concesionarea serviciului catre un privat. Noi vrem ca acest serviciu sa fie gestionat de o fundatie a Consiliului Local, la fel ca in cazul Fundatiei Sportului Iesean. Am accepta maximum o societate a Consiliului Local, dar nu un tert. Apoi, vrem sa avem certitudinea ca toti banii colectati vor merge tot catre amenajarea si modernizarea parcarilor. Este foarte important acest lucru", a declarat viceprimarul PDL Gabriel Grigore.

    "Ar insemna sa ducem banii de la cetateni catre terti"

    El a mai adaugat ca legea permite o astfel de abordare. "Sistemul este folosit in multe tari. Fundatia este foarte importanta, pentru ca intr-o societate apar foarte multe cheltuieli cu salarii mari, cu sponsorizari si altele. Am accepta ca acele aparate sa fie achizitionate de la terti si tot ei sa se ocupe de mentenanta, dar nu mai mult. Ar insemna sa ducem banii de la cetateni catre terti. Din cite imi dau seama din proiectul propus, primarul vrea concesionarea catre mai multe firme", a declarat Grigore.

    De cealalta parte, cei care au lucrat la proiectul de Hotarire a Consiliului Local sustin ca la bugetul local nu exista suficiente fonduri pentru a moderniza si a suplimenta numarul de locuri de parcare din municipiu. "In toata lumea sint firme specializate care fac acest serviciu. Noi nu acoperim acum salariile cu incasarile din parcarile existente. La bugetul local va ajunge un procent din incasarile operatorilor, nu din profit. Firmele vor trebui sa investeasca in parcari etajate sub si supraterane. O astfel de parcare costa minimum 2,5 milioane euro", a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic si de investitii al Primariei.

    Proiectul promovat de municipalitate imparte orasul in trei zone. Pentru fiecare in parte se propun tarife orare, dar si abonamente lunare in functie de zona, de cel care detine masina. Pentru zona centrala s-a propus un tarif orar de 3 lei, pentru zona semicentrala unul de 1,5 lei, iar pentru restul orasului unul de 0,75 lei. Un abonament pe o zi ar urma sa coste 9 lei. Si locatarii ar urma sa plateasca abonamente lunare cuprinse intre 20 lei si 80 lei, in functie de zona in care locuiesc.


    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

    Dan CONSTANTIN

    Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

    Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

    opinii

    Roboţi

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Roboţi

    Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

    Despre discursul regionalist din Moldova (II)

    George ŢURCĂNAŞU

    Despre discursul regionalist din Moldova (II)

    Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

    Spărgătoarea de coduri

    Bogdan ILIESCU

    Spărgătoarea de coduri

    Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

    pulspulspuls

    Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

    Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

    Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

    Caricatura zilei

    La reciclat pet-uri și doze

    Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

    Cumpara editia digitala

    Vremea in Iasi

    Curs valutar

    Parteneri

    Intrebarea zilei

    Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

    vezi raspunsuri