vineri, 29.03.2024
Iesenii pot "multumi" fostului deputat Traian Dobre daca stau zeci de minute la bariera de la fosta BJATM. Firma liberalului refuza sa renunte la o linie de tren pe care nu o mai foloseste de ani buni. Dezafectarea liniei ar duce automat la amenajarea unei noi treceri peste calea ferata in zona Dedeman.
Atit Primaria, cit si CFR Infrastructura si-au dat deja acordul pentru aceasta noua trecere. Singurul obstacol este eliminarea uneia din cele patru linii de tren din zona Dedeman.
"Nu pot fi de acord cu dezafectarea acelei linii"
Cei care locuiesc in zona strazii sergent Grigore Ioan nu isi mai amintesc cind au vazut ultima data un tren pe linia de la Comat. Cu toate acestea, Traian Dobre sustine ca linia este folosita. "Nu pot fi de acord cu dezafectarea acelei linii. Este ca si cum Primaria ar veni sa ceara cuiva sa renunte la calea de acces. Nu cred ca ar fi cineva de acord. Folosim rar acea linie, dar o folosim. In politica sint mai maleabil, dar acum este vorba de altceva. In principiu nu sint de acord, dar am invitat Primaria la discutii", a explicat Dobre.
Oricine trece prin zona poate sa observe insa starea in care se afla sina de tren care merge la Comat. Plina de rugina, pe alocuri chiar rupta, linia de tren pare ca a fost abandonata. Mai mult, doua locomotive vechi zac pe o parte din linia de tren de la Comat. "De ce nu intrebati de linia care duce la Antibiotice? Nu ma opun sa existe o circulatie normala intre cele doua zone ale orasului. Putem discuta pentru a gasi o solutie. Este o prostie ca nu se poate face trecere peste patru linii. Se poate si peste 20 de linii, doar ca este mai scump", a adaugat Dobre.
El a fost insa contrazis chiar de sefii CFR Infrastructura. "Nu este adevarat. Exista un stas la nivel national, care trebuie sa fie in concordanta cu cel european. Legea spune ca o trecere se poate amenaja peste maxim trei linii. Noi am dat avizul. Am analizat in Consiliul Tehnico-Economic si sintem de acord. La noi acele linii sint active, ca linii industriale si nu pot fi dezafectate decit la solicitarea beneficiarului, adica a firmelor", a explicat Cristian Ghibu, directorul regionalei CFR Infrastructura.
Antibiotice SA, dispusa sa renunte la sina proprie
La nivelul Primariei inca se cauta solutii pentru a elimina macar una din cele doua linii industriale. Pina acum, singura firma care a raspuns adreselor municipalitatii este Comat. Reprezentantii Primariei au trimis adrese si catre Dedeman, Compan si SCCF Grup Colas. Din cele patru linii de tren din zona Dedeman, doua sint utilizate de catre CFR pentru transportul de calatori, iar altele doua sint linii industriale. "Toate aceste societati au ramificatii la cele doua linii industriale. S-au folosit de ele. Acum sint parasite, dar alte raspunsuri nu au venit. Inca mai analizam situatia, dar vom discuta cu cei de la Comat. Eu cred ca pina la urma vom gasi o solutie", a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.
Reprezentantii societatii Antibiotice au confirmat telefonic ca una din liniile industriale ajunge la fabrica de medicamente. "Noi am raspuns in scris Primariei ca le permitem sa faca acea trecere. Nici nu stiam ca este nevoie de trei linii acolo pentru a se putea amenaja trecerea. Ei ne-au solicitat acordul la modul general. Oricum, la prima sedinta a Consiliului de Administratie vom lua o decizie legata de linia noastra. Noi nu mai utilizam transportul pe calea ferata. Dezafectarea ar aduce insa costuri pentru societate. La fel ar fi si mentinerea liniei pentru ca ar trebui intretinuta. Se va decide la sedinta care va avea loc probabil la sfirsitul acestei luni", a declarat Coca Cascaval, directorul Antibiotice.
O noua trecere pestea celea ferata ar ajuta enorm la fluidizarea traficului auto dintre Dacia si Canta. Practic, numarul masinilor care trec acum pe la Comat s-ar injumatati.
Cuvinte cheie:
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
VIDEO Puștan de 12 ani, filmat conducând un BMW prin Verești/Suceava
Trei copii au ajuns la spital după ce un copac a căzut peste mașina în care se aflau
IMAGINEA ZILEI: fața occidentală a aeroportului Iași după ce s-a deschis marelui public
4,25 milioane de dolari pentru cel mai scump medicament din lume
Bulevardul Socola, închis pe jumătate. Pe unde au fost deviate autobuzele
VIDEO PRIMELE IMAGINI cu craterul format de prăbușirea dronei, la 8 km de Brăila
Prognoză meteo pentru luna aprilie: Temperaturi peste cele normale. În ce zone sunt anunțate ploi
Ciucă se gândește la o confruntare cu Ciolacu la alegerile prezidențiale
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |