vineri, 29.03.2024
Laszlo Kovacs lasa doua luni autoritatilor de la Bucuresti sa anuleze taxa de prima inmatriculare, inainte ca europenii sa puna in aplicare mecanismele juridice de sanctionare a Romaniei |
Comisarul european pentru taxe si impozite, Laszlo Kovacs, a declarat ca politica de impozitare comunitara este ca la autovehicule vechi sa se aplice taxe mici, contrar legislatiei din Romania din Codul Fiscal referitoare la taxa perceputa pentru prima inmatriculare a masinilor. "Nu exista o legislatie unica a impozitele in Uniunea Europeana. Totusi, Uniunea Europeana obliga tarile care nu se folosesc de logica pietei interne unice si percep diferite taxe sa isi retraga aceste decizii", a declarat pentru cotidianul Uj Magyar Szo, comisarul european pentru taxe si impozite Laszlo Kovacs. Cotidianul maghiar prezinta situatia Romaniei considerind ca "secretul este sprijinirea comerciantilor si a fabricantilor interni".
Comisarul european a reamintit ca, in momentul in care Ungaria a instituit ilegal taxe pentru inmatricularea masinilor din afara tarii, a fost obligata de Comisia Europeana sa returneze cetatenilor sumele aferente acestor taxe.
Comisarul european a explicat nemultumirea forurilor europene in legatura cu aplicarea in Romania, Ungaria si Polonia a taxelor de inmatriculare, explicind ca si alte state aplica o serie de taxe pentru autovehicule, majoritatea insa de mediu, in functie de gradul de poluare al autovehicului, iar in tarile in care exista taxe la cumpararea de masini din alte state UE principiul european este taxe mici la masini vechi.
Kovacs considera ca situatiile din Romania, Ungaria si Polonia privind taxa de prima inmatriculare auto conduc catre necesitatea instituirii unei politici fiscale comune unice, dind ca prim exemplu impozitarea autovehiculelor.
Valoarea taxei: de la 68 la 8600 de euro
Surse din Ministerul Finantelor sustin ca "divergenta intre noi este urmatoarea: CE cere ca taxele sa fie cu atit mai mici cu cit masina este mai veche, iar noi (Ministerul Finantelor, n.r.) nu vrem sa patim ca Polonia, care intr-un an de la aderarea a inmatriculat un milion de masini vechi fara catalizator in doar zece luni, si atunci aplicam invers taxa: la masini vechi, taxe mari".
Taxa de prima inmatriculare se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. In mod clar sint avantajate masinile cu motor mai mic, noi si cu euro 4, categorie in care se incadreaza si masinile Dacia. Autoturismele cu o vechime mai mica de sase luni sint considerate ca fiind noi.
Cel mai mic nivel al taxei, de 68 de euro, este perceput pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cm cubi si dotate cu euro 4, ajungind pina la 8.586 euro pentru masinile mai vechi de sase ani, noneuro si cu un motor de peste 3.000 cmc.
Discutii la guvern, in urma ultimatumului Comisiei Europene
Pozitia Guvernului fata de taxa pentru prima inmatriculare auto si masurile preconizate vor fi anuntate dupa o discutie intre ministrii Finantelor si Mediului, programata pentru astazi. Executivul european a decis, marti, sa inceapa o ancheta interna si ar putea deschide in luna martie procedura pentru incalcarea Tratatului UE daca legislatia romaneasca nu va fi modificata, a declarat Linda Vatenaite, jurist in cadrul Directiei de control pentru aplicarea legislatiei europene din cadrul Comisiei Europene. Comisia a decis sa acorde un ragaz pina in luna martie, avind in vedere ca Romania de-abia a devenit membru al UE, a explicat Vatenaite.
Cuvinte cheie:
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Cum e să lucrezi într-o universitate (şi să participi la alegeri)
Ghici cine este blondina din acest tandem liberal indestructibil?
Publicitatea convenției matrimoniale și modificarea acesteia
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |