Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Elicopter prabusit in Timis

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    Un elicopter civil s-a prabusit, vineri seara, in zona Faget (Timis), doua persoane din cele patru aflate la bord pierzindu-si viata in urma accidentului. Aparatul, care s-a prabusit in jurul orei 20.30, apartinea firmei Andronic Reisen din Timisoara si a fost inchiriat de societate pentru un zbor privat pe ruta Pitesti-Timisoara. Pilotul a murit imediat dupa impactul cu solul. Stefan Norbert Andronic, patronul firmei careia ii apartinea elicopterul prabusit, a decedat in drum spre spital, fiind cea de-a doua victima a accidentului. La bord se mai aflau doua tinere, care au fost internate in stare grava la Timisoara. Cristina Zacoi (16 ani) a fost internata la Clinica de Ortopedie din Timisoara. Medicii spun ca tinara a suferit o fractura la nivelul femurului, dar stare ei este stabila. Cealalta pasagera, Delia Mihutescu (27 de ani) este internata la Spitalul Judetean Timis, iar starea ei este stabila.
    Din investigatiile la fata locului, efectuate de ofiteri de la Inspectoratul Politiei Transporturi Timis, a reiesit ca elicopterul era pilotat de cetateanul german Peter Heig, care l-a inlocuit in ultima clipa pe pilotul titular, Stefan Andronic. Din declaratiile martorilor rezulta ca, inainte de prabusire, motorul elicopterului, marca Robinson R 24, ar fi avut un rateu, dupa care s-a auzit o bubuitura puternica. Primul ajuns la fata locului a fost Cornel Furdui, un localnic care se afla cu vacile in padure. El a povestit ca imediat dupa prabusirea avionului a auzit o femeie strigind dupa ajutor. Ajuns la locul accidentului, Furdui le-a scos de sub resturile elicopterului pe Cristina Zacoi din Arad si pe Delia Mihutescu din Timisoara. Pilotul elicopterului era decedat, iar linga el se afla, grav ranit, Stefan Norbert Andronic. Una dintre pasagere i-a spus lui Furdui ca in fata elicopetrului a aparut un deal, dupa care aparatul a scapat de sub control si s-a prabusit. Elicopterul era un aparat de fabricatie americana, tip Robinson 44 si s-a prabusit la patru kilometri distanta de localitatea Faget.
    Comisia care ancheteaza prabusirea elicopterului considera ca accidentul a avut drept cauza impactul aparatului cu copacii din zona, in conditiile in care nu au fost evidentiate defectiuni ale motorului sau ale comenzilor aparatului.
    Alte accidente catastrofale
    La bordul unui elicopter marca Robinson a murit si fostul pilot al lui Nicolae Ceausescu
    Prabusirea elicopterului Robinson 44, in apropierea localitatii Faget (Timis), se adauga unei serii de accidente similare, care a produs si in alte dati victime. La comanda unui model Robinson si-a pierdut viata, in 1995, chiar fostul pilot al lui Nicolae Ceausescu, Vasile Malutan. Colonelul in rezerva Vasile Malutan, fostul pilot al lui Nicolae Ceausescu, si-a pierdut viata la putin timp dupa ce elicopterul pe care il comanda s-a prabusit in apropierea localitatii Fundulea, la 34 de km de Capitala, dupa ce aparatul a agatat un fir electric. El a murit in drum spre spital. Malutan era angajat al societatii "Aero Special Service" si pilota un elicopter model Robinson 22, de productie americana, apartinind SC "Agrostar" Calarasi, care fusese inchiriat pentru a efectua lucrari de ierbicidare a viei Institutului de Cercetari pentru Cereale si Plante Fundulea. Elicopterul Robinson-22 Beta, inmatriculat YR RBA, avea 56 de ore de zbor si fusese achizitionat cu 247.000 de dolari. Malutan a pilotat elicopterul cu care cuplul Ceausescu a fugit de pe cladirea fostului Comitet Central, in ziua de 22 decembrie 1989. Aparatul era primul elicopter particular din Romania.
    In 1996, un elicopter utilitar s-a prabusit intre localitatile 2 Mai si Vama Veche din judetul Constanta. Politia Mangalia a fost sesizata de un localnic din Vama Veche ca un elicopter care efectua lucrari de ierbicizare la SC "Olimpus" SA s-a prabusit in apropiere. Elicopterul, tip KA 26 YF-EKG, era pilotat de Marin Gelu, de 26 de ani, salariat al Aviatiei Utilitare Bucuresti-Baneasa. Aparatul de zbor s-a prabusit de la o inaltime de 25-30 de metri, iar resturile sale s-au imprastiat pe o raza de 30 de metri. Pilotul Marin Gelu a scapat nevatamat. El a fost transportat la Spitalul Judetean Constanta, de unde, dupa un scurt consult medical, a fost externat. Din primele cercetari s-a constatat ca, in timpul executarii unui viraj, motorul s-a oprit determinind prabusirea aparatului de zbor.
    In aceeasi zi, in comuna Petresti din judetul Satu-Mare s-a prabusit un al doilea elicopter. Aparatul ucrainean, care efectua tot lucrari de ierbicizare, s-a prabusit dupa ce a lovit cu elicea paratraznetul unui saivan. La impactul cu solul, elicopterul a luat foc. Pilotul Vladimir Vlasinca (40 de ani) a fost transportat la spitalul judetean Satu Mare, cu arsuri de gradul IV pe toata suprafata corpului. Mecanicul aparatului a murit carbonizat in incendiu.
    In 1999, un elicopter cu trei persoane la bord, apartinind unei unitati militare din judetul Vrancea, s-a prabusit zona localitatii Podul Turcului, in apropiere de Sascut-judetul Bacau, toti cei trei militari supravietuind accidentului. Potrivit comisiei de ancheta, elicopterul militar IAR 316, apartinind UM 01879 Tecuci, s-a prabusit din cauza unei turbulente locale foarte puternice, coroborata cu o posibila greseala a manevrelor de redresare a aparatului
    Si un celebru Bell Helicopter s-a prabusit
    In acelasi an, un elicopter de fabricatie Bell Helicopter, apartinind concernului "Group '95", s-a prabusit la Obirsia Lotrului, zona aflata intre localitatile Petrosani si Voineasa, cele patru persoane aflat la bord scapind cu viata. Potrivit cercetarilor, aparatul de zbor s-a prabusit de la o distanta de circa 50 de metri, din cauza unei defectiuni la motor. Elicopterul a decolat la ora 15.30 de pe Aeroportul Baneasa, cu destinatia Petrosani. Elicopterul a fost cumparat din SUA si efectua, in special, curse pentru cazurile medicale urgente.
    Seria accidentelor de elicopter a continuat anul trecut, cind un elicopter de tip IAR 316 B, apartinind Romgaz Medias, s-a prabusit pe un cimp din apropierea localitatii Sighisoara, dar nu s-au inregistrat victime. Elicopterul, la bordul caruia se aflau cinci persoane, intre care patru inspectori ai Autoritatii Aeronautice, a decolat din Sighisoara si efectua zborul in vederea prelungirii licentei de zbor. Ajungind la o inaltime de aproximativ 80 de metri, pilotul a simtit o cadere si, aflindu-se deasupra cartierului Tirnava, a reusit sa evite acest loc si s-a prabusit pe un cimp. Elicopterul a fost construit, in 1972, la Brasov si a fost cumparat de Romgaz Medias, dupa efectuarea ultimei reparatii capitale din martie 1997. Elicopterul avea aproximativ o mie de ore de zbor, din care peste patru sute au fost efectuate de SMURD.

    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Pavel LUCESCU

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

    opinii

    Distrugerea statuilor

    Alexandru CĂLINESCU

    Distrugerea statuilor

    Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

    De ce este atât de aspru Postul Mare?

    pr. Constantin STURZU

    De ce este atât de aspru Postul Mare?

    Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

    Roboţi

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Roboţi

    Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

    pulspulspuls

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

    Caricatura zilei

    La reciclat pet-uri și doze

    Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

    Cumpara editia digitala

    Vremea in Iasi

    Curs valutar

    Parteneri

    Intrebarea zilei

    Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

    vezi raspunsuri