joi, 28.03.2024
Daca, initial, trailer-urile erau montate la finalul filmelor ca un gen de rezumat vizual al actiunii, ulterior ele au ajuns sa anunte filmele, fiind vehiculate prin intermediul diferitor alte medii, de la televiziune si internet la player-ele media portabile, in special iPod-uri.
Prezentind un montaj dinamic de scene special selectate, mai ales cele cu efecte speciale sau cu umor, insa fara a deconspira firul narativ al filmului, si limitindu-se la maximum doua minute si jumatate, trailer-urile sint formate speciale de publicitate care folosesc pentru a atrage si impresiona insusi materialul de consum. Cu toate acestea, exista si cazuri de exceptie in care sint folosite scene de film si fragmente de muzica special concepute pentru a face publicitatea unei productii cinematografice, si care nu sint montate in filmul anuntat. Productia unui trailer intr-o agentie de publicitate utilizeaza alte tipuri de abordari si coordonate profesionale decit cele folosite in studiourile de productie.
Trailer-ele tind astfel sa devina productii autonome, lucrari de arta pe cont propriu, cum ar fi, de pilda, trailer-ele filmelor clasice care sint astazi comercializate pe DVD-uri.
Din analiza stilistica a trailer-urilor nu lipsesc anumite norme de compozitie, de la insistenta structurarii piesei pe trei nivele - oferirea unei schite a naratiunii prin intemediul unei voice-over, oferirea unui detaliu narativ prezentat sub forma unui punct culminant si montarea dinamica a unor secvente relevante asociate cu o secventa muzicala care ofera intensitate vizionarii - la folosirea unui sistem de editare non-liniar. Dincolo de aceste clisee, efectul emotional pe care il poate oferi vizionarea unui trailer contribuie la succesul de public a unor filme care se dovedesc in cele din urma a fi esecuri.
Din ce in ce mai multe case de productie prefera sa comande trailer-uri a caror format iese din canon, introducind, de pilda, tururi ghidate prin platourile de filmare, ori comentarii ale personajelor sau criticilor, ori slide-show-uri cu imagini reprezentative din film, ori ironizari ale vocilor narative sau ale asocierilor dintre imagini si coloana sonora.
Fiind complice cu dezvoltarea industriei marketing-ului produselor cinematografice, trailer-ul devine una din cele mai spectaculoase si manipulative forme de publicitate si persuadare a publicului de a consuma un eveniment. Acest lucru este sprijinit si de dezvoltarea noilor tehnologii digitale care permit realizarea si montarea in viteza a unor noi efecte surprinzatoare care eludeaza orice judecata critica pe moment.
La ora actuala internetul (de la trailerloop.com la apple.com) ofera posibilitatea vizionarii a zeci de mii de trailer-uri, creind astfel o noua experienta culturala si de consum, precum si un alt gen de public. In loc sa vizionezi un film timp de 2 ore, poti naviga secvential ore intregi prin diferite fragmente de naratiuni si efecte intr-o lume excedata de informatie si expandata in mii de utilizatori de minute incluse.
Cuvinte cheie:
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
O nouă reţea de gaze, cu peste 1.700 de branşamente, într-o comună de lângă Iaşi
Un arhitect în cursa pentru Primăria Iaşi. Este candidat din partea REPER
Expoziţie de enciclopedii la BCU Iaşi, sub titlul “Universul într-o carte”
Permis reţinut în vederea anulării: mergea beat criţă cu maşina prin sat
S-a aprobat o nouă majorare de tarife la CFR Călători. Intră în vigoare luni
Guvernul PSD și Antibiotice Iași: un parteneriat strategic pentru sănătatea românilor (P)
Diana Şoşoacă: Mă gândesc foarte serios să candidez la primăria Iaşiului. Cred că voi candida
Doliu la Tribunalul Iaşi. „A fost un accident”. O judecătoare abia pensionată a murit la 54 de ani
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Angajat al Primăriei Timișoara, prins de primar copiind la examen cu o cască (P)
Lecția de demagogie politică: Episodul moțiunii de cenzură împotriva Ministerului Agriculturii (P)
Reguli de igienă orală corectă pentru copii, în funcție de vârstă (P)
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |