vineri, 29.03.2024
Acum cateva zile, in direct la televiziunea publica, domnul ministru Dan Sova ne-a incantat cu o noua declaratie, explicandu-ne faptul ca unul dintre cele mai mari proiecte ale Romaniei nu are sanse sa se puna in miscare deoarece el nu este un mare fan al acestuia, respectiv al autostrazii Iasi - Targu Mures.
Pentru cei care nu cunosc acest subiect, au trecut aproape 8 ani de zile de cand ideea unei autostrazi a prins contur datorita celui mai mare fan al acestui proiect, domnul ministru Relu Fenechiu, colegul dumneavoastra de alianta, domnule ministru, pe care tocmai l-ati vaduvit de cele mai importante proiecte si cele mai semnificative fonduri.
Se pare ca domnul Fenechiu si-a gasit nasul, deoarece nici acum, dupa atatia ani de promisiuni, de harti desenate si de planuri facute, actualul ministru al transporturilor a ramas cu buza umflata, suntat fiind chiar de proprii sai colegi de alianta. E bine sa te lauzi ca te-ai gandit sa faci o autostrada, insa sa o si faci, e si mai bine.
In ciuda ambitiilor sisifice ale domnului Fenechiu, care s-a chinuit atat de multi ani sa ajunga ministru ca sa-si vada visul implinit, le aduc aminte celor doi protagonisti faptul ca acest proiect a prins contur datorita guvernarii PDL.
In urma cu exact un an, datorita PDL, si mai exact fostului ministru al transporturilor, Alexandru Nazare, Comisia Europeana a inclus traseul Targu-Mures-Iasi-Ungheni in reteaua trans-europeana de transport TEN-T. Astfel, s-a decis ca Autostrada Iasi - Tg. Mures este un proiect de relevanta regionala, reprezentand un coridor de dezvoltare pentru zona nordica a Romaniei, care va consolida interconectarea viitoare a Republicii Moldova la principalele coridoare europene si care va conecta doua state membre, Romania si Ungaria, cu doi vecini importanti, Republica Moldova si Ucraina si va scurta, totodata, ruta europeana Est-Vest la nivel de autostrada cu peste 300 de km.
Insa, in ciuda acestor argumente, din declaratiile dumneavoastra, domnule ministru Sova, am aflat ca autostrada nu este un subiect care sa va pasioneze, desi Comisia Europeana a explicat clar faptul ca acest proiect nu este doar in interesul unei regiuni, ci in interesul intregii comunitati europene, asa cum se poate constata si din cele prezentate mai sus.
Prin urmare, aceasta autostrada nu este doar un simplu proiect al carei fan trebuie sau nu sa fiti, ci o investitie de anvergura europeana, pe care Comisia Europeana a girat-o si a incadrat-o la capitolul prioritati. Autostrada Iasi - Targu Mures va duce la crearea de locuri de munca, la scaderea costurilor pentru transportatori, va creste potentialul de dezvoltare regionala prin costuri mai mici si o economie mai competitiva.
Luand in considerare toate acestea, cred ca domnul ministru Sova are cateva probleme de orientare, fie ca se afla pe autostrada sau in propiul minister si consider ca ar merita cateva lectii de gandire in perspectiva, dincolo de limitele propriilor preferinte sau afinitati, pentru ca o astfel de investitie nu leaga doar Iasul de Targu. Mures, ci este parte din cea mai eficienta autostrada din sud-estul Europei, fiind legatura directa cu Odessa.
Bagati-va mintile in cap, domnule Sova! Autostrada Iasi - Targu Mures nu este un moft al unui ministru privatizat cu tot cu un minister fara continut. Aceasta investitie este o prioritate chiar daca principala caracteristica a USL este minciuna si demagogia.
Cuvinte cheie:
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Cum e să lucrezi într-o universitate (şi să participi la alegeri)
Ghici cine este blondina din acest tandem liberal indestructibil?
Publicitatea convenției matrimoniale și modificarea acesteia
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |