vineri, 29.03.2024
Vasile Ciobanasu, 48 ani, lacatus mecanic
Vatmanii trebuie scolarizati la modul cel mai serios, dar e nevoie si de o selectare a lor mai riguroasa. Sigur, se poate da vina pe tramvaie, ca sint vechi sau second-hand, dar departamentul tehnic al regiei are obligatia sa le verifice periodic si sa le intretina. Departamentul tehnic da viza de iesire din depou, pentru ca, se stie, un mijloc de transport nu poate iesi la strada cu defectiuni.
Eugen Lupu, 47 ani, inginer
Eu nu cred ca vatmanii sint scolarizati corespunzator. Soferii sint mai meseriasi decit vatmanii care, din cite stiu eu, sint angajati si, dupa o perioada in care „invata" meseria, sint declarati vatmani. Ar trebui si testari profesionale periodice. Nu stiu cum sint retribuiti, dar cred ca ar putea fi stimulati cei care, dupa o perioada - sa zicem un an - nu au avut accidente sau altfel de abateri: sa fie premiati sau evidentiati. O alta forma de prevenire a accidentelor ar fi controlul psihologic, atit la angajare, cit si dupa, cel putin o data la trimestru.
Alexandru Bordea, 60 ani, maistru
Eu am permis de conducere din anul 1968. Intersectiile cu risc ridicat trebuie semaforizate. Semaforul e sfint! Acolo unde nu este semafor se aplica regula prioritatii de dreapta. Daca baietii sint grabiti, asta ii costa. Se poate vedea cel mai bine aici ca graba strica treaba.
Daniel Iordache, 42 ani, frezor
In ziar scrie ca vatmanul care a facut accidentul a mai lucrat la RATP si a mai avut tamponari si alte abateri de la regulamentul de ordine interioara. A fost dat afara si apoi reangajat - o bila neagra pentru RATP. Vatmanii si soferii raspund de mijloacele pe care le conduc, dar si de vietile calatorilor si cei care au „antecedente" nu mai trebuie sa conduca. E ca si cum celebrul doctor Ciomu ar mai avea dreptul sa opereze.
Valentina Rosca, 48 ani, functionar
Mai mult ca sigur, va urma o ancheta, dar aceasta sa nu fie facuta de RATP. Stim noi cum fac ei anchetele. Ar trebui ca Primaria sa efectueze ancheta si, in primul rind, sa verifice de ce a fost reangajat un vatman care fusese dat afara pentru nerespectarea regulilor de circulatie si apoi sa-i sanctioneze drastic pe cei care l-au angajat din nou. Faptul ca tramvaiul era second hand nu este, dupa mine, o justificare. Vatmanul a fost cel care gresit, nu tramvaiul.
Aurel Branza, 68 ani, profesor
Primaria ar trebui sa construiasca acea pasarela despre care s-a tot vorbit. Zona respectiva este un loc cu risc mare de a se produce accidente. Ar fi excelent sa circule tramvaiele deasupra si masinile jos, dar nu au ei bani pentru asa ceva.
Angela Hanganu, 53 ani, confectionera
Ar trebui luate niste masuri de prevenire a catastrofelor. Nu stiu daca tramvaiele ies din depou cu aprobarea cuiva. Cindva se faceau niste controale pe trasee, altele decit controalele legitimatiilor de calatorie. S-ar parea ca nu mai face nimeni astfel de controale, din moment ce soferii de pe microbuze opresc in statii cind vor ei si vind bilete gata compostate, la pretul de un leu. Soferii si vatmanii nu ar mai trebui sa vinda bilete. Treaba lor este sa fie atenti cind conduc. RATP a desfiintat posturile de taxatori si ne expune pe noi la accidente. De asemenea, in cabina vatmanului sau a soferului sa nu mai stea fel de fel de neamuri sau cunostinte ale acestora, care le distrag atentia. Aici ar trebui ca Politia Rutiera sa-si faca datoria.
Ioan Apostol, 47 ani, conducator auto
Parca era vorba, acum nu stiu citi ani, sa se faca un pasaj in zona strada Padurii. Ar fi foarte util, mai ales ca se face legatura cu Vama Sculeni. Tramvaiele pe care le avem la Iasi sint invechite, iar cele mai recent achizitionate de la nemti au fost bine intretinute, dar nu stiu cit de bine le intretin ai nostri. La RATP sint angajati care au plecat de la alte intreprinderi, asa cum au plecat, si s-au angajat ca vatmani. Si vatmanii astia ar trebui sa aiba permis de conducere categoria B, C, nu sa faca niste instructaje sase luni de zile.
Mihai Marinica, 70 ani, pensionar
Sint iesean get-beget si am mers cu tramvaiul de mic copil si mai merg si acum. Vreau sa va spun ca, inainte de revolutie, numarul accidentelor era mult mai mic pe liniile de tramvai. Asta, fiindca vatmanii nu erau scoliti pe termen scurt, ca acum. RATP este o regie care inghite multi bani, angajatii cer o multime de drepturi, iar cind e vorba de indatoriri, o dau in bara. Eu cred ca ar trebui o examinare foarte atenta si foarte riguroasa la angajarea lor. Asa cum soferii dau examene serioase si, dupa obtinerea permisului, au obligatii si mai mari, ar trebui sa se procedeze si in cazul altor conducatori de vehicule.
Ilie Ungureanu, 45 ani, electrician
Conducerea RATP ar trebui sa tina cursuri de perfectionare pentru vatmani si sa le dea calificative. Ai iesit nesatisfacator? Lasa locul altuia si treci la atelier, sau, daca nu ai alta calificare, la munci necalificate! Eu nu spun ca acel vatman e vinovat suta la suta, dar un lucru e clar: a mai avut coliziuni si conducerea regiei nu are dreptul sa atenteze la viata calatorilor cu astfel de angajati nepriceputi.
Adrian Sava, 40 ani, economist
In primul rind, celui vinovat de producerea accidentului ar trebui sa-i fie schimbat locul de munca. Purtatorul de cuvint al RATP spune ca, la reangajare, vatmanul respectiv a parcurs toate probele. Normal, doar era cineva cu el, nu era singur. Dar ce folos ca a demonstrat ca stie regulile, daca nu le-a respectat? Se pare ca cei care l-au reangajat nu au tinut cont de antecedentele lui.
Cuvinte cheie:
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Cum e să lucrezi într-o universitate (şi să participi la alegeri)
Ghici cine este blondina din acest tandem liberal indestructibil?
Publicitatea convenției matrimoniale și modificarea acesteia
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |