Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

„RATP nu are dreptul sa atenteze la viata calatorilor cu angajati nepriceputi“

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    Vasile Ciobanasu, 48 ani, lacatus mecanic

    Vatmanii trebuie scolarizati la modul cel mai serios, dar e nevoie si de o selectare a lor mai riguroasa. Sigur, se poate da vina pe tramvaie, ca sint vechi sau second-hand, dar departamentul tehnic al regiei are obligatia sa le verifice periodic si sa le intretina. Departamentul tehnic da viza de iesire din depou, pentru ca, se stie, un mijloc de transport nu poate iesi la strada cu defectiuni.

    Eugen Lupu, 47 ani, inginer

    Eu nu cred ca vatmanii sint scolarizati corespunzator. Soferii sint mai meseriasi decit vatmanii care, din cite stiu eu, sint angajati si, dupa o perioada in care „invata" meseria, sint declarati vatmani. Ar trebui si testari profesionale periodice. Nu stiu cum sint retribuiti, dar cred ca ar putea fi stimulati cei care, dupa o perioada - sa zicem un an - nu au avut accidente sau altfel de abateri: sa fie premiati sau evidentiati. O alta forma de prevenire a accidentelor ar fi controlul psihologic, atit la angajare, cit si dupa, cel putin o data la trimestru.

    Alexandru Bordea, 60 ani, maistru

    Eu am permis de conducere din anul 1968. Intersectiile cu risc ridicat trebuie semaforizate. Semaforul e sfint! Acolo unde nu este semafor se aplica regula prioritatii de dreapta. Daca baietii sint grabiti, asta ii costa. Se poate vedea cel mai bine aici ca graba strica treaba.

    Daniel Iordache, 42 ani, frezor

    In ziar scrie ca vatmanul care a facut accidentul a mai lucrat la RATP si a mai avut tamponari si alte abateri de la regulamentul de ordine interioara. A fost dat afara si apoi reangajat - o bila neagra pentru RATP. Vatmanii si soferii raspund de mijloacele pe care le conduc, dar si de vietile calatorilor si cei care au „antecedente" nu mai trebuie sa conduca. E ca si cum celebrul doctor Ciomu ar mai avea dreptul sa opereze.

    Valentina Rosca, 48 ani, functionar

    Mai mult ca sigur, va urma o ancheta, dar aceasta sa nu fie facuta de RATP. Stim noi cum fac ei anchetele. Ar trebui ca Primaria sa efectueze ancheta si, in primul rind, sa verifice de ce a fost reangajat un vatman care fusese dat afara pentru nerespectarea regulilor de circulatie si apoi sa-i sanctioneze drastic pe cei care l-au angajat din nou. Faptul ca tramvaiul era second hand nu este, dupa mine, o justificare. Vatmanul a fost cel care gresit, nu tramvaiul.

    Aurel Branza, 68 ani, profesor

    Primaria ar trebui sa construiasca acea pasarela despre care s-a tot vorbit. Zona respectiva este un loc cu risc mare de a se produce accidente. Ar fi excelent sa circule tramvaiele deasupra si masinile jos, dar nu au ei bani pentru asa ceva.

    Angela Hanganu, 53 ani, confectionera

    Ar trebui luate niste masuri de prevenire a catastrofelor. Nu stiu daca tramvaiele ies din depou cu aprobarea cuiva. Cindva se faceau niste controale pe trasee, altele decit controalele legitimatiilor de calatorie. S-ar parea ca nu mai face nimeni astfel de controale, din moment ce soferii de pe microbuze opresc in statii cind vor ei si vind bilete gata compostate, la pretul de un leu. Soferii si vatmanii nu ar mai trebui sa vinda bilete. Treaba lor este sa fie atenti cind conduc. RATP a desfiintat posturile de taxatori si ne expune pe noi la accidente. De asemenea, in cabina vatmanului sau a soferului sa nu mai stea fel de fel de neamuri sau cunostinte ale acestora, care le distrag atentia. Aici ar trebui ca Politia Rutiera sa-si faca datoria.

    Ioan Apostol, 47 ani, conducator auto

    Parca era vorba, acum nu stiu citi ani, sa se faca un pasaj in zona strada Padurii. Ar fi foarte util, mai ales ca se face legatura cu Vama Sculeni. Tramvaiele pe care le avem la Iasi sint invechite, iar cele mai recent achizitionate de la nemti au fost bine intretinute, dar nu stiu cit de bine le intretin ai nostri. La RATP sint angajati care au plecat de la alte intreprinderi, asa cum au plecat, si s-au angajat ca vatmani. Si vatmanii astia ar trebui sa aiba permis de conducere categoria B, C, nu sa faca niste instructaje sase luni de zile.

    Mihai Marinica, 70 ani, pensionar

    Sint iesean get-beget si am mers cu tramvaiul de mic copil si mai merg si acum. Vreau sa va spun ca, inainte de revolutie, numarul accidentelor era mult mai mic pe liniile de tramvai. Asta, fiindca vatmanii nu erau scoliti pe termen scurt, ca acum. RATP este o regie care inghite multi bani, angajatii cer o multime de drepturi, iar cind e vorba de indatoriri, o dau in bara. Eu cred ca ar trebui o examinare foarte atenta si foarte riguroasa la angajarea lor. Asa cum soferii dau examene serioase si, dupa obtinerea permisului, au obligatii si mai mari, ar trebui sa se procedeze si in cazul altor conducatori de vehicule.

    Ilie Ungureanu, 45 ani, electrician

    Conducerea RATP ar trebui sa tina cursuri de perfectionare pentru vatmani si sa le dea calificative. Ai iesit nesatisfacator? Lasa locul altuia si treci la atelier, sau, daca nu ai alta calificare, la munci necalificate! Eu nu spun ca acel vatman e vinovat suta la suta, dar un lucru e clar: a mai avut coliziuni si conducerea regiei nu are dreptul sa atenteze la viata calatorilor cu astfel de angajati nepriceputi.

    Adrian Sava, 40 ani, economist

    In primul rind, celui vinovat de producerea accidentului ar trebui sa-i fie schimbat locul de munca. Purtatorul de cuvint al RATP spune ca, la reangajare, vatmanul respectiv a parcurs toate probele. Normal, doar era cineva cu el, nu era singur. Dar ce folos ca a demonstrat ca stie regulile, daca nu le-a respectat? Se pare ca cei care l-au reangajat nu au tinut cont de antecedentele lui.


    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Pavel LUCESCU

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

    opinii

    Distrugerea statuilor

    Alexandru CĂLINESCU

    Distrugerea statuilor

    Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

    De ce este atât de aspru Postul Mare?

    pr. Constantin STURZU

    De ce este atât de aspru Postul Mare?

    Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

    Roboţi

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Roboţi

    Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

    pulspulspuls

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

    Caricatura zilei

    La reciclat pet-uri și doze

    Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

    Cumpara editia digitala

    Vremea in Iasi

    Curs valutar

    Parteneri

    Intrebarea zilei

    Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

    vezi raspunsuri