108 km/h în localitate – Dna Mihaela a invocat în instanță toate motivele posibile ca să scape de amenda radar, inclusiv aerul condiționat din mașina Poliției. Nu a ținut

marți, 13 august 2024, 03:07
3 MIN
 108 km/h în localitate – Dna Mihaela a invocat în instanță toate motivele posibile ca să scape de amenda radar, inclusiv aerul condiționat din mașina Poliției. Nu a ținut

O șoferiță a invocat toate motivele posibile pentru a demonstra că indicațiile radarului nu erau corecte. În ultimă instanță, a afirmat că radarul arăta o viteză mult mai mare decât cea reală pentru că era influențat de aerul condiționat din mașina poliției. Nici ea nu era totuși sigură că un asemenea argument poate prinde.

Mihaela A. a fost sancționată contravențional cu 9 puncte-amendă și i s-a suspendat dreptul de a conduce pentru 90 de zile după ce a fost prinsă conducând un autoturism Mercedes în Miroslovești cu o viteză de 108 km/h. Femeia a contestat sancțiunea în fața Judecătoriei Pașcani, prezentând o lungă listă de posibile nereguli.

„Radarul nu fusese pornit de personal calificat”

Ea a invocat faptul că radarul nu fusese pornit de personal calificat, iar agentul constatator nu deținea atestat de operator radar. Aparatul nu ar fi fost omologat de Biroul de Metrologie, nu era însoțit de un buletin de verificare și nu avusese autotestarea la pornire. Radarul nu era însoțit de un registru în care să se menționeze marjele de eroare, iar agentul constatator nu era calificat să desfășoare activități cu echipamentul video. În plus, în procesul-verbal de sancționare nu erau menționate numărul și seria aparatului radar. Astfel, nu se putea stabili dacă aparatul radar cu care fusese înregistrată era același care era montat pe mașina de poliție în momentul efectuării verificării metrologice.

Ultimul argument prezentat de șoferiță a fost și cel mai ciudat. Măsurarea vitezei s-ar fi efectuat fără respectarea normelor legale întrucât undele radio ar fi fost influențate de aerul rece al ventilației autospecialei de poliție. Acesta ar fi făcut ca aparatul radar să indice o valoare a vitezei mult peste cea reală. Nici șoferița nu părea însă convinsă că un astfel de argument ar fi fost valid. În plângerea sa, Mihaela A. a cerut judecătorilor să trimită o adresă Biroului de Metrologie Legală prin care să se întrebe dacă valorile înregistrate de aparatul radar sunt influențate de ventilație și dacă există vreo obligație legală ca sistemul de ventilație să fie obturat în timpul utilizării aparatelor radar. Ea a cerut și efectuarea unui experiment judiciar care să demonstreze că faptul era posibil.

Niciun dubiu: Mercedesul circula prin Miroslovești, nu în afara localității

Argumentele Mihaelei A. au fost respinse de magistrații Judecătoriei Pașcani, care au analizat dosarul. Ei au arătat că nu exista niciun dubiu cu privire la faptul că Mercedesul șoferiței circula prin Miroslovești, nu în afara localității. Aparatul era omologat și avea verificările metrologice la zi. Ei au criticat-o pe șoferiță pentru faptul că încercase contestarea sancțiunii primite în pofida faptului că era perfect conștientă că greșise. „Viaţa demonstrează că în România cei mai mulţi dintre conducătorii auto încalcă normele legale în vigoare care reglementează circulaţia vehiculelor, iar mai apoi contestă sancţiunile aplicate susţinând că le-au fost încălcate diferite drepturi, fără a ţine cont de faptul că modul în care înţeleg să se comporte atunci când conduc un autovehicul pune în primejdie nu numai viaţa lor, ci şi pe cea a celorlalţi participanţi la trafic. Raportat la viteza cu care a fost surprinsă circulând petenta (mai mult decât dublul vitezei maxime admise), nu se poate susţine că fapta sa este de gravitate redusă şi a adus o atingere minimă siguranţei desfăşurării traficului rutier”, au afirmat judecătorii.

Aceștia au respins plângerea Mihaelei A., menținând sancțiunea aplicată de polițiști. Sentința a fost și ea contestată de șoferiță, dosarul fiind înaintat Tribunalului.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii