2014 - primul an de crestere a pietei auto dupa sase ani de scaderi consecutive
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Comunicat de presă

2014 - primul an de crestere a pietei auto dupa sase ani de scaderi consecutive

GALERIE
tabel vanzari 2014
  • tabel vanzari 2014
- +

La nivel naţional, livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale)
înregistrează, în  2014, o creştere de 8,79% faţă de anul 2013. În interiorul acestei creşteri, avem autoturismele cu + 20,53%. Astfel, anul 2014, devine primul an de creştere al pieţei auto după şase ani consecutivi de scăderi puternice.
Şi pe plan european se remarcă o evoluţie pozitivă, principalele ţări europene (Franţa, Germania, Italia, Spania, UK) înregistrând creţteri ce consolidează un trend ascendent pentru 2014.

În România, în continuare vânzările sunt susţinute de achiziţiile realizate de către
persoanele juridice, reprezentând aproximativ 3/4 din volumulul total înregistrat în 2014.
Un alt aspect analizat de către APIA este raportul dintre vehiculele noi și cele rulate.
Remarcăm faptul că, în 2014, înmatricularile de autoturisme rulate au scăzut cu cca. 2%.

Iasul păstrează trendul national înregistrând o creștere de 19,11% pentru totalul vehiculelor vândute.
Cum este şi firesc, marca autohtonă Dacia este în preferinţele românilor, fiind cumpărată de 840 de clienţi. La marcile de import clasamentul este urmatorul : Ford - 252 unităţi, Toyota - 219 unități, Volkswagen - 194 unităţi, Renault – 160 unităţi şi Skoda cu 127 unităţi.

Topul autoturismelor este condus tot de Dacia (785 unităţi), pe locul doi situându-se la egalitate Ford si Toyota (fiecare cu cate 191 de unităţi), Volkswagen (170 unităţi), Renault (122 unităţi) şi Skoda (127 unităţi).

În privinţa autoutilitarelor situaţia se schimbă puţin, locul 1 fiind ocupat de o marcă de import, Ford cu 61 de unităţi urmat de Dacia cu 55 de unităti, Renault cu 38 de unități.  Toyota şi Peugeot fiecare înregistrând câte 28 de unităţi vândute.

Domnule Gabriel Manolache, cum a fost anul 2014 în domeniul auto?

Personal sunt mulţumit de evoluția celor 3 mărci pe care le reprezint (Toyota, Lexus, Ford), sunt mulţumit și de creșterea pieţei auto, semn că şi România se îndreaptă către stabilitate şi sper către o creştere sănătoasă. Se văd şi la Iaşi paşi importanți pentru o dezvoltare durabilă şi pentru un cadru favorabil investiţiilor de amploare, ceea ce ne face încrezători pentru următoarea perioadă.

Care este secretul acestor cifre?

Simplu: Totul în jurul clientului, preţuri corect poziţionate, transparenţă totală şi disponibilitate permanentă. Sunt familiarizat cu paşii mărunţi și corecţi ai filosofiei japoneze. În urma crizei, tratarea clientului a cunoscut noi abordări şi în Romania, pentru banii plătiţi trebuie să primeşti maximum de beneficiu. Acest principiu este aplicat în cadrul grupului Mega Auto - ATI Motors Holding încă de la început, el făcând parte din strategia de dezvoltare a businessului. Sunt convins că cele enumerate mai sus au facut ca astăzi să deținem aprox 30% din piața auto de import a Iaşului.

Cum vedeţi 2015?

Tot cu un trend pozitiv. Sunt convins că în 2015 noii clienţi vor pune în balanţă mai mult costurile şi beneficiile care le au pe termen lung la achiziţia maşinii, iar grupul nostru va veni cu noi avantaje către clienţi. Îmbucurător este şi faptul că am reuşit să vindem 25 de autoturisme hybrid în 2014 ceea ce ne dă speranţa că în acest an, creșterea va fi mai mare pe acest segment deţinut în mare parte de Toyota şi Lexus, iar brandul Lexus, odată cu deschiderea showroomului exclusiv pentru maşinile hybrid din Palas, a crescut semnificativ , a declarat Gabriel Manolache, acţionar, Grupul Mega Auto – ATI Motors Holding.




 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

America pierde teren în faţa Rusiei şi a Chinei, în Orientul Mijlociu

Alexandru LĂZESCU

America pierde teren în faţa Rusiei şi a Chinei, în Orientul Mijlociu

Naivităţile şi imperativele ideologice progresiste ale politicii externe a administraţiei Biden se lovesc de o realitate geopolitică în care şi Rusia, şi China se dovedesc a fi extrem de abile în a-şi impune propria naraţiune şi a eroda influenţa americană în Orientul Mijlociu.

Filmuletul zilei

opinii

Mirel Cană - o încercare de portret

Nichita DANILOV

Mirel Cană - o încercare de portret

L-am întâlnit deseori la Casa Dosoftei. Mi-l închipui şi azi tronând acolo, retras în spatele unui pupitru rustic, scrutând prin ochelarii fumurii hrisoavele înşirate în vitrine, dar şi pe pereţii reci, uşor igrasioşi, pe care trecerea vremii a desenat tot felul de umbre şi de figuri voievodale. În acest spaţiu al amintirii, placat de ziduri groase, spectrul lui Mirel Cană se simte cu adevărat în elementul său.

Grădinărit uman. Despre oameni şi câini

Dana ȚABREA

Grădinărit uman. Despre oameni şi câini

Termenul „cultură” provine la latinescul „colere” care înseamnă a cultiva. Civilizaţia şi cultura îl îndepărtează pe om de latura sa animalică, barbară şi îl apropie de cea spirituală. Însă omul rămâne în esenţa sa o fiinţă animalică, având posibilitatea de a alege, şi care în orice împrejurări va alege cea mai rea posibilitate dintre toate. În acest sens, „Grădinărit uman” nu este atât despre familia disfuncţională, cât mai ales despre o umanitate disfuncţională în întregul ei. Departe de a putea fi vorba de o comedie, poate doar despre la comédie humaine.

Profilul neo-activistului american

Michael ASTNER

Profilul neo-activistului american

Vara trecută, înainte să vin la Amnaş, am primit de la o prietenă două ziare germane pe care le luase-n aeroport ca lectură de călătorie. Le-am luat la rândul meu pe drum, dar pentru că-s ziare de ziare, format mare, adică (vorbesc de Die Welt şi de Süddeutsche Zeitung), nu le-am deschis în tren, iar la ţară apoi… nici atât: am adunat fructe, am cosit iarbă, am primit oaspeţi (cumnatul, nepotul şi băiatul nepoatei), apoi m-am apucat de dezgropat fântâna din bătrâni, tot felul de lucrări şi munci mi-au ocupat timpul, iar ziarele în cauză (ambele din 14 iulie 2020) au fost uitate. Zilele trecute, am dat de ele. Hm - ia să le răsfoiesc şi să văd dacă mai găsesc ceva actual respectiv demn de citit!

pulspulspuls

L-aţi uitat pe politicianul care venea la Primărie cu Buceagul Ceapeului? Iacătă-l la uşă!

L-aţi uitat pe politicianul care venea la Primărie cu Buceagul Ceapeului? Iacătă-l la uşă!

Pentru că ne-am jurat în barbă să ne ferim de politichie şi de politicieni măcar sâmbăta, pe uichend, aicea la rubricuţă, haideţi aşadar să părăsim olecuţă acest miraculos tărâm. 

Caricatura zilei

Tot felu

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.