
Ea este ieșeanca ce a creat pantofii cu toc de 10 cm, cu satin olive și fucsia, și cu porțelan sau aur. Povestea Georgianei

„Trebuie să-ți urmezi visul oricât de nebun ar părea”, spune Georgiana Ghiciuc, fondatoarea Mad Shoes, brand de pantofi exclusivi ce a ajuns într-un timp relativ scurt în paginile revistei Vogue.
Inspirat din „Alice în Țara Minunilor”, brandul creează serii limitate din materiale rafinate, vândute online în România și internațional. Pantofii săi, purtați inclusiv la Premiile Emmy, își propun să urce și pe cele mai mari platforme de modă.
Prototipul de la care a început totul: pantofii cu toc de 10 cm cu satin olive și fucsia
Într-un Berlin plin de oportunități, Georgiana Ghiciuc, consultant în employer branding și marketing digital, a decis să facă un pas îndrăzneț în industria de fashion. Povestea ei începe cu: „ce aș face dacă…”. „Ce aș face dacă nu aș mai oferi servicii? Dacă aș crea un produs, care ar fi acesta?” Răspunsul l-a găsit în pasiunea ei de-o viață: pantofii.

Georgiana Ghiciuc – Mad Shoes
După mulți ani petrecuți în afara țării, Georgiana revine astfel în Iași. Cercetează piața, caută o fabrică și deschide Mad Shoes. Cu ajutorul unui partener din București, Traces of Heels, a adus la viață un prototip emblematic: pantofii cu toc de 10 cm cu satin olive și fucsia. Un model care a deschis drumul către colaborări cu artiști plastici, creând piese ce depășesc granițele modei: accesorii unice din porțelan, sticlă învelită cu aur de 24k și metal.
„Chiar fucsia au fost pantofii emblemă ai afacerii. Pantofi pe care i-am dorit diferiți de majoritatea pantofilor și de aceea am inițiat colaborări cu diverși artiști plastici, momentan români, dar nu excludem, la un moment dat, și colaborări cu artiști internaționali. Am lucrat cu Diana Cojocaru pentru porțelan, cu Cezar Petrian de aici din Iași, pentru realizarea acestor inimi care au devenit emblematice, cu aur de 24 de karate”, povestește Georgiana Ghiciuc, CEO-ul acestui business, într-un interviu acordat pentru „Ziarul de Iași”.
Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Creșterea brandului și inspirația din copilărie
Pentru Georgiana, Mad Shoes nu este doar un brand de încălțăminte. Este o poveste inspirată de pasiunea ei pentru cartea „Alice în Țara Minunilor”. Plecând de la celebra replică al Pălărierului nebun: „We’re all mad here!” (n.r.- „Suntem cu toții nebuni aici!”), brandul a atras atenția femeilor care își doresc să fie diferite. De la modele cu toc înalt, la balerini sofisticați și confortabili, Mad Shoes s-a adaptat cerințelor pieței, concentrându-se pe materiale cât mai rafinate precum satinul, dar și pe accesorii ieșite din tipare.
„Între timp, am dezvoltat anumite modele proprii, în special modele cu toc mai mic, pe lângă cei înalți pe care i-am avut de la început. Pentru că piața s-a modificat. Acum femeile vor să fie încălțate cu un pantof comod, care să arate și foarte elegant. De aceea producem chiar și balerini, dar și pantofi cu toc de 5 cm, de 7 cm, din satin. Deci materiale mai deosebite pentru astfel de modele”, a explicat Georgiana Ghiciuc.
De la „o mare greșeală”, la deschiderea unei noi piețe
Chiar dacă pantofii fucsia au deschis ușa acestui business, începutul nu a fost tocmai roz pentru Mad Shoes. Pentru Georgiana, prima comandă la fabrică, de 70 de perechi, cu toc de 10 cm, a fost o mare greșeală, dar culmea, una care în timp a devenit o mare oportunitate. A descoperit astfel o nouă piață.
„În nebunia mea de atunci, mi-am imaginat că toată lumea va fi la fel de îndrăgostită de acești pantofi fucsia, toc de 10 cm, așa cum sunt și eu. Sigur, nu a fost așa. Oamenii mai învață din greșeli. Dar pentru că nimic nu este întâmplător, partea bună este că am descoperit că celor din Dubai le plac foarte mult acești pantofi. Sperăm acum să fie o colaborare de lungă durată. A fost o surpriză pentru noi. Deci, nimic nu este întâmplător și trebuie să-ți urmezi visul oricât de nebun ar părea”, a mai spus antreprenoarea.
Acest „mindset” a condus pantofii realizați de Georgiana pe scena Peacock Theatre din Los Angeles, la Premiile Emmy, de anul trecut. Aici au fost purtați de artista Bianca Boieroiu, o româncă premiată pentru machiajul din serialul Wednesday. „Artista premiată cu Emmy a ales modelul cu inimă și aur de 24 k, varianta olive. Este o mare onoare și mândrie pentru noi”, spune Georgiana.
La Mad Shoes „eu centrez, eu dau cu capul”
„Eu fac designul pantofilor, eu fac designul accesoriilor. Adică, eu centrez, eu dau cu capul. Într-o bună zi vom avea desigur și un director de creație. Îmi place la nebunie Alexandra Nichita. Este tot româncă, dar locuiește în America. Mi-ar plăcea foarte mult să picteze ea ceva pentru noi la un moment dat. Dar focusul acum este să creștem vânzările”, a spus fondatoarea Mad Shoes.
Anul trecut, într-un interval de cinci luni, compania din Iași a reușit să vândă undeva la 120 de perechi de pantofi, cu mult sub așteptări. Cam 90% au ajuns la cliente din România, în timp ce restul în afara țării, în special Marea Britanie și SUA. „Ne-ar ajuta cam 60 de vânzări pe lună ca să stăm liniștiți”, explică Georgiana. Adică dublu față de vânzările de acum. Deocamdată, pantofii creați de Mad Shoes se găsesc doar în magazine online, dar asta nu a împiedicat-o să apară și în Vogue, o revistă de referință printre publicațiile de modă și lifestyle din întreaga lume.
În timp ce balerinii domină vânzările din România, planul antreprenoarei din Iași este să deschidă un magazin fizic în București, unde vânzările merg cel mai bine, urmat de unul la Paris, orașul ei de suflet. Brandul evită să intre în lumea „fast fashion”, preferând să creeze serii limitate, pline de personalitate. „Într-o zi, ne dorim să vindem pe platforme precum Farfetch și Mytheresa”. Până aici însă, fondatoarea Mad Shoes are în plan, pentru luna mai, deschiderea unui pop-up store, în Capitală, dar și multe alte idei pentru parteneriate internaționale.
Ce își dorește Georgiana
Georgiana își dorește să colaboreze cu artiști internaționali și să aducă inovații în design. Și chiar dacă vorbim despre o industrie competitivă, ea se poziționează cu mândrie ca o alegere diferită: pantofi care nu urmează tipare, ci le rescriu.
„În această industrie, concurența este foarte mare. Și în țară și în afara țării, însă mie îmi place să cred că nu am concurență, pentru că eu nu pot să mă compar cu un brand de pantofi simpli. Pentru că nu facem pantofi simpli. Facem serii limitate, din materiale scumpe, cu accesorii foarte scumpe. Deci nu am în plan să produc mii de pantofi pe lună. Mi-ar plăcea să mă concentrez mai mult pe accesorii mai deosebite, care să-i scoată din tipare”, a declarat Georgiana Ghiciuc.
Mad Shoes rămâne deci, în opinia acesteia, un brand care celebrează individualitatea.
Când nu lucrează la propria colecție, Georgiana se delectează și cu vitrinele de pantofi din magazinele Prada sau Ives Saint Laurent, al căror design recunoaște că o inspiră și o atrage foarte mult. Și chiar dacă brandul său încă nu are un renume pe Champs-Élysées, Georgiana demonstrează că, uneori, puțină nebunie este exact ingredientul de care ai nevoie pentru a reuși.
Publicitate și alte recomandări video