anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

5 lucruri care îţi cauzează scăderea IQ-ului

GALERIE
creier
  • creier
- +

 S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. 

 Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului, potrivit CSID.
 
1. Consumul ridicat de zahăr
 
Nu doar talia ta are de suferit de pe urma consumului ridicat de zahăr, ci şi celulele nervoase. Studiile arată că pentru fiecare cel puţin şase săptămâni consecutive în care consumi zahăr, activitatea cerebrală încetineşte, afectând procesul de învăţare şi memoria.Un studiu din 2002 realizat de cercetătorii de la Universitatea din California a asociat, în mod îngrijorător, consumul excesiv de zahăr cu sănătatea creierului. Studiul a descoperit că dietele bogate în zahăr afectează plasticitatea neuronală. Aceasta duce la scăderea abilităţii de a forma amintiri noi în mod eficient.
 
2. Fumatul pasiv
 
Chiar dacă nu eşti fumător, un studiu realizat de la cercetătorii de la Universitatea din Michagan a arătat că expunerea copiilor la fumat ar putea creşte riscul degradării funcţiilor cognitive, cum ar fi memoria. Aceştia au un risc mai ridicat de a avea un IQ mai scăzut şi de a înregistra rezultate mai slabe la şcoală.
 
Expunerea prelungită la fum poate duce la o creştere a cantităţii de monoxid de carbon în corp înlocuind astfel oxigenul de care au nevoie creierul şi organismul tău. Abilitatea celulelor nervoase de a reţine informaţia în mod eficient pot fi afectată din cauza deteriorărilor suferite de neuroni şi vase de sânge.
 
3. Multitasking
 
Multitasking-ul a fost mereu încurajat şi apreciat pentru că reuşim să terminăm mai multe lucruri deodată. Dar, multitasking-ul presupune că acordăm mai puţină atenţie fiecărui lucru pe care îl facem şi probabil greşim mai mult. De fapt, multitasking-ul epuizează resursele creierului.
 
Studiile au demonstrat că multitasking-ul nu îţi omoară  doar productivitatea, dar îţi afectează şi sănătatea creierului. Conform unei cercetări efectuate de Universitatea Stanford, multitasking-ul te face mai puţin productiv decât ai fi dacă ţi-ai propune să realizezi un singur lucru într-un timp dat. Mai mult, oamenii care vor să facă mai multe lucruri în acelaşi timp au probleme cu concentrarea şi memoria.
 
4. Obezitatea
 
Caloriile (şi implicit obezitatea) sunt extrem de periculoase atât pentru inimă, cât şi pentru sănătatea creierului. Un creier hrănit cu prea multe calorii îmbătrâneşte şi se deteriorează mai repede.  Regiuni ale creierului responsabile de cogniţie şi memorie sunt mai mici după o anumită vârstă la persoanele care au avut probleme serioase de greutate decât la cele mai suple.
 
5. Stresul
 
Situaţiile stresante pot reduce număarul conexiunilor între neuroni şi pot deteriora abilitatea de a face faţă situaţiilor tensionate în viitor. Nivelul ridicat de stres este corelat cu o mai slabă funţionare a creierului şi un risc ridicat al bolii Alzheimer. Se pare că stresul afectează într-o asemenea măsură creierul, încât îi poate chiar reduce dimensiunile. De fapt, efectul concret al stresului persistent asupra creierului este de reducere a materiei cenuşii în zonele cerebrale care controlează emoţiile şi funcţiile fiziologice ale organismului.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

De partea bună a istoriei

Mihai CHIPER

De partea bună a istoriei

Cu schimbarea instituţiilor, a statului, a justiţiei, a sănătăţii, a educaţiei am dat greş. Totuşi, suntem „de partea bună a istoriei”. Cum se poate aşa ceva?

opinii

Doi eremiţi (II)

Codrin Liviu CUȚITARU

Doi eremiţi (II)

Concluzia programului transcendentalist este că, în ultimă instanţă, civilizaţia şi, implicit, modernitatea (individului/ comunităţii) trebuie să-şi asume responsabilitatea pentru ruperea omului de arhetip şi împingerea lui spre un prizonierat al materialităţii (perisabilităţii).

Modele de regionalizare (IV)

George ŢURCĂNAŞU

Modele de regionalizare (IV)

E regionarea poloneză un model de bune practici? (continuare)

Micul sculptor de creiere

Bogdan ILIESCU

Micul sculptor de creiere

„Nu mă pot gândi la vreo nevoie în copilărie atât de puternică ca nevoia de protecţie a unui tată.” Sigmund Freud

pulspulspuls

Gogonele sau harbuz murat? Iată ce se mai întâmplă în cămara cu zacuscă şi murături de la partidoiul ieşean!

Gogonele sau harbuz murat? Iată ce se mai întâmplă în cămara cu zacuscă şi murături de la partidoiul ieşean!

Haidaţi pe azi, stimaţi telespectatori, să ne băgăm olecuţă nasul şi în cămara cu borcane puse deoparte de la partidoiul ieşean, ca să vedem ce meniuri ni se mai pregătesc pentru alegerile care vin! 

Caricatura zilei

Austria vrea

Editia PDF

Bancul zilei

Tata, tata! Avem lupi în bloc? Nu, puiule, vecinii îsi citesc facturile la curent si gaze!

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.