5 sfaturi pentru a crea o rutină de antrenament potrivită (P)

marți, 28 mai 2024, 10:43
3 MIN
 5 sfaturi pentru a crea o rutină de antrenament potrivită (P)

Mulți oameni visează la un aspect fizic perfect și un corp bine construit. Mai sunt și cei care vor să arate cool și să iasă în evidență prin silueta lor de vis. Dar cum poți ajunge să arați așa cum îți dorești? Află 5 recomandări și sfaturi de care merită să ții cont, atât în timpul antrenamentului, cât și legat de dietă.

De ce merită să creezi o rutină de antrenament?

Dacă îți începi aventura cu sala, probabil speri că exercițiile vor aduce rapid rezultatele dorite. Totuși, depinde de mai mulți factori, cum ar fi angajamentul și regularitatea. De mare importanță este și planul de antrenament pentru sala de sport, deoarece trebuie adaptat nivelului tău și obiectivului pe care vrei să-l atingi. De ce mai merită să pregătești o rutină de antrenament?

  • Vei vedea rezultate mai repede, ceea ce îți va crește motivația.
  • Risc mai mic de accidentări
  • Vei dobândi o mai mare conștientizare a corpului și vei afla care exerciții sunt cele mai bune pentru tine.
  • Prin implementarea punctelor de antrenament ulterioare, vei lucra la autodisciplină.

Cum să creezi un plan de antrenament – 5 sfaturi

Persoanele care nu au experiență ar trebui să folosească metoda pașilor mici. Potrivit acesteia, ar trebui să îți obișnuiești treptat corpul cu exerciții fizice. În caz contrar, este posibil să te rănești sau să îți pierzi motivația. Dar cele 5 sfaturi menționate în continuare te vor ajuta să îți atingi obiectivele:

  • Stabilirea duratei antrenamentului

Un antrenament nu trebuie să depășească 90 de minute, chiar dacă exercițiile pe care le efectuezi au o intensitate minimă. Exercițiile intense nu trebuie să depășească 45 de minute, indiferent de nivelul tău.

  • Alegerea exercițiilor potrivite

Este posibil să nu știi cum să alegi corect exerciții. Cea mai importantă regulă este să ai grijă de dezvoltarea armonioasă a corpului. Nu ar trebui să faci niciodată antrenament doar pentru un singur grup de mușchi. Poți dedica o zi antrenamentului pe bandă de alergare sau pe bicicletă.

  • Selectează corect numărul de repetări și seturi

Eficacitatea antrenamentului depinde mai multe aspecte. Câte exerciții ar trebui să includă un plan de antrenament? Sala de sport te poate tenta cu o varietate de echipamente, dar nu merită să le folosești pe toate simultan. Fiecare exercițiu trebuie efectuat în 2-3 seturi de 8-10 repetări. De asemenea, este necesar să planificați pauzele. Începătorii pot lua până la 3 minute de odihnă între exerciții. După câteva săptămâni, începe să o reduci la pauze de 1 minut.

  • Concentrează-te pe tehnică

Cu cât faci mai multe repetări, cu atât vei obține rezultate mai bune? Greșit! Totul depinde de tehnica corectă.  Dacă nu o stăpânești de la bun început, vei perpetua tipare greșite, ceea ce va duce nu doar la lipsă de rezultate, ci și la accidentări. Cum să înveți tehnica corectă? Dacă elaborezi un plan de antrenament pentru masa musculară, alege cele mai simple exerciții și cere ajutorul cuiva cu experiență să verifice dacă le faci corect.

  • Ajustează-ți dieta

Ai deja pregătit un plan de antrenament pentru pierderea în greutate, începi să faci sport în mod regulat, dar rezultatele încă nu apar? Odată cu introducerea activității fizice, este necesară modificarea dietei. Trebuie să țină cont de valoarea calorică corespunzătoare (în cazul slăbirii, bilanțul caloric ar trebui să fie negativ), precum și de distribuția corespunzătoare a macronutrienților (proteine, grăsimi și carbohidrați).

O dietă echilibrată în timpul antrenamentului la sală ar trebui să ofere organismului și creatine, vitamine și minerale. Mai multă energie pentru exerciții înseamnă o implementare mai eficientă a rutinei de antrenament. Antrenamentul și dieta ar trebui să fie în concordanță între ele, așa că atunci când creezi un plan, stabilește și meniul.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii