„5.635 de permise de conducere au fost suspendate în 2013” (I). Răspunsurile şefului IPJ la întrebările cititorilor Ziarul de Iaşi

miercuri, 15 ianuarie 2014, 15:22
29 MIN
 „5.635 de permise de conducere au fost suspendate în 2013” (I). Răspunsurile şefului IPJ la întrebările cititorilor Ziarul de Iaşi

Şeful IPJ Iaşi, chestorul Ioan Scripniciuc, este invitatul acestei săptămâni la Ziarul de Iaşi. El a început să răspundă online la întrebările adresate de cititorii Ziarului de Iaşi. Răspunurile vor fi inserate în corpul textului, pentru o mai bună vizualizare a acestora. Întrebările care nu aveau legătură cu invitatul nu au fost luate în considerare. Sesiunea de întrebări a fost închisă.

Gaby
Stimate d-nule Scripniciuc, va rog sa luati masuri de modificare a accesului autoturismelor din loc. Valea Lupului catre municipiul Iasi la trecerea de pietoni inainte de statia de gaz metan-zona Troita. Soferii sunt nevoiti sa efectueze manevra la stanga mai mult sau mai putin ilegala in zona trecerii de pietoni, de altfel o zona foarte periculoasa din cauza lipsei de vizibilitate- mai ales dupa ce au fost instalate acele separatoare de sens. Cand au fost montate separatoarele, s-a spus -in presa- ca urmeaza a se realiza imediat un sens giratoriu la Antibiotice care sa permita manevra la stanga, chiar daca asta insemna ca toti soferii sa parcurga o distanta suplimentara spre Ant.apoi sa intoarca sa poata sa ajunga spre Pacurari. In fiecare dimineata este un ambuteiaj cu zeci de masini care fac manevra la stanga efectiv pe trecerea de pietoni, in acelasi timp sunt si pietoni pe trecere pentru ca statia de autobuz este in aceiasi zona si suplimentar fata de cei ce vin dinspre Iasi, sunt si soferii care ies din Valea Lupului si vor sa mearga spre Pacurari. Un accident grav poate aparea oricand. Zilnic apar intre soferi sicane, claxoane si alte asemenea. Cel mai sigur pentru toti ar fi sa puneti separatoare de sens si in acea zona astfel ca toti soferii sa mearga pana in zona Antibiotice sa intoarca in siguranta. Consumam mai mult combustibil dar este mai sigur. Multumesc

Chestorul Ioan Scripniciuc
 
Poliţiştii acţionează în permanenţă pentru remedierea tuturor deficienţelor care duc la aglomerarea traficului. Urmare a analizelor, a rezultat că după montarea separatorilor de sens, accidentele rutiere în această zona s-au redus ca număr. Vom ţine cont de propunerile dumneavoastră şi vom face propuneri de îmbunătăţire a siguranţei, dar şi a fluidizării traficului rutier în zonă, către administratorul drumului.
 
Silvel
Stimate domnule chestor, ştiţi că: 1.În zona staţiei de tramvai şi a esplanadei din Târgu Cucu se face comerţ cu ţigări netimbrate la vedere de cel puţin 10 ani ? Ce măsuri aţi luat? 2.Clădirile din zona centrală (inclusiv blocurile proaspăt renovate din Piaţa Unirii) sunt mâzgălite consecvent şi metodic cu grafitti de nişte dementi care nu pot fi prinşi şi pedepsiţi? Ce măsuri aţi luat? 3.Noile staţii de tramvai şi autobuz au fost devalizate de alţi demenţi? Ce măsuri aţi luat? 4.Jumătate din lampadarele de la scările Râpa Galbenă u fost furate, iar restul vandalizate? Ce măsuri aţi luat? Veţi replica, poate, că este datoria Poliţiei comunitare. Din păcate, această instituţie există doar cu numele, fiind formată din foştii gardieni publici, cu provenienţă, morală şi studii dubioase. Iar şefii lor se complac, fiindu-le cald şi se pare foarte bine pe posturile obţinute într-un mod cel puţin obscur, dacă nu imoral. Deci, vă întreb în calitate de poliţist atevărat şi cetăţean al urbei, ce măsuri aţi luat sau aveţi de g ând să luaţi? Cu stimă.
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
 
În aceste zone poliţiştii acţionează zilnic pentru prevenirea şi combaterea faptelor antisociale. Ultima acţiune a fost în ziua de 16 ianuarie a.c., când poliţiştii din cadrul Poliţiei Municipiului Iaşi, au acţionat pentru prevenirea şi combaterea comercializării ilegale a produselor din tutun. Persoanele depistate au fost sancţionate contravenţional şi ţigaretele au fost ridicate în vederea confiscării.
Prevenirea şi combaterea comercializării ilegale a produselor din tutun şi alcool, precum şi combaterea evaziunii fiscale reprezintă o prioritate a poliţiştilor ieşeni.
Nu au fost primite sesizări în ultima perioadă cu privire la folosirea de graffiti pe proprietăţi private.
 
marian
De ce nu vedem niciodată patrule de poliţişti pe străzile din Iaşi? Sunt de peste 10 ani în acest oraş, am umblat prin toate zonele şi ziua şi noaptea şi am văzut, într-un deceniu, o maşină de poliţie pe Şoseaua Naţională în Alexandru trecând o dată pe noapte şi doi poliţişti pedeştri în Păcurari o singură dată. Nu sunt suficienţi agenţi de trimis în teren, nu este necesară patrularea? Poate că sunt multe zone supravegheate video, dar eu personal aş prefera să văd, când intru sau când ies în/din schimbul 3 de la serviciu, nişte oameni pe stradă. E plin de câini ascunşi sub maşini sau prin tufişuri, să nu mai spun de potenţiali criminali psihopaţi… Ştim câte crime au fost în ultima perioadă în apropiere de Centru.
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
 
Poliţiştii patrulează atât pedestru, cât şi cu autospecialele din dotare, acţionând în permanenţă pentru menţinerea ordinii şi liniştii publice pe raza judeţului.
La nivelul Poliţiei Municipiului Iaşi, în anul 2013 s-a înregistrat o scădere a infracţionalităţii stradale cu peste 13% faţă de anul 2012.
Urmare a prezenţei constante a poliţiştilor în teren şi acţiunilor desfăşurate, a crescut numărul persoanelor prinse în flagrant în timpul comiterii unor infracţiuni cu 27 % şi s-a înregistrat o scădere a tâlhăriilor cu 9 procente şi a infracţiunilor de furt cu 3 procente. De asemenea vă asigurăm că pe raza de competenţă a fiecărei secţii de poliţie sunt patrule pedestre cât şi auto, desigur că ar mai fi necesare, dar acţionăm în sistem integrat cu I.J.J. şi Poliţia Locală.
 
NEC
Buna ziua, Problema mea este semnalizarea rutiera insuficienta sau nesatisfacatoare: -In podu Ros, la iesirea din rond, atunci cand virezi spre Splai Bahlui Mal Stang, sunt 2 panouri care se contrazic: primul spune ca la stanga se face spre splai si al doilea spune ca directia este inainte si nu la stanga.Desigur ca incurca si tranvaiul la mers inainte la semafor caci ii ocupa banda cei care fac la stanga. -o multime de semne nu sunt actualizate:arata drumuri in lucru, au limitari de viteze care raman asa ani de-a randul, nici nu stii daca mai este valabil sau nu. -nesincronizarea semafoarelor si a timpilor de stop. Este cineva in oras care sa se ocupe de aceasta problema si sa le imbunatateasca in timp? Am exemplu semaforul dintre Splai Bahlui Mal Stang si strada Gheorghe Ghibanescu au timpi egale de verde pentru auto la mers inainte pe splai si virare la stanga. Multumesc,
 
Pasaje –
In P Ros trebuie cred in urmat. 5-10 ani un SENS GIRATORIU SUPRAPUS sau Pasaj Suprateran …..iar pe LINIA TRAMVAIULUI 5 ,Tronsonul P ROS – P de PIATRA Trebuie ASFALTAT si dat Drumul cu SENS UNIC ! daca ar exista un Pasaj dinspre Mangeron – Splai Mal Drept peste Pod , cei care vin dinspre Palas ar Intra in P Ros cursiv fara sa mai opreasca .
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
 
În perioada imediat următoare, va avea loc o întâlnire de lucru între poliţiştii rutieri şi RATP Iaşi, în vederea examinării situaţiei existente în zona în care faceţi referire, şi găsirea unei soluţii eficiente pentru participanţii la trafic.
Poliţiştii rutieri monitorizează în permanenţă modul de semnalizare al drumului public, cu indicatoare sau prin folosirea de semafoare, fiind efectuate propuneri Comisiei de Circulaţie de fiecare dată când situaţia o impune.
Vă asigurăm că vom ţine cont de sugestiile dumneavoastră în cadrul analizelor noastre.
 
Nu e Bine Deloc !
 
Buna ziua Dle Chestor ! 2 INTREBARI LA OBIECT : De ce nu se monteaza Indicatoare cu Limitare de Viteza in locuri cu Vizibilitate Maxima pe Bdul Chisinaului de ex. imediat dupa Liceul Metalurgic sau mai in fata pana in ADIMET sa Vada si sa Stie Tot Omu care e Viteza Permisa de la MITTAL STEEL PANA IN TOMESTI ?? si 2 De ce nu se Amenajeaza cu Tabla Striata Trecerile la Nivel cu Calea Ferata ca ne rupem Masinile in doua Zilnic si in Pacurari -Canta si cea din Tomesti – exista Treceri Super Amenajate cum ar fi cele din HUSI , Tecuci – Barlad , Bucuresti – Peris – Buftea ….nici nu simti ca Treci Calea Ferata Dle ….dati-o in colo de treaba …… Amenzi , Amenzi ,Amenzi , Taxe si Impozite dar pentru Noi ceva ..NIMIC ? Multumesc .
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
 
Viteza maximă admisă în localitate este de 50 km/h. Vom ţine cont de sugestiile dumneavoastră, iar dacă se impune, vom face propuneri Comisiilor de Circulaţie din Primărie pentru remediere.
Referitor la amenajarea trecerilor la nivel cu calea ferată, vă informăm că acesta este atributul reprezentanţilor căilor ferate. Dacă se constată că pasaje de cale ferată nu sunt amenajate conform legislaţiei în vigoare referitoare la indicatoarele rutiere, sau obstacole care împiedică vizibilitatea, este informat administratorul căii ferate, iar dacă nu se conformează se dispun măsuri de sancţionare.
 
ioana
Care este zona din municipiul Iaşi şi care este zona din judeţ în care se produc cele mai multe accidente rutiere, care sunt cauzele şi ce măsuri ar trebui luate pentru a circula în siguranţă în acele locuri?
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
Nu exista o zonă anume unde numărul accidentelor rutiere este mai mare, în schimb frecvenţa acestora este mai ridicată pe bulevarde şi drumuri naţionale, cauzele principale fiind traversarea neregulamentară a părţii carosabile, prezenţa pietonilor pe partea carosabilă, neadaptarea vitezei la condiţiile de trafic şi drum, precum şi neacordarea de prioritate pietonilor.
Poliţiştii rutieri acţionează zilnic pentru prevenirea accidentelor rutiere, vizând în special aceste zone şi cauze generatoare. Pe drumurile naţionale şi europene au fost montate indicatoare referitoare la zonele cu risc rutier ridicat (puncte negre).
 
lucian t.
Ce părere aveţi despre şcolile de şoferi din Iaşi? Îi pregătesc suficient de bine pe viitorii şoferi? Este vina instructorilor sau a celor care dau examenul pentru rata mică de promovare? Este adevărat că poliţiştii îi intimidează pe cei care susţin proba de traseu doar pentru a-i pica? Ar trebui să se studieze o perioadă mai lungă înainte de test sau şofatul ţine mult de abilităţile înnăscute pe care o persoană le are?
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
Nu putem face astfel de aprecieri, însa putem preciza faptul că numărul de accidente rutiere produse pe raza judeţului Iaşi este în scădere. Pentru detalii suplimentare vă puteţi adresa Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Iaşi, din cadrul Instituţiei Prefectului Iaşi, în subordinea căruia se află.
 
iuliana toma
Ştiu că mai mulţi specialişti din diverse domenii ar trebui să-şi dea cu părerea, dar ne interesează şi punctul de vedere al Poliţiei. De ce sunt atât de multe cazuri în care copiii/adolescenţii se sinucid sau ucid? Aşa se întâmpla şi în urmă cu 30 de ani? Să fie copiat un model? Să fie, într-adevăr, prea multă violenţă pe internet şi la TV? Să fie vorba de sărăcie? Cu siguranţă aţi prins diverse cazuri, atât în familii bune (de cadre didactice sau medici), cât şi în familii dezorganizate.
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
În judeţul Iaşi cazurile sunt rare, cauzele fiind diverse, iar instituţiile cu atribuţii în domeniu trebuie să dispună toate măsurile pentru eliminarea cauzelor.
 
Mantale Adrian
Buna sera! Spre finele anului trecut am fost oprit in localitatea Vulturesti din judetul Vaslui de un ag. al Pol. Rutiere Negresti. Mi a cerut actele la control pe care i le-am inmanat si le-a verificat iar apoi mi-a zis ca vou fi sanctionat cu 6 puncte amenda si 4 puncte penalizare deoarece circulam cu 88 km pe orain interiorul localitatii. Tin sa mentionez ca mai mult de 70 km pe ora nu aveam, lucru pe care i l-am explicat d lui agent dar dansul a sustinut sus si tare ca nu am dreptate. L-am rugat sa-mi prezinte si mie inregistrarea dar acest lucru l-a refuzat, i-am cerut de asemeni sa – mi prezinte actul de verificare al aparatului RADAR lucru pe care la fel a refuzat categoric. L-am rugat sa se prezinte pentru a sti si eu cine ma sanctioneaza dar mi-a vorbit foarte urat si mi-a zis ca scrie pe procesul verbal (unde nu se intelege nimica). Ce este de facut in acest caz inainte de a se ajunge in Instanta? Oare noi soferii nu avem nici un drept? doar obligatii? Ce spune legea, nu am dreptul sa vad verificarea aparatului RADAR? eu stiu ca da.
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
Orice sancţiune contravenţională aplicată de poliţiştii rutieri poate fi contestată în instanţă, în termenul legal.
Poliţistul este agent constatator al unor fapte de natură contravenţională, iar verificarea legalităţii actelor întocmite de acesta cade în competenţa instanţei. În cazul contestării unui proces verbal de sancţionare, atât imaginile surprinse de aparatul Radar, cât şi actul de verificare al acestuia sunt puse la   dispoziţia instanţei.
 

lion

În urmă cu 4 ani, un coleg de apartament a spus că vrea să plăetască facturile de la întreţinere, a luat banii noştri, ai colegilor, şi dus a fost. Proprietarul a spus că nu vrea să chemăm poliţia deoarece nu ne făcuse contract de închiriere şi ar fi fost pus să plătească impozit pe venit din urmă şi amendă dacă s-ar fi aflat. Numele colegului îl ştim. Prin intermediul reţelelor de socializare am dat cu greu de fratele acestui individ. El a spus că ştie că fratele lui obişnuieşte să fure şi că de aceea a rupt orice legătură cu el. În acel moment (2010), hoţul avea buletinul expirat şi nu vroia să-l reînnoiască tocmai pentru a nu fi descoperit. Noi am vrea să-l găsim ca să-i batem obrazul (la propriu şi la figurat). Este prea târziu pentru o plângere la poliţie? Au trecut 4 ani. Dar nu am vrea nici să-i facem probleme proprietarului apartamentului. Poate fi găsit infractorul? Ştim numele lui, ştim că a locuit în Iaşi, ştim data naşterii cu aproximaţie. Ce şanse avem? Ce ne sfătuiţi să facem? Suma de bani nu a fost foarte mare, dar noi, studenţi fiind, am avut probleme mari după ce am rămas cu ochii în soare.

Vă invităm la sediul Poliţiei Municipiului Iaşi pentru a depune o reclamaţie în acest sens.
 
TOMA
 
DE CE MAI EXISTA IN TRAFIC VITEZOMANI ? DE CE NU SE RIDICA CARNETELE . ACESTI VITEZOMANI PREZINTA UN REAL PERICOL SI ORICAND POT FACE VICTIME .URMARITI TRAFICUL PE B-dul N. IORGA, ITI ESTE FRICA SA TRAVERSEZI PE TRECERE PIETONI. CE SE MAI ASTEAPTA ? NU VEDETI CA ZILNIC SUNT ACCIDENTE MORTALE !
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
Poliţiştii rutieri acţionează zilnic pentru prevenirea şi combaterea accidentelor rutiere produse pe fondul nerespectării regimului legal de viteză şi pentru neacordarea priorităţii de trecere pietonilor, atât în zona bld. Nicolae Iorga, cât şi în celelalte zone din municipiul şi judeţul Iaşi. În anul 2013 au fost aplicate 100.726 sancţiuni contravenţionale şi au fost ridicate în vederea suspendării dreptului de a conduce autovehicule 5635 de permise de conducere. De asemenea, numărul de accidente rutiere a scăzut cu 33 de procente, în anul 2013   faţă de 2012.
 
maria
Bua ziua, De ce nimeni nu verifica pub-urile din str stefan cel mare(cub)…in acele locatii se vinde permanent alcool si tigari minorilor . Eu, desi sunt adult am intrat intr-o sambata seara si mi-am pus mainile in cap, consumatorii erau marea majoritate minori, fumul era sub forma de ,,perdea”, nici vorba de spatiu special amenajat pt fumatori/nefumatori, si marea majoritate a acelor minori aveau alcool in mana. Am vazut copii in stare de ebrietate, in jurul underground-ului mirosea puternic a urina si voma. Trebuie sa existe inca o crima ca cea de acum cativa ani din acea zona pt ca cineva sa-si faca treaba?In cazul in care este treaba gardienilor publici si ei nu isi fac treaba, cine ii trage la raspundere?
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
Zona se află în atenţia poliţiştilor, aici acţion ându-se în colaborare cu poliţiştii locali, precum şi cu celelalte instituţii de control. Faţă de persoanele care sunt depistate că încalcă legislaţia sunt dispuse măsuri de sancţionare, după caz. Apreciem interesul dumneavoastră pentru menţinerea ordinii publice în zonă şi vă asigurăm că vom acţiona în consecinţă.
 
Nicolae Croitoru
Buna seara domnule chestor. De ce conducatorii auto si pasagerul de pe bancheta din fata ai masinilor inscriptionate cu MAI nu poarta centuri de siguranta, atat cei in uniforma cat si cei in tinuta civila? E cumva demagogie din partea conducatorilor auto si pasagerului de pe bancheta din fata in aceasta atitudine sau au supraimunitate sub acest aspect? Singurele masini ai caror conducatori auto poarta centurile sunt ale Jandarmeriei. Va rog sa nu considerati intrebarea din zona carcotasilor. Actiunea politiei rutiere din ultimul timp este de laudat, numai sa fie si de durata.
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
În cadrul activităţilor de instruire, poliţiştilor care acţionează în teren li se pune în vedere să respecte legislaţia rutieră în vigoare. De asemenea, conducerea Inspectoratului de Poliţie Judeţean Iaşi organizează activităţi periodice de control, iar în măsura în care sunt constatate abateri, sunt dispuse măsuri de sancţionare. Vă asigurăm de întreaga implicare a poliţiştilor rutieri, în prevenirea şi combaterea accidentelor rutiere, pentru menţinerea unui trafic în siguranţă. Astfel, ca urmare a acţiunilor desfăşurate, s-a înregistrat o scădere a accidentelor rutiere cu 33% în anul 2013, faţă de anul 2012.
 
luana
Unde să-i reclamăm pe şoferii de autobuz şi de tramvai care seara, când prind şoseaua liberă, accelerează ca nebunii? Nu sunt vreo sperioasă de felul meu, dar am mers de FOARTE MULTE ori cu autobuzul saz cu tramvaiul pe la ora 9 jumate, 10 seara şi uneori trebuia să mă ţin bine, că pe strada asfaltată din Fundaţie, peste pasaj, spre Păcurari, părea că urmează să decolăm. Câinii ţiganilor au fost mereu pe punctul de a fi ucişi, intram în curbă ca la raliu. Ce era să fac, să merg la şofer să-i spun să încetinească?! De obicei se întâmplă aşa când suntem vreo 4-5 oameni înăuntru. Dar vreau să mă simt în siguranţă. Ce e de făcut, că n-am nume de şofer sau de maşină?
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
Atunci când luaţi la cunoştinţă despre aceste situaţii, puteţi sesiza Poliţia Rutieră, RATP sau puteţi apela numărul de urgenţă 112, pentru ca poliţiştii să intervină cu operativitate, în vederea luării măsurilor legale. Se acţionează în permanenţă pentru prevenirea şi combaterea accidentelor rutiere generate de viteză, iar verificarea transportatorilor de persoane reprezintă o prioritate. Av ând în vedere sesizarea dumneavoastră, vor fi efectuate activităţi în zona menţionată.
 
karla
De câte ori vă întâlniţi cu reprezentanţii Primăriei într-o lună ca să dezbateţi problemele de circulaţie din oraş? Cine are mai multe probleme de semnalat referitor la semafoare, sensuri giratorii, sensuri unice – Poliţia sau Primăria? Încă se formează cozi imense în trafic dimineaţa şi la amiază când pleacă şi când ies elevii la/de la şcoală, studenţii la/de la cursuri, adulţii la/de la serviciu. Nu puteţi discuta să faceţi ceva pentru fluidizarea reală a circulaţiei?
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
Întâlnirile cu reprezentanţii Primăriei şi Comisia de Circulaţie au loc ori săptămânal şi ori de câte ori este nevoie, când apare o situaţie necesară a fi soluţionată. Ne sesizam din oficiu sau suntem sesizaţi cu privire la aspecte legate de traficul rutier. De asemenea, există o colaborare permanentă între cele două structuri, pentru remedierea cu rapiditate a oricăror deficienţe pe această linie. Poliţiştii rutieri, în colaborare cu poliţiştii locali acţionează zilnic în intervalele orare în care se înregistrează valori ridicate de trafic, pentru fluidizarea şi dirijarea circulaţiei rutiere. După ce Primăria va implementa sistemul de management al circulaţiei, lucrurile se vor îmbunătăţi. De asemenea, se vor propune Comisiei de Circulaţie măsuri pentru fluidizare.
 
Adelina
Dupa proba teoretica a Examenului Auto, traseul se programeaza la 1 luna si 2 saptamani minim. De ce??? Rezonabil ar fi maxim 30 de zile, acceptand ideea ca sunt multi elevi ai scolilor auto care vor permis.
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
Cu privire la aceste aspecte este necesar să vă adresaţi Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Iaşi, din cadrul Instituţiei Prefectului Iaşi (tel. Contact – 0232/230254).
 
Florin T
1. va rog sa propuneti modificarea legii circulatiei auto prin care sa se revina la dreptul de a circula cu viteza de 60 km/ora in localitate tinand cont de faptul ca actuala viteza de 50 km /ora este prea mica si ca la noi in tara nu avem dezvoltata reteaua de autostrazi si centuri ocolitoare fiind obligat sa mergi prin localitati.
2. cereti dreptul de a folosi mai usor armamentul pentru a prinde sau imobiliza infractorii pentru a nu mai fi pusi in situatii jenante in care va rad in nas cei cu tupeu.
3. de ce aveti grupa 1 de munca daca in tara domneste haosul, infractorii prospera iar politia se face ca nu-i vede ? in aceste conditii puteti fi politisti pana la 75 de ani ca nu depuneti mare efort.
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
1.        Având în vedere traficul intens în localităţi (atât urbane cât şi rurale), şi întrucât una din principalele cauze de producere a accidentelor rutiere este neadaptarea vitezei la condiţiile de drum şi trafic, nu se impune majorarea limitei maxime de viteză admise actual, respectiv 50 km/h în localitate. Vor fi efectuate analize de impact, iar dacă vor fi identificate tronsoane de drumuri cu risc minim, se vor face propuneri adecvate.
2.        Armamentul din dotare poate fi folosit cu respectarea dispoziţiilor legale privind uzul de armă.
3.        Conform legislaţiei în vigoare, respectiv HG 1822/2004, poliţiştii sunt încadraţi în condiţii de muncă, acest lucru realizându-se în funcţie de specificul muncii şi gradului de pericol cu care se pot confrunta structurile în îndeplinirea atribuţiilor.
 
Aldea Ionel
Domnule chestor, in fiecare seara odata cu caderea noptii in statia de autobuz Munca Invalizilor din Pacurari sunt parcate masini in alveola destinata mijloacelor de transport in comun iar calatorii sunt nevoiti sa se strecoare printre aceste masini, desi semnul de stationare interzisa se afla exact acolo. Majoritatea autoturismelor sunt aceleasi si apartin tiganilor care vin zilnic la cafeneau de pariuri Bet Cefe Arena unde beau si consuma droguri. Cu o simpla razie si o platforma cred ca s-ar incasa multi bani la buget intr-o singura seara de pe urma acestor cocalari.Va rugam.
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
Vom avea în vedere semnalările dumneavoastră, urmând a fi dispuse controale în zonă, pentru a fi luate măsurile legale faţă de persoanele care încalcă legislaţia în vigoare. Vă mulţumim pentru sesizare!
 
Jimmy Carter
  1. Felicitări pentru acţiunea de ieri de la gară cu taxiurile şi traficanţii de ţigări. Am văzut mai multă poliţie în cartierul meu în ultima vreme. 2. Nu mi-a plăcut cum i-aţi folosit pe cei de la Rutieră când am mers la Vaslui… 3. În mediul rural, colaborează poliţia cu comunitatea locală şi şcoala pe linia prevenirii abandonului şcolar? 4. Folosiţi stilou? Dacă da, de care? 5. Din schimburile Dvs. de experienţă, în alte ţări este o legislaţie mai relaxată privind adunările publice? Mulţumesc!

Chestorul Ioan Scripniciuc

Mulţumim!
În cadrul activităţilor de prevenire a delincvenţei juvenile desfăşurate de poliţişti, în colaborare cu autorităţile locale, se au în vedere şi aspectele privind combaterea absenteismului şi abandonului şcolar.
 
sfinx
Cred ca si dvs. aveti o raspundere in asta si imi permit sa va intreb: DECE lasati copii sa cerseasca pe strada, cand avem autoritati de STAT care trebuie sa se ocupe de ei ? Chiar nu vad colegii dvs. pe copii care intind mana, sau pe femeile cu copii mici, asezati pe trotuar chiar si la temperaturi sub zero grade ?
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
În cadrul activităţilor zilnice desfăşurate de poliţiştii ieşeni, se are în vedere şi prevenirea faptelor de cerşetorie. Astfel, poliţiştii acţionează permanet, în colaborare cu celelalte instituţii, pentru combaterea acestor fapte. Vom intensifica acţiunile de combatere, împreună cu celelalte autorităţi cu atribuţii în domeniu.
 
rudi
1. De ce nu luati masuri ca in zonele unde masinile parcate aiurea stranguleaza circulatia? De exemplu , pe strada Muntenimii, daca s-ar interzice parcarea pe partea dreapta ( spre Lukoil) , cei care vin de pe Toma Cozma n-ar mai sta la coada pentru virajul la dreapta ( pe veerde intermitent) si s-ar fluidiza totul. Pentru confortul celor cativa soferi ce parcheaza acolo, sufera ceilalti.Macar impuneti parcarea longitudinala. La fel, dupa reabilitarea strazii Lascar CAtargi, la intersectia cu Sararie s-a amenajat o banda pentru virajul la dreapta, banda ocupata mereu de cateva masini parcate ( de multe ori si ditamai duba a unei tipografii). 2. Soferii care coboara spre P Ros pe str. PAlat, de la semaforul din dreptul BCR sunt obligati prin marcajul cu linie continua sa se inghesuie de pe 2 benzi pe una. Astfel desi au verde la semafor si prioritate de dreapta sunt obligati sa dea intaietate celor care vin de pe Sf Lazar. S-a schimbat legislatia? 3. Am vazut de multe ori, de prea multe ori, echipaje de politie trecand cu nepasare pe langa situatii care necesitau interventia lor( ma refer la aspecte de circulatie). Intr-o zi, pe Sf LAzar, in dreptul unei banci, unde toti parcheaza longitudinal, corect, un SUV imens era parcat perpendicular, blocand complet banda intai. In 5 minute au trecut pe acolo 3 masini, una de la politie, una de la rutiera si ultima de la politia locala. I-a durut in cot! Sau a contat faptul ca pe masina era sigla unei destul de cunoscute firme iesene? Adica masina de mahar? De fiecare data cand trec pirn fata restaurantului Cornelius, in Tudor, e un jeep parcat pe trotuar, peste pista de biciclete. De cate ori a fost amendat proprietarul? Inteleg ca nu sunt locuri de parcare , dar macar pe nesimt.ti.ti sa-i sanctionati.
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
 
Aspectele semnalate de dumneavoastră vor fi avute în vedere la următoarea întâlnire cu reprezentanţii Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Iaşi, urmând a se dispune măsuri în consecinţă. Vă asigurăm de toată disponibilitatea!
 
Tagdrian
Buna Ziua. Pe Bd.Nic.Iorga la Gara Internationala a fost amplasat un sens giratoriu. De cind a fost montat toti conducatorii auto care vin din Galata pe sub Pasarela CFR sunt obligati sa mearga pina la sensul giratoriu de la Gara Internationala ptr. a intoarce spre Podu de Piatra. Asta deoarece a fost marcata linia continua galbena dintre sinele de tramvai care era discontinua si ii avantaja pe soferii care faceau stinga spre Pizzeria ALILA( strada Dacia) si pe strada unde se afla bl.K1. Intrebarea mea este: este linie continua pina la sesul giratoriu de la Gara Internationala sau avem voie sa viram stinga ptr. a intoarce spre Podu Piatra. Multumesc.
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
Pentru reducerea riscului rutier, s-a convenit ca î n zona respectivă să fie interzisă efectuarea virajului la stânga (pe strada Dacia), respectiv obligarea conducătorilor de autovehicule să efectueze virajul la dreapta la intrarea în bulevardul Nicolae Iorga, urmând ca în perioada următoare să fie instalaţi şi popici. Din aceste considerente, schimbarea sensului de mers se poate face doar prin sensul giratoriu ce se afl ă la intersecţia cu bulevardul Cantemir (din faţa Gării Internaţionale).
 
Tagdrian 2
D-le chestor : cind vii pe Splai Bahlui din Tudor spre Podu ros si opresti la semafor toate benzile sunt ocupate.Si cea care face la dreapta spre Palas. Sau de studentii care vin la facultatile de c-tii sau arhitectura din zona. Ia puneti citeva zile o patrula mai spre BCR in dreptul Facultatii C-tii si vedeti citi ocupa banda destinata celor care fac la dreapta dar o iau tot inainte spre gara. La fel se intimpla si la fostul pod de lemn ca stai ca prostul la rind la semafor si vin taximetristii care fac tot inainte de pe banda destinata celor a face la dreata spre Sf.Andrei dar merg tot inainte cind semaforul este pe galben sau ocupa banda si te mai si injura. Era mai acu citeva zile o patrul;a mai la BOSCH bagata dar parca plutea. Nu facea nimic la taximetristi.
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
Vom ţine cont de sugestiile dumneavoastră, urm ând ca în perioada următoare să fie dispuse o serie de verificări şi controale pentru a fi luate măsurile legale. Vă mulţumim pentru sugestie!
 
Adrian
Astazi la orele 11 in zona intersectiei Tudor Vladimirescu cu Splai Bahlui, 2 copii de aproximativ 3 si 5 ani mergeau printre masini cu miinile intinse spre soferii care stationau la semafor . Este legal sa se intimple asa ceva in orasul Iasi ? Daca nu este legal cine trebuie sa se sesizeze si sa sanctioneze : Politia rutiera pentru incalcarea Ord. 195 , Politia judiciara pentru incalcarea prevederilor din Codului penal sau ITM -ul pentru "munca la negru" cu copii sub 15 ani ? Atentionez ca acest lucru se intimpla destul de des si in mai multe intersectii din oras si cu persoane cu dizabilitati locomotorii
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
În cadrul acţiunilor desfăşurate zilnic de către poliţiştii ieşeni se are în vedere şi prevenirea şi combaterea cerşetoriei. Vor fi dispuse controale punctuale în zona la care faceţi referire. Vor fi sesizaţi şi poliţiştii locali pentru a monitoriza zona menţionată.
 
cristiann0
Buna ziua. De ce politistii prezenti la strada dimineata, in intersectia de la gara, in intersectia de la blocul TAROM, de exemplu, sunt doar cu titlu de prezentare? Sunt o multime de soferi care trec fie la o secunda pe galben fi chiar pe rosu, si agentul nu schiteaza nici un gest! In rest sunt in stare sa stea cu MSP, cu PMA, cu VMW la agatat in trafic, mai bine zis la vanatoare, dar sa dirijeze o intersectie si sa sanctioneze bizonii nu sunt in stare!!! Din moment ce sunt platiti din banii nostri de ce nu curata traficul de bizoni?
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
Poliţiştii rutieri acţionează zilnic pe raza municipiului Iaşi, pentru prevenirea evenimentelor rutiere, precum şi pentru depistarea şi sancţionarea şoferilor şi pietonilor care încalcă semnificaţia culorilor semaforului electric. În 2013 au fost aplicate cu 10.000 de sancţiuni contravenţionale mai mult faţă de anul 2012, numai pe raza municipiului Iaşi, ceea ce evidenţează implicarea poliţiştilor în depistarea şi sancţionarea abaterilor rutiere.
 
cetateaniasi@yahoo.com
Buna ziua, Domnule Chestor. As dori sa atrag atentia asupra faptului ca din partea politiei rutiere exista nepasare totala pentru cel putin citeva situatii din traficul din municipiul Iasi : 1. Pe Splai Bahlui, la semaforul de la fostul Posd de lem, numerosi smecheri din trafic intra in fata. Personal nu am vazut NICI o ACTIUNE a Politiei pentru a vedea macar ceea ce se intimpla acolo. AM citit ca acum citeva zile s-a facut ceva, insa este singura actiune de care am auzit. Constientizati cite accidente se pot intimpla datorita incalcarii regululilor de circulatie, iar Politia nu face absolute nimic. 2. Citi agenti are politia rutiera, disponibili, in medie pentru o zi la strada ? Concret, cam citi politisti sint platiti din bugetul statului sau bugetul local ca sa fie in strada ? 3. Ca participant in tafic, observ zilnic un fenomen ingrijorator in care sint inculcate zeci de reguli de circulatie din partea soferilor de la RATC sau cele cu numar de VS (UNISTIL). Exemple : vad multi soferi care conduc vorbind la telefonul mobil in timp ce conduc. Sint soferi care fumeaza cind conduc. Exista soferi care au casca in care asculta muzica sau vorbesc la telefonul mobil si conduc. De cele mai multe ori, luminile sint necorespunzatoare (lipsa unul din becuri, deficiente la semnalizare etc). Aproape in fiecare statie, soferii RATC nu respecta locul si modul in care trebuie sa opreasca in statie : ex. In statia de la Piata Independentei (sensul spre Copou), autobuzele sau microbuzele nu intra in alveola. In multe statii,daca este autobuz oprit in statie, al doiela care vina opreste in spatele lui, dar pentru ca nu are loc suficient, ramine pe banda, blocind circulatie. Aproape in toate situatiile, autobuzele opresc la 1-2 metri de bordura trotuarului, punind in pericol masinile din spate care se trezesc cu autobuzul oprit. Nu am vazut NICIODATA ca vreun politist sa intervina in astfel de situatie. Dvs, in calitate de conducator, cunoasteti aceste lucruri ? Ce masuri ati luat ? 4. Dupa Podul Bucium, la intersectia cu Bdul Poitiers este o situatie de haos fara margini si nimeni, dar absolut nimeni nu face nimic. Ma refer la cei platiti din impozitele muncii oamenilor si care nu fac nimic. Cunoasteti situatia de acolo, Domnule CHESTOR ? Dupa trecererea de pietoni de la semafor, din directia Bdul Poitiers spre pod, uneori stau pe 3 rinduri smecherii din trafic. Printre ei sint aproape in fiecare caz si autobuze ale RATC sau UNISTIL, care le verde forteaza intrarea pe banda 1 de la baza podului riscind accidente . Cum se poate ca dvs. care coordonati controlului respectarii regulilor din trafic sa ignorati aceasta situatie care exista de ani de zile ? Mentionez ca trec zilnic, de cel putin 2 ori prin acea zona si pot evalua si eticheta clar acele lucruri ca fiind nepasare, indiferenta si poate ca si coruptie. 5. Situatia taxiurilor este ingrijoratoare. Disciplina lor in trafic este scandaloasa. AM sunat intr-o zi la sediul fimei de taxi (PAR.MA si LU.X TAXI) si mi s-a spus ca nu-i priveste pe ei ci pe politia rutiera. Asa o fi ? 6. Un caz celebru in Iasi este trecerea de pietoni de la posta din Pacurari, unde au avut loc numeroare accidente. Cauza a fost aproape intotdeauna aceeasi : masini parcate necorespunzator in acel loc, obtureaza vederea pentru soferi, iar daca acestia nu sint atenti ori nu conduc prudent, accidental e la limita sau chiar se produce. Zilnic, acolo, chiar si cu ce s-a intimplat in trecut, situatia este neschimbata. De ce nu se face nimic ? 7. Aproape in tot orasul, la trecerile de pietoni, exista masini parcate neregulamentar. Faptul ca fenomenul este atit de mare, inseamana ca nu se face nimic sau mare lucru. De ce ? 8. La majoritatea trecerilor de pietoni, acolo unde exista mai multe benzi de ciculatie, banda 1 are verde intermitent sau liber de viraj la dreapta. Acest lucru, face ca aproape in fiecare dintre cazuri, datorita indisciplinei soferilor sau dificultatii din trafic, traversarea din partea pietonilor sa fie o adevarata aventura. Imaginati-va un copil care trebuie sa ajunga la scoala si care a fost educat ca trebuie sa traverseze doar la culoarea verde. Ati constientizat cite riscuri exista dotarita acestei semnalizari idoate doar sub motivatia ca se fluidizeaza traficul ? Va sugerez sa propuneti in comisia care reglementeaza acest lucru, ca intre avantaje si dezavantaje, acestea din urma indoca cit se poate de clar necesitatea de a elimina prevederea. 9. Ce parere aveti dvs. despre cum se comporta soferii de transport public in trafic ? 10. Ati vazut vreodata in ultimele 2 veri, cum autobuzele de la RATC circulau nestingherite cu capacul de motor din spate ridicat ? Intr-o zi am vazut unul dintre aceste autobuze avea pusa o lada de lemn care sa tine capacul ridicat ? 11. Credeti ca politistii manifesta indulgenta la abaterile din partea soferilor de transport public sau ale taximestristilor ? Daca nu, atunci de ce neregulile sint atit de multe si dureaza de ani buni(…)
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
 
Poliţiştii acţionează pentru prevenirea şi combaterea cauzelor generatoare de accidente rutiere, fiind organizate periodic acţiuni în aceste zone, iar astfel de încălcări ale legislaţiei rutiere sunt sancţionate de poliţişti. De asemenea, se acţionează şi la sesizările cetăţenilor, motiv pentru care vă informăm că vom ţine cont de sugestia dumneavoastră.
Poliţiştii rutieri acţionează în principalele zone cu risc rutier ridicat. Necesarul de poliţişti este mult mai mare, având în vederea creşterea numărului de autoturisme în ultima perioadă.
Siguranţa transportului public de persoane reprezintă o prioritate a Poliţiei Rutiere, astfel că în anul 2013 au fost aplicate 386 de sancţiuni contravenţionale transportatorilor de persoane (reprezentanţilor societăţilor sau şoferului), au fost reţinute 8 permise de conducere şi 14 certificate de înmatriculare au fost retrase.
Zona întersecţiei dintre bulevardul Poitiers şi Bulevardul Socola este în atenţia poliţiei, fiind sancţionate abaterile rutiere, ori de câte ori sunt constatate. Amintim prezenţa poliţiştilor rutieri în zonă, pe timpul lucrărilor de refacere a infrastructurii rutiere, pentru fluidizarea şi dirijarea traficului. Vor fi iintensificate acţiunile preventive în intervalele orare cu trafic aglomerat.
Organizăm periodic acţiuni pentru verificarea legalităţii transportului de persoane în regim taxi, ultima astfel de acţiune fiind organizată în data de 15 ianuarie a.c. În cursul anului 2013 au fost aplicate, în total, peste 1.000 de sancţiuni contravenţionale conducătorilor de autovehicule în regim taxi.
În ceea ce priveşte trecerea de pietoni din zona Poştei Păcurari, a fost montat un semafor electric, accidentele înregistrând un trend descrescător. Poliţiştii rutieri sancţionează şoferii care opresc, staţionează sau parchează neregulamentar, şi informează Poliţia Locală pentru ridicarea autovehiculelor.
Zilnic se organizează acţiuni pe linia depistării şoferilor care nu acordă prioritate pietonilor angajaţi regulamentar în traversarea părţii carosabile, în anul 2013 fiind reţinute în vederea suspendării 185 de permise de conducere ca urmare a unor astfel de abateri.
Cele 37.000 de sancţiuni contravenţionale aplicate de poliţiştii rutieri în anul 2013, pe raza municipiului Iaşi, evidenţează implicarea fermă a poliţiştilor în prevenirea şi combaterea evenimentelor rutiere, precum şi pentru sancţionarea abaterilor participanţilor la trafic.
În baza sugestiilor, sesizărilor şi soluţiilor prezentate de dumneavoastră, dar şi a celorlalţi cititori, vom întocmi un plan de măsuri pentru remediarea deficienţelor semnalate, şi vă asigurăm de toată disponibilitatea.
 
Andrei
Buna ziua Domnule Chestor si La multi ani in noul an. Vin si eu cu o nelamurire poate ma puteti sfatui ce sa fac mai departe. …Pe data de 31 decembrie 2013 mi-am gasit masina lovita in fata blocului, un martor mi-a spus ca doi tineri cu un Logan alb(am si nr de inmatriculare) au dat cu spatele fara sa se asigure si mi-au infundat aripa dreapta care acum trebuie inlocuita(val reparatiei aprox. 800RON), cei doi au disparut fara sa-mi lase nici o informatie de contact. In aceeasi zi am mers la Politia Rutiera si am dat declaratie in care am scris totul inclusiv datele despre masina care m-a lovit, precizand ca am martori, dupa ce am dat foaia, agentul mi-a spus ca vinovatul va fi chemat sa dea si el declaratii si ca voi fi contactat daca e nevoie…Au trecut aproape 3 saptamani de la incident si nici pana acum nu am fost contactat de nimeni. Eu in continuare circul cu un vehicul avariat si cu o dovada in buzunar. Intrebarea mea este eu cum sa procedez mai departe? Am vreo garantie ca se va rezolva cazul si ca cel vinovat (stiut fiind nr de inmatriculare) va fi chemat sa dea socoteala, sau la noi in oras oricine iti poate lovi masina si sa fuga de responsabilitate fara a plati in vreun fel?…Va rog sa-mi dati un raspuns concret la aceasta problema pentru ca sunt sigur ca se vor regasi mai multi cititori in aceeasi situatie si suntem curiosi ce solutii aveti ca sa se rezolve, pe cale legala, aceste incidente. Va multumesc!
 
Chestorul Ioan Scripniciuc
 
Vă aşteptăm la sediul Poliţiei Rutiere – municipiul Iaşi, strada Otilia Cazimir, pentru clarificarea situaţiei, sau în audienţă la Şeful I.P.J. Iaşi, în fiecare marţi, în intervalul 15.00 – 16.00.
 

PARTEA A DOUA A RĂSPUNSURILOR O GĂSIŢI AICI

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii