Noua organigramă a Primăriei a fost adoptată după ce Mihai Chirica a acceptat unele condiţii impuse de propria sa majoritate – UPDATE
Plenul Consiliului Local (CL) a respins noua organigramă a Primăriei: au fost doar 10 voturi în favoarea proiectului de hotărâre. La finalul ședinței, primarul Mihai Chirica a convocat o nouă ședință, cu caracter extraordinar, astăzi, la ora 18.00.
Negocieri în culise între PNL şi USR: votul consilierilor USR a fost decisiv
UPDATE 18.30 Surpriză la şedinţa de îndată convocată pentru supunerea la vot a organigramei modificate. Alături de majoritatea din CL, în care a revenit inclusiv vicele Timofciuc după ce primarul a dispus înfiinţarea unei Direcţii solicitate de acesta, pentru organigramă au votat şi toţi consilierii USR – la şedinţa de dimineață, aceştia se abținuseră. Andrei Popescu, lider al consilierilor USR, a motivat faptul că angajaţii Primăriei nu au nicio vină pentru „managementul defectuos” al primarului, în sensul faptului ca noua organigramă a fost supusă la vot cu 2 zile înainte de expirarea termenului impus de guvern – dacă nu ar fi fost aprobată, zeci de funcţii de conducere din Primărie ar fi fost desfiinţate de drept de la 1 iulie. Singurii care s-au abţinut la vot au fost consilierii PSD, dar şi vicele Daniel Juravle întrucât acesta din urmă este titularul (suspendat) al unei funcţii de conducere din organigramă.
Având în vedere abţinerea acestuia, în cele din urmă votul favorabil al USR a fost decisiv pentru aprobarea organigramei – la şedinţă au fost prezenţi toţi consilierii locali (27), iar majoritatea necesară a fost de 14 voturi. În context, amintim că, în CL, majoritatea „oficială” este una fragilă, iar orice „abatere”, aşa cum a fost cea a lui Timofciuc, dă peste cap calculele. Surse ZDI spun că cel care i-a „tocmit” pe consilierii USR să voteze în favoarea organigramei a fost vicele Juravle.
„Şi în cadrul Primăriei s-a trăit zvonisticii destul de largi că se va mai da o derogare de la aplicarea acestei legi (296/2023, n.r.), şi s-a încercat să se păstreze o stabilitate a structurii de organizare. (…) S-a încercat să se găsească o structură funcţională şi s-a tot jonglat între departamente şi fişe ale postului astfel încât ROF-ul (regulament de funcţionare şi organizare, n.r.) să fie unul care să aibă o logică şi să funcţioneze, motiv pentru care o parte din personal s-a mutat de pe un post pe altul, în funcţie de pregătirea profesională şi aptitudini. Şi nu a fost foarte uşor, în condiţiile în care, timp de 2 luni, mare majoritate dintre noi ne-am gândit total la alte lucruri şi toate s-au adunat pe capăt de linie. Nu era greşită cu nimic şi formula de start, am înţeles şi celălalt demers, nici el nu este total eronat dar, în cele din urmă, cred că am ajuns la punctul potrivit”, a comentat primarul Mihai Chirica.
Noua organigramă a fost aprobată cu majoritate largă – 21 dintre cei 27 de consilieri. Singura modificare adusă astăzi, faţă de cele relatate de ZDI, vizează înfiinţarea noii Direcţii propuse de Timofciuc.
UPDATE ORA 17.30 – Serviciul Resurse Umane din cadrul Primăriei a finalizat noul proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei. În noul proiect a fost inclusă înfiinţarea unei Direcţii pentru investiţii în şcoli. O asemenea măsură a fost solicitată de viceprimarul Răzvan Timofciuc care, dimineaţă, a refuzat să voteze în favoarea propunerii iniţiale a primarului, propunere care viza înfiinţarea doar a unui compartiment pentru gestionarea investiţiilor la şcoli.
Diferenţa dintre cele două tipuri de structuri vizează, printre altele, numărul de posturi: o Direcţie poate funcţiona legal cu un director şi cel puţin 20 de funcţii de execuţie, în timp ce, un Compartiment poate funcţiona cu 2-3 funcţii de execuţie, în subordinea unui Serviciu ṣi, respectiv, a unei Direcţii. Şedinţa CL va începe la ora 18.00.
STIREA INITIALA: Primăria are obligația să aprobe o nouă organigramă până la 1 iulie, altfel se va instala un haos administrativ în instituție: printre altele, zeci de funcții de conducere vor fi desființate în mod automat, prin efectul legii. Totodată, vor trebuie regândite toate fluxurile de comunicare instituțională între diversele departamente ale Primăriei.
Principala nemulțumire, chiar dacă nu a fost exprimată în plen la modul concret, a fost a viceprimarului Răzvan Timofciuc. Acesta dorește înființarea unei direcții în cadrul Primăriei care să se ocupe de investiții la școli. Viceprimarul a avut un amendament în acest sens, dar pe care nu l-a mai susținut în plen.
„Nu mai susțin și nici nu-l mai înaintez având în vedere că nu am găsit susținere din partea colegilor consilieri locali. Dar, în același timp, cred în necesitatea unei astfel de structuri care să preia partea de investiții la școli, cred asta prin prisma experienței personale pe care o am în calitate de profesor, prin prisma discuțiilor pe care le-am avut cu directorii și plecând de la realitatea bugetară – dacă ne uităm pe gradul de execuție a investițiilor la nivelul școlilor, vedem că este loc de mult, mult mai bine și o astfel de structură specializată pentru a gestiona investițiile în sistemul preuniversitar cred că este potrivită în organigramă”, a declarat viceprimarul Timofciuc, el nevotând proiectul privind aprobarea noii organigrame.
Primarul Mihai Chirica i-a făcut viceprimarului o contraofertă: înființarea unei unități de implementare, sub autoritatea lui Timofciuc și care să se ocupe de investițiile în școli.
„Am o propunere care vine, oarecum, în consens cu ce spune domnul Timofciuc, dar aș vrea conlucrarea și cu Inspectoratul Școlar de data aceasta. În structurile de organizare a unităților de învățământ, încă nu s-a luat decizia privind completarea schemei de funcționare cu acea persoană care să se ocupe de partea tehnică a administrării fondului dat în administrare către fiecare unitate școlară. (…) Putem constitui o unitate de implementare, deci o structură funcțională care să înglobeze fiecare reprezentant al unității școlare constituită ca entitate de sine stătoare, împreună cu un coordonator la nivelul Municipiului Iași care poate fi unul dintre viceprimari, împreună cu persoanele desemnate din cadrul organigramei propuse în compartimentul școli – spitale, care să se ocupe de programul investițional și nu numai”, a comentat primarul în plen.
El a continuat spunând că, în felul acesta, va exista un parteneriat între Primărie, IȘJ și școli, în baza căruia va putea fi constituit „un mecanism funcțional”. „O să-l deleg pe domnul Timofciuc să se ocupe de această poveste”, a conchis primarul. Propunerea acestuia nu a avut ecou la viceprimar care nu a votat organigrama.
La finalul ședinței, primarul a convocat un nou plen, pentru ora 18.00. „Cred că are timp colegul nostru (Emanuel Smântână, șef al Serviciului Resurse Umane, n.r.) să facă modificările, deja s-a apucat – îl termină, nu are decât o modificare”, a spus primarul. Rămâne de văzut care este modificarea la care a făcut referire primarul.
În noua organigramă a Primăriei, a fost propusă crearea unui Compartiment Proiecte în Sănătate și Învățământ, dar cu doar trei funcții de execuție. Pentru ca acest Compartiment să devină Direcție ar trebui să aibă 20 de funcții de execuție plus directorul.
La votul din plen cu privire la noua organigramă a Primăriei a fost un cvorum de 24 de consilieri, iar pentru aprobarea proiectului erau necesare 13 voturi (majoritate plus dintre consilierii prezenți), fiind înregistrate doar 10 voturi din rândul consilierilor parte din „arcul puterii” al plenului. În afară de Timfciuc, alți trei consilieri din majoritate nu au participat la vot (au absentat din sală sau din sistemul de videoconferință online), dar aceștia nu au exprimat vreo nemulțumire.
De cealaltă parte, consilierii locali ai PSD și USR s-au abținut de la votul pentru noua organigramă motivând că nu au avut timp destul pentru a analiza propunerea întrucât proiectul a fost introdus pe ultima sută de metri în Consiliul Local, cu mai puțin de o zi înainte de desfășurarea ședinței.
Text inițial, AICI
Publicitate și alte recomandări video