anunturi
grandchef
Mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

sambata, 03.12.2022

A căzut şi ultimul “bastion” ieşean al luptei împotriva schimbărilor climatice: nu se mai pot încărca maşini electrice nici la Kaufland Păcurari

GALERIE
electric-kaufland
  • electric-kaufland
- +

Gata cu încărcarea gratuită a maşinilor electrice la Iaşi! Kaufland Păcurari, ultimul „bastion” din Iaşi care încă „lupta” împotriva schimbărilor climatice, a căzut şi el, din cauza creşterii accentuate a preţului curentului electric.

În ultimile două luni, aici şi-au încărcat maşinile electrice, zi şi noapte, gratuit, ieşenii care au maşini electrice sau hibride. Începând de alaltăieri, a fost sistat şi aici serviciul gratuit. Ieri la amiază, trei tineri se aflau în faţa staţiei de încărcare, dezamăgiţi: au încercat să încarce un Renault Zoe, însă mergea doar la putere normala, sub 25kw, ceea ce face ca perioada de încărcare se se ridice la aproximativ cinci sau şase ore.

„Nu se mai poate încărca rapid, doar posibilitatea lentă. Dar şi aici, după jumătate de oră de încărcare, staţia se opreşte de la sine, şi trebuie să o activiezi iar. Deci trebuie să stai cinci ore lângă maşină pentru a o încărca. Nu este convenabil. Cel mai probabil cei de la Kaufland s-au supărat deoarece şoferii de Uber sau Bolt fac taximetrie cu maşini electrice şi le încărcau cu curent gratis de la Kaufland”, ne-a spus unul dintre tineri.

Celelalte magazine Kaufland din Iaşi şi-au suspendat pe rând facilitatea de a oferi curent gratuit, şi cel mai probabil va fi contracost. Magazinele Kaufland au fost printre firmele mari care au promovat maşinile electrice. La fel şi statul, însă acesta din urmă a pierdut lupta. Kaufland ajunsese însă destul de departe: crease o reţea de încărcătoare auto rapide pe ruta Bucureşti - Iaşi - Chişinău.

Trebuia doar să faci cumpărături lunare de minim 500 de lei la ei. Însă, odată cu războiul din Ucraina şi explozia preţului la electricitate, cei de la Kaufland au renunţat treptat la această politică.

Un alt lanţ de magazine care a dorit să atragă clienţi cu maşini electrice a fost Lidl. Firma şi-a deschis magazinul mare de la Moara de Foc iar pentru clienţi fusese creat un spaţiu cu încărcătoare de auto electrice. După criza creşterii carburantului şi a creşterii preţului la energie electrică, cei care veneau să încarce maşini s-au luat la bătaie de mai multe ori.

În prezent, principala problemă a celor care şi-au achiziţionat maşini electrice sau hibride este să găsească un loc în care să îşi încarce maşinile la un preţ cât mai convenabil. La staţiile E.ON Drive din municipiu cât şi din judeţ sau regiune, firma vinde un kilowat de curent la Fast, adică încărcat rapid – aproximativ o oră şi zece minute, la preţul de 2,29 de lei.

Dacă aveţi un autoturism care „înghite” 40 de kilowaţi, trebuie să scoateţi din buzunar suma de 90 de lei pentru o încărcare rapidă. Dacă nu vă grăbiţi, puteţi lăsa autoturismul câteva ore, chiar şi şase, pentru a vă încărca cu curent „obişnuit”, ca cel de acasă.

Preţul pentru o încărcare la E.ON Drive este de 1,79 kilowatul, ceea ce înseamnă că veţi plăti suma de 71 de lei. Însă, cei mai avantajaţi par a fi cei care locuiesc la casă şi au panouri solare. Preţul pentru o o echipare cu panouri solare care să dea 9,9 kilowaţi pe o zi însorită este de 10.000 de euro, cu tot cu TVA. Garanţia pentrru aceste panouri solare este de 25 de ani. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Râde ciob de oală spartă

Nicolae GRECU

Râde ciob de oală spartă

Înfrângerea Germaniei în faţa Japoniei a fost un accident, cea a Spaniei în faţa aceluiaşi adversar este dubioasă.

opinii

Gh. Ivănescu. O poveste de iubire de odinioară (III)

Eugen MUNTEANU

Gh. Ivănescu. O poveste de iubire de odinioară (III)

Din ce în ce mai neliniștit, tânărul învățat în devenire Gh. Ivănescu formulează către fata de care se îndrăgostise, o serie de misive pe care se pare că nu a avut curajul să le expedieze.

China şi „stabilitatea socială”

Alexandru CĂLINESCU

China şi „stabilitatea socială”

China are o frumoasă tradiţie: în timpul aşa-zisei „revoluţii culturale”, fotografiile „duşmanilor poporului” erau lipite pe toţi pereţii şi pe toate gardurile. Regimul a reuşit să insufle teama de decădere socială, eficient şi pervers mijloc de coerciţie. Aşa stând lucrurile, orice mişcare de protest împotriva dictaturii partinice este un act de mare curaj.

George „Gogu” Constantinescu (2)

Neculai SEGHEDIN

George „Gogu” Constantinescu (2)

Integrala invenţiilor lui George Constantinescu a fost scrisă la Cluj, editată şi tipărită la Iaşi şi donată Muzeului Politehnicii din Bucureşti. Asta şi pentru ca legătura între cele trei oraşe să fie şi alta decât cea din butada conform căreia legile se gândesc la Cluj, se scriu la Bucureşti şi se aplică la Iaşi.

pulspulspuls

Încă o poză care face cât o mie de cuvinte, de astă dată de la USR Iaşi

Încă o poză care face cât o mie de cuvinte, de astă dată de la USR Iaşi

Iată o poză care face cât o mie de cuvinte, stimaţi telespecatori şi veţi vedea imediat de ce. Avem aici o desfăşurare de forţe a echipei USR cu ocazia sărbătoririi Zilei Naţionale, prilej după cum ştim de defilare pentru public cu armată, avioane şi tromboane, dar, în acelaşi timp, este şi un prilej pentru partide ca să-şi arate muşchii. 

Caricatura zilei

Motorul Iubi

Editia PDF

Bancul zilei

Tata, tata! Avem lupi în bloc? Nu, puiule, vecinii îsi citesc facturile la curent si gaze!

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.