miercuri, 21.10.2020

Colecţia Hexagon - carte de călătorie

“Chipul lui Dumnezeu” de Igor şi Grichka Bogdanov

Chipul-lui-Dumnezeu
  • Chipul-lui-Dumnezeu

Cartea fraţilor Igor şi Grichka Bogdanov reconstituie aventura cosmologiei aflate în căutare de răspunsuri la întrebările esenţiale cu privire la originea şi evoluţia Universului.

În 1992, astrofizicienii George Smoot şi John C. Mather (Premiul Nobel pentru Fizică, 2006) descoperă cu ajutorul satelitului COBE cea mai veche radiaţie de lumină produsă vreodată în lume, purtînd încă amprenta Big Bangului în ea. George Smoot pronunţă atunci o frază rămasă celebră: „E ca şi cum am vedea chipul lui Dumnezeu!”.

Cartea fraţilor Igor şi Grichka Bogdanov reconstituie aventura cosmologiei aflate în căutare de răspunsuri la întrebările esenţiale cu privire la originea şi evoluţia Universului, prezentînd într-un stil propriu şi incitant rezultatele cercetărilor unor aspecte dintr-un trecut foarte îndepărtat, unele dintre acestea vizînd, fie şi indirect, perioada de dinainte de Big Bang. Totul pare să sugereze că legile imuabile ale fizicii, dar şi fenomenele comentate ar implica existenţa unui proiect care a făcut posibilă apariţia vieţii pe Pământ. Dar este oare aşa? Există ceva sau cineva care a elaborat un astfel de proiect? Are Universul un destin înscris în vreun „ADN cosmic” al său?

Autorii ne oferă diverse răspunsuri posibile la aceste întrebări, prezentînd teoriile, observaţiile astronomice şi rezultatele obţinute pînă acum, şi ne propun la rîndul lor cîteva surprinzătoare ipoteze proprii, dintr-un domeniu în care ştiinţa pare că se apropie tot mai mult de spiritualitate.

DESPRE AUTOR

Igor Bogdanov

Igor Bogdanov este doctor în fizică teoretică, profesor cotitular împreună cu Grichka la Catedra de Cosmologie a aceleiaşi Universităţi Megatrend din Belgrad.

Cei doi fraţi gemeni sînt animatori şi producători ai unor seriale şi emisiuni ştiinţifice de mare succes la diverse televiziuni din Franţa. Împreună, sînt coautori a numeroase bestselleruri dedicate cosmologiei şi progreselor tehnologice. Lucrările lor consacrate perioadei de dinainte de Big Bang sînt considerate opere de pionierat în domeniu.

Grichka Bogdanov

Grichka Bogdanov este doctor în matematică şi profesor titular la Catedra de Cosmologie a Universităţii Megatrend de Ştiinţe Aplicate din Belgrad.

De marţi, 29 septembrie 2020, la chioscurile de presa, numai cu Ziarul de Iasi: “Chipul lui Dumnezeu” de Igor şi Grichka Bogdanov

Pret: 14 lei

Partener: Fundaţia Antibiotice Ştiinţă şi Suflet

Viitor incert pentru Conferinţa privind Viitorul Europei

Lucian DÎRDALA

Viitor incert pentru Conferinţa privind Viitorul Europei

A sosit, poate, momentul ca liderii UE să caute o personalitate din afara clasei politice: există, în Vest şi în Est, oameni de cultură care reflectează asupra unităţii Europei şi care, dacă ar fi bine completaţi de politicieni şi specialişti, ar putea insufla mai multă energie civică acestui forum ce se doreşte a fi şi un exerciţiu de democraţie participativă.

Centenar diplomatic (II)

Florin CÎNTIC

Centenar diplomatic (II)

1920 a însemnat recunoaşterea internaţională a României complete, în adevăratele sale fruntarii. Trianonul şi apoi, în octombrie, Parisul, sunt cele două repere de neuitat pentru că ele au adus consfinţirea unirii cu Transilvania şi Basarabia.

Ce va urma

Radu PĂRPĂUȚĂ

Ce va urma

Ce se va întâmpla cu strada mea, numită oficial a Bisericii, dar pe care tomeştenii nu o numesc nicicum? Nu ştiu cum se numeşte strada mai sus, dar pe această şosea se ajunge la Păun şi de aici se intră în drumul Iaşilor care vine dinspre sud.

Suntem cum gândim

Suntem cum gândim

Sunt atâtea aspecte care caracterizează un om prin prisma minţii lui, că s-ar putea scrie tone de cărţi, de aceea e important să se descopere doar plusurile lui, acelea pe care el le-a considerat cu adevărat importante. Restul sunt înşelătoare. Pentru că timpul unui om şi spaţiul în care se desfăşoară acesta sunt finite, prin urmare nu poate să fie foarte bun în toate domeniile, pe toate planurile, de aceea el alege conform structurii sale, doar anumite laturi ale vieţii pe care să le studieze mai profund, pe care să le respecte, să le considere cu adevărat valoroase.

Să râdem cu Peni Hill

Tare ridicol mai e şi Peni Hill ăsta, băi frate... Deci, fiţi atenţi aicea: după ce s-a testat şi a aflat că are Covid, omul s-a retras la izolare în vila copilului, şi, din câte ne spun sursele noastre, zice-se că omul s-a c*%$& pe el de frică, nu alta, tremurând ca varga lângă ăla micu’ de acasă.

4 clase