Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
În vreme ce tot mai multe afaceri activează în online cu succes, există încă suficienţi antreprenori care doar au auzit c-ar fi necesar să fie prezenţi pe Internet. Nu sunt deloc puţine cazurile în care întâlneşti site-uri ale unor companii (unele chiar deloc mici) care nu au mai fost actualizate cu informaţii de 4-5 ani . La fel se întâmplă şi în cazul unor pagini de pe reţelele sociale – cauţi firma X şi vezi că ultima postare pe Facebook a fost făcută prin toamna anului 2014. Este realitatea unei lumi care funcţionează în două viteze şi o piaţă în contextul căreia compania Sico Media, fondată de Constantin Iurea, începe să crească o dată cu clienţii care devin tot mai realişti în privinţa prezenţei lor online. Una vitală.
După cum ne prezintă şi Constantin Iurea, proprietarul Sico Media, sunt două situaţii cu care se confruntă cel mai frecvent agenţiile de publicitate online atunci când discută cu potenţialii clienţi. „Sunt foarte mulţi antreprenori care apelează pentru crearea unui site, să spunem, la prieteni, cunoştinţe, pentru un preţ foarte mic. Pe termen scurt nu au cheltuit mai nimic, dar consecinţele pentru o afacere pe termen lung sunt foarte grave”, explică domnia sa. O altă problemă identificată în piaţă o constituie clienţii care au avut experienţe nefericite în trecut cu alte agenţii. Singura metoda la îndemână care îţi rămâne într-un asemenea context este „arta de convingere”.
Cum să îi explici unui potenţial client „că nu eşti ca ceilalţi”? „Sunt sceptici, nu mai au aceeaşi deschidere când discutăm cu ei, fiindcă şi-au ales greşit până acum agenţia sau persoana cu care să lucreze în trecut. Indiferent de situatie este necesar ca în relaţia dintre noi şi client să existe comunicare şi transparenţă. Punem accent pe importanţa serviciilor de mentenanţă şi actualizare a site-urilor, chiar şi realizare de content. Si-au dat seama că e mai profitabil să externalizeze aceste servicii”, declară Constantin Iurea.
2016 va fi un an extraordinar pentru comerţul online
Deşi adeseori firmele preferă să aibă proprii angajaţi pentru gestionarea paginilor de Internet sau a paginilor de pe reţelele de socializare, în practică se dovedeşte că persoanele care ar putea avea aceste atribuţii în fişa postului îndeplinesc simultan nenumărate alte sarcini la locul de muncă şi nu sunt dedicate 100% zonei de online. „Realizarea unui site este efectiv un proces de artă, de creaţie, limitat în timp. De prea multe ori relaţia dintre client şi beneficiar se opreşte aici. De fapt, adevăratele provocări încep din clipa în care treci la implementarea unui proiect. Noi îndeplinim în continuare serviciile de mentenanţă şi actualizare pe baza unui abonament. Clientul semnează cu noi că atât timp cât compania va exista, indiferent de modificările în structura personalului, serviciile le sunt acoperite”, detaliază fondatorul Sico Media, care adaugă că au fost foarte rare cazurile în care clienţii săi s-au îndreptat ulterior spre o altă agenţie.
În schimb, au ajuns în portofoliul companiei sale foarte mulţi clienţi nemulţumiţi de serviciile de care au beneficiat în trecut din partea unor concurenţi de pe piaţa online din Iaşi, cât şi din alte judeţe. În ciuda faptului că sistemul de mentenanţă pe bază de abonament a fost iniţial primit cu reţinere de unii dintre clienţi, în timp aceştia au realizat că modificările de care au nevoie pe platformele lor online sunt mai dese decât şi-ar fi putut imagina în etapa de început.
„Pentru a livra un produs de calitate, noi nu ne asumăm doar o muncă tehnică, ci încercăm să înţelegem cât mai bine business-ul clientului final, să ne punem în locul lui şi să îi identificăm nevoile pentru a-i putea oferi soluţiile corecte. Suntem tot mai mult online, iar dezvoltarea unei afaceri exclusiv în offline nu mai este fezabilă. Din previziunile noastre, 2016 va fi un an extraordinar de bun pentru comerţul online, prin urmare recomand oricărui antreprenor ce are şi un simplu magazin să îl extindă şi în mediul virtual. Va vedea o creştere a vânzărilor de cel puţin 30%, cu indulgenţă înaintez acest procent. Contează mult cu cine lucrează şi dacă aleg să externalizeze acest serviciu”, mai spune Constantin Iurea.
Dincolo de satisfacţia de moment, imaginea pe termen lung a unei companii contează foarte mult, acesta fiind şi motivul pentru care trebuie să aleagă cu mare grijă agenţia cu care urmează să lucreze. O prezenţă neglijentă pe Internet poate induce senzaţia, de multe ori falsă, că seriozitatea sau promptitudinea nu fac parte dintre valorile fundamentale ale unei firme.
Două începuturi şi o construcţie pe termen lung
Constantin Iurea a început să conceapă şi implementeze site-uri încă de la 18 ani, pe când lucra împreună cu un prieten în Suceava. A absolvit facultatea de profil informatic la Suceava, dar şi-a dorit să vină la Iaşi pentru a dezvolta o afacere, unde s-a mutat deja din anul al IV-lea de facultate. „Când am venit aici nu cunoşteam foarte multă lume, eram mai mult pe cont propriu. M-am angajat în Iaşi ca programator pentru a vedea ce înseamnă să lucrezi într-un colectiv din domeniul IT la scară largă, iar un an şi jumătate cât am avut acest job am experimentat diverse situaţii de gestiune a proiectelor.“
Pentru că nu a uitat pentru ce a venit în Iaşi, a început să pună bazele propriei afaceri. În 2013, din august şi până în octombrie a căutat clienţi cărora să le propună proiecte, de la firme din industria hotelieră la start-up-uri, indiferent de domeniu, încercând întâi să identifice partenerii şi abia apoi să strângă o echipă pentru afacerea sa. „În octombrie 2013 am primit un telefon de la o agenţie de marketing din Bucureşti, cu care lucrăm şi în ziua de azi, căreia le fusesem recomandat de o cunoştinţă. Am început cu primul proiect mare - un site al unui brand internaţional de cosmetice cu prezenţă în România. Am adunat proiecte şi eram nevoit să le şi demarez, dar nu aveam oameni, nu aveam echipamente, nu aveam birouri. Nici nu aveam unde să ţin interviurile. Am găsit într-un timp record, prin ajutorul unui partener, un spaţiu unde să ţin interviurile. Am selectat oamenii, însă mă întrebau unde va fi biroul lor. N-aveam ce să le răspund. Am găsit oamenii, urma să găsesc rapid un spaţiu unde să lucrăm. În acea perioada m-aş fi mulţumit şi cu un apartament pe care să îl transform în spaţiu de birouri. Era momentul în care simţeam că pot da drumul la propriul business şi nu trebuia să ratez startul.“
Toate s-au întâmplat în perioada în care Iaşul era în plină Sărbătoare - Hramul „Sfintei Parascheva”, zilele Iaşului -, iar oraşul era paralizat de acest eveniment, nefiind deschise foarte multe magazine de unde să poată face aprovizionarea cu echipamente şi birouri. A ales să meargă tocmai până la Suceava, la METRO, pentru mobilă de birou şi calculatoare. „Cinci zile au trecut de când am primit proiectul şi până când am început lucrul efectiv, trecând prin selectarea echipei, găsirea şi amenajarea unui spaţiu, cumpărarea de echipamente”, explică proprietarul Sico Media.
La 23 de ani, tânărul antreprenor reuşise să ofere locuri de muncă, să aibă un portofoliu important de clienţi. Iar mai bine de un an lucrurile păreau să meargă ca pe roate. „M-am bucurat de un succes de moment, dar am făcut greşeala de a crede că lucrurile vor merge de la sine. Nu a fost deloc aşa, la un moment dat am întâmpinat dificultăţi în managementul angajaţilor mei, iar ei nu se mai simţeau motivaţi. Au ales să plece la alte firme. A fost momentul în care am rămas singur cu toate proiectele în lucru”, îşi aminteşte Constantin Iurea.
O situaţie bizară: firma avea clienţi, dar găsea foarte greu personal. A făcut eforturi considerabile ca să „acopere” faptul că devenise singurul angajat al Sico Media. „M-am confruntat cu această situaţie pentru o perioadă foarte scurtă de timp, moment în care am primit un sfat: dacă vrei să faci afacerea să meargă, angajează, chiar dacă nu ai ce să le dai de muncă! O să vezi că o să apară! Fii optimist!“.
Istoria s-a repetat aproximativ doi ani mai târziu. Lucrurile parcă o luau de la zero. Din nou angajări, însă cu lucruri care se repetau. Era o a doua şansă: apăruseră şi alţi clienţi, asemănători ca profil cu cei din urmă cu doi ani când pornise afacerea. Anterior, reuşise să refacă echipa şi să găsească persoanele potrivite pe care să le angajeze şi să valorifice cea de-a doua şansă cu mai multă inteligenţă.
„Într-un timp scurt am investit şi am putut să ne mutăm într-un spaţiu mai mare în zona centrală a Iaşului, iar echipa se simte ca o familie. Creştem pe zi ce trece şi ne respectăm deadline-urile cu stricteţe. Dacă la început mă ocupam personal de realizarea website-urilor, în prezent mă ocup mai mult de zona de management şi vânzări. Am învăţat să investesc mai mult în mine, în dezvoltarea mea personală şi profesională”, încheie Constantin Iurea.
Cuvinte cheie: + sico media, iasi, it, servicii, start-up, comert online, antreprenori, retele sociale, avisso, succes
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
IMAGINEA ZILEI: fața occidentală a aeroportului Iași după ce s-a deschis marelui public
4,25 milioane de dolari pentru cel mai scump medicament din lume
Bulevardul Socola, închis pe jumătate. Pe unde au fost deviate autobuzele
VIDEO PRIMELE IMAGINI cu craterul format de prăbușirea dronei, la 8 km de Brăila
Prognoză meteo pentru luna aprilie: Temperaturi peste cele normale. În ce zone sunt anunțate ploi
Ciucă se gândește la o confruntare cu Ciolacu la alegerile prezidențiale
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |