«Emanaţie» a Primăriei - Bicicliştii şi ţiganii, probleme în dezvoltarea turistică a Iaşului
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

miercuri, 21.04.2021

«Emanaţie» a Primăriei - Bicicliştii şi ţiganii, probleme în dezvoltarea turistică a Iaşului

GALERIE
chirica biciclist
  • chirica biciclist
- +

Reprezentanţii asociaţiei ProBikeAddiction atrag atenţia asupra modului, cel puţin curios, în care privesc oficialii primăriei Iaşi bicicliştii. Poziţia primăriei a ieşit la iveală cu ocazia unei întâlniri, care s-a desfăşurat marţi 14 noiembrie şi a avut ca temă conturarea Strategiei de Turism a Municipiului Iasi si Zonei Metropolitane Iasi. Mai jos redăm textul integral postat de reprezentanţii asociaţiei ProBikeAddiction pe site-ul propriu de internet.

LATER EDIT: "Pentru ca la intalnirea de la Primarie au fost mai multi reprezentanti ai administratiei locale, unii chiar sustinatori ai miscarii biciclistice in Iasi, consideram necesar sa aducem precizari legate de persoanele care au avut pozitiile vehemente la adresa ciclistilor prezentate in text. Spunem cu regret ca opiniile ii apartin doamnei Claudia Stoica si au fost sustinute partial de domnul Dumitru Tomorug.", arata reprezentantii ProBikeAddiction 

 
TEXT INITIAL: “Iasul are mult potential turistic, insa reprezentantii administratiei locale trebuie sa fie deschisi la idei si concepte noi care completeaza turismul clasic. Sa revenim la titlul acestui articol - biciclistii sunt o problema in dezvoltarea turistica a Iasului -  sunt indisciplinati, pedaleaza prin oras haotic, fara sa foloseasca reteaua "coerenta" de piste de biciclete si incurca pietonii de pe Stefan cel Mare. Tot ei, biciclistii, ar trebui sa fie mai mult decat recunoscatori ca au piste de bicicleta in zona de agrement Ciric. Asadar, in acceptiunea reprezentantilor administratiei locale, biciclistii reprezinta o problema a Iasului turistic, aproape pusa pe acelasi palier cu "tiganii de pe Cuza-Voda" - si aici am folosit un citat. Aceasta conceptie a reprezentantilor primariei a iesit la iveala in contextul in care se discuta despre problemele de imagine pe care le are Iasul in fata turistilor. Este regretabil ca persoanele care se afla la carma orasului nostru gandesc in acest mod care are atatea erori incat nici nu stim de unde sa incepem.

Pistele sunt doar o parte mica si dureroasa din ceea ce ar trebui sa fie in Iasi infrastructura pentru biciclete. Iesenii, intradevar poate nu le folosesc pentru ca nu corespund nici in mare macar necesitatilor reale de deplasare in siguranta. Ar fi importanta o raportare la exemple de bune practici din strainatate pentru ca statusurile dupa care au fost realizate sunt din anii '70 si in mod evident total neadaptate realitatilor actuale. Nu mai spunem de cum au fost realizate....

Exemplele sunt mult mai multe si dureroase pentru ca putem gasi modele de "asa nu" pe fiecare dintre tronsoanele de piste. Respectul autoritatilor iesene fata de biciclisti mai este aratat si de pozitionarea toaletelor in timpul sarbatorilor Iasului din 2017, fix pe pista de pe Splai Bahlui. Apoi, s-a pomenit in grupul de lucru ca administratia locala a facut piste la Ciric care sunt foarte putin utilizate. Si asta pentru ca biciclistii ar trebui sa ajunga cumva pana acolo....

In plus, bicicleta este perceputa gresit ca preponderent un mijloc de recreere. Totusi, ar trebui vazuta si ca un mijloc de transport alternativ, parte a unei mobilitati urbane sustenabile. Dar iar ajungem la siguranta deplasarii data de piste coerente, interconectate care sa asigure buna circulatie intre oricare doua puncte a unui Iasi devenit oras pentru oameni si nu oras dominat de masini.

Intre timp, in Graz, oras austriac vizitat de Ioana, presedintele ProBikeAddiction saptamana trecuta, exemplele de buna practica si respect pentru biciclisti sunt la tot pasul. In mod evident, acelasi lucru putem spune si despre ciclistii care folosesc bicicleta ca mijloc de transport indiferent de vreme. Prima frica a Ioanei atunci cand a aflat ca trebuie sa pedaleze pe o bicicleta cargo a fost - "oare cum voi cobori bordurile?" Ghiciti ce? In Graz nu sunt borduri, ci doar sute de kilometri de piste atractive, interconectate si utile care te fac sa pedalezi oricand cu placere.

Si ajungem in sfarsit la cicloturism. Sunt turisti straini care nu s-ar da in laturi in a descoperi Iasul si imprejurimile acestuia intr-un mod activ, prin ture tematice pe bicicleta. Am observat asta in timp, din proprie experienta si se intampla in multe tari. Pe o asemenea infrastructura cum putem conduce in oras ture de cicloturism tematice care sa fie si sigure pentru participanti. "Traseul memoriei" spre exemplu a fost un proiect grozav, la care au participat peste 100 de biciclisti, dar am avut asistenta rutiera pe intreg parcursul turei (multumim deschiderii Jandarmeriei si Politiei Rutiere pentru acest proiect foarte interesant pe care l-am derulat chiar impreuna cu Primaria Iasi).

Acum fara o colaborare buna si intelegere,  cum am putea sa facem pasi in promovarea frumusetilor Iasului pe bicicleta, cand insisi biciclistii sunt vazuti ca o problema? Avem in jurul nostru parte de idei peconcepute si invechite, persoane care nu au incercat nici macar o data aceste piste de bicicleta si care ar vrea sa puna ciclistii la colt. IN PRIMAVARA PROVOCAM REPREZENTANTII ADMINISTRATIEI LOCALE, PARLAMENTARII IESENII SI CEILALTI FACTORI DE DECIZIE INTERESATI LA O PLIMBARE IMPREUNA PE PISTELE DE BICICLETA DIN IASI CU PORNIRE DIN FATA PRIMARIEI SPRE ORICE ZONA/CARTIER AL IASULUI ISI DORESC! Nici nu trebuie sa alegem noi traseul, pentru ca pe oriunde vom pedala rezultatul va fi acelasi...

Educatia prociclistica se adreseaza tuturor categoriilor de persoane - de la reprezentantii administratiei locale, soferi, pietoni, elevi si pana la ciclistii insisi care trebuie sa cunoasca reguli si sa se deplaseze in siguranta pentru ei si pentru ceilalti.  Traim intr-un cerc vicios - nu sunt piste pentru ca oricum nu sunt folosite de biciclisti si nu sunt biciclisti pentru ca nu au infrastructura astfel incat sa pedaleze in siguranta - ar trebui sa incepem prin a ne deschide mintea si a accepta exemple de buna practica ce vor ajutala conturarea unui Iasi turistic, ciclabil minunat....exact asa cum simtim ca este.”

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Europa se loghează în reţea

Lucian DÎRDALA

Europa se loghează în reţea

Platforma digitală, accesibilă la adresa future.europa.eu (cu posibilitatea selectării limbii române), îi invită pe cetăţenii „obişnuiţi” să-şi spună părerea sau să reacţioneze la postările altora, operând asemenea unei reţele sociale.

Filmuletul zilei

opinii

Mircea Eliade & Vasile Conta. Coda (I)

Florin CÎNTIC

Mircea Eliade & Vasile Conta. Coda (I)

Ultima decadă a lunii aprilie marchează pentru mine două comemorări speciale ale unor figuri intelectuale româneşti de care s-a întâmplat să mă ocup şi care s-au săvârşit din viaţă una după alta, chiar dacă la un secol distanţă: Vasile Conta (21 aprilie 1882) şi Mircea Eliade (22 aprilie 1986).

Cristian Mandeal: „Minutul de calitate maximă în concert este rezultatul orelor multe de repetiţii” (I)

Alex VASILIU

Cristian Mandeal: „Minutul de calitate maximă în concert este rezultatul orelor multe de repetiţii” (I)

Sigur că tot talentul, pregătirea minuţioasă şi inspirată la Conservatorul din Bucureşti cu profesorul Constantin Bugeanu (din păcate, rolul său de pedagog în formarea dirijorilor afirmaţi ulterior este trecut astăzi sub tăcere...), pregătirea permanentă după absolvire l-au detaşat pe Cristian Mandeal din rândurile generaţiei sale, dorinţa de a învăţa în continuare, de a-şi înfăptui concepţia interpretativă fructificând ocaziile apărute, i-au asigurat evoluţia. 

Epilare inghinală

Briscan ZARA

Epilare inghinală

Sunt multe studii despre cum afectează psihologia omului ceea ce vedem, auzim, simţim din exterior. La fiecare întindere de coardă are loc o excitare a neuronilor care provoacă senzaţii neplăcute persoanei, dar dacă lucrurile se repetă, neplăcerea dispare încetul cu încetul şi apare o oarecare toleranţă la acea senzaţie, poate chiar e înlocuită cu plăcere. Nu mai eşti afectat, nu te mai impresionează în sens rău. Asta nu înseamnă că devii mai puternic, ci mai nesimţit, mai rigid, mai greu impresionabil.

pulspulspuls

Un fakenews fain la Iaşi, care să marcheze câştiguri babane

Un fakenews fain la Iaşi, care să marcheze câştiguri babane

Atenţie mare în aceste zile nu numai la ştirile politice mai şugubeţe, stimaţi telespectatori, ci şi la alea economice mai săltăreţe, că şi de-aici pot sări iepuri după care să alergi de-ţi ies ochii din cap şi tot să nu-i prinzi. 

Caricatura zilei

Urna

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.