Impact FM regional

A fost descoperit un antibiotic nou, care foloseşte ''o metodă unică'' de a omorî bacteriile

antibiotic
  • antibiotic

Un nou antibiotic, care foloseşte ''o metodă unică'' pentru atacarea şi uciderea bacteriilor, a fost descoperit de oamenii de ştiinţă, informează Press Association, preluată de Agerpres.

Cercetătorii din Canada susţin că nou-descoperitul antibiotic - carbomicina - ar putea fi un ''candidat clinic promiţător'' în misiunea găsirii unei soluţii pentru problema în creştere a microbilor care devin rezistenţi la antibiotice.

Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), rezistenţa la antibiotice este una dintre cele mai mari ameninţări la sănătatea globală, responsabilă pentru un număr estimat de 700.000 de decese la nivel global în fiecare an.

Potrivit descoperirilor cercetătorilor, carbomicina, alături de un antibiotic mai puţin cunoscut, complestatin, ucid bacteriile prin blocarea funcţiei peretelui celular, un fenomen pe care oamenii de ştiinţă l-au remarcat pentru prima oară.

"Bacteriile sunt prevăzute cu un perete pe suprafaţa exterioară a celulelor care le dă formă şi le face mai rezistente", spune Beth Culp, doctorandă în biochimie şi ştiinţe biomedicale la McMaster University din Hamilton, Ontario.

"Antibiotice precum penicilina omoară bacteriile împiedicând formarea zidului, dar antibioticele pe care le-am descoperit acţionează în mod opus - împiedică dărâmarea peretelui. Acest lucru este esenţial pentru diviziunea celulară. Ca o celulă să crească, trebuie să se dividă şi să se dezvolte".

"Dacă blochezi complet dărâmarea peretelui este ca şi cum ar fi prinsă într-o închisoare şi nu se poate dezvolta sau creşte".

Atât carbomicina, cât şi complestatinul fac parte dintr-o familie de antibiotice denumită glicopeptide, care sunt produse din bacterii aflate în sol.

Testele pe şoareci au arăta că aceste antibiotice pot bloca infecţiile cauzate de stafilococul auriu, un grup de bacterii rezistente la medicamente, care pot provoca infecţii grave precum septicemie şi sindromul de şoc toxic.

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

Cosmin PAȘCA

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

A se observa formularea în context a profesorului: autostrada „este un mijloc ca EU să ajung undeva”. Cu alte cuvinte, pentru Bulai şoseaua rapidă are un singur sens, spre Iaşi. Oraşul e văzut ca o grădină zoologică, oamenii stau aici într-un ţarc, din care n-au voie să iasă. Pot fi însă vizitaţi, ideal când începe bâlciul de Sfânta Parascheva.

New York şi Alabama. Un circuit epic

New York şi Alabama. Un circuit epic

Prin povestirile lui, Capote a avut, în mod evident, o influenţă hotărâtoare asupra a ceea ce s-a numit proza minimalistă americană din ultima jumătate a secolului XX. Acest tip de epic se concentrează pe frânturi din existenţa imediată, pe care le explorează nesofisticat şi totuşi artistic. Viziunea naratorului minimalist e pragmatică, evitând, din start, construcţiile monumentale ale romanului tradiţional, căutarea adevărurilor majore ale lumii sau elucidarea codurilor absconse şi derutante din istorie.

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

George ŢURCĂNAŞU

Când ai într-o regiune devenită fundătură prin proiectarea şi construcţia statului naţional, respectiv o aglomeraţie urbană de 400-450 mii de locuitori, ce ar fi singura capabilă să gestioneze fluxuri importante la nivel regional şi să polarizeze cât de cât regiunea, atât cât să-i creeze o minimă stabilitate şi coeziune teritorială, nu o izolezi din cauză că nu i-ar fi Bucureştiului de folos nu ştiu ce autostradă, ci faci eforturi să o deschizi către lume.

Întâmplările lui Nobel (I)

Bogdan ILIESCU

Întâmplările lui Nobel (I)

„All things are ready, if our mind be so.” (Toate lucrurile sunt pregătite, dacă şi mintea noastra este.) - William Shakespeare, Henry V

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Două vorbe mai relaxate pe astăzi, dacă tot e joi, despre unul din evenimentele notabile care au loc în aceste zile în târg, stimaţi telespectatori şi drăguţe telespectatoriţe: selecta adunarea arhitecţilor de pe tot rotogolul ţării şi, de ce nu, chiar al Evropii şi al planetei.

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

La farmacie: - Un prezervativ, va rog. - Doar unul? - Da. Incerc sa ma las.