anunturi
grandchef
Bolta rece
anunturi
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional
anunturi

vineri, 27.01.2023

​În zona Sadoveanu apare un oraș nou, de dimensiunea Pașcaniului! Există soluții la îndemână pentru a rezolva problema traficului! (P)

GALERIE
marius-bodea
  • marius-bodea
- +

Senatorul USR de Marius Bodea, alături de liderul consilierilor județeni USR, Etienne Ignat, consilierul județean Daniel Dâscă și consilierul local (Municipiul Iași) Andrei Popescu, a prezentat astăzi în cadrul unei conferințe de presă o serie de soluții imediate pentru traficul din zona Sadoveanu, o zonă în care, până în 2027, sunt estimate a fi construite 10.000 de apartamente noi. Drumul existent, Aleea Sadoveanu, cu o singură bandă pe sens, nu va putea susține traficul a 15.000-20.000 de mașini care vor aparține celor care vor achiziționa aici apartamente. 

Soluția propusă de senatorul USR este reprezentată de realizarea a încă două conexiuni rutiere spre oraș, care să preia din traficul de pe axa Aleea Sadoveanu-Copou, singura cale de acces existentă astăzi a rezidenților din zona Sadoveanu către oraș.

Aleea Sadoveanu este astăzi cel mai mare pol de dezvoltare imobiliară din Iași. Circa 2000 de apartamente sunt deja finalizate și locuite, iar alte 6000 vor fi finalizate în următorii doi ani. În 2026-2027 vom avea 10.000 de apartamente, deoarece terenurile sunt deja cumpărate și loturile deja desenate. Pentru moment, dezvoltatorii au ocupat planul 1 și 2 de la strada principală, dar curând vor pătrunde tot mai mult în adâncimea platoului. Vorbim, în esență, despre 30.000-40.000 de locuitori sechestrați la marginea Iașului. Asistăm cu inconștiență la apariția unei zone calamitate, în care un oraș mai mare decât Pașcaniul se va deplasa pe o stradă cu o singură bandă pe sens“, atrage atenția senatorul USR.

Marius Bodea afirmă că principala problemă a Iașului, atât privind obiectiv, cât și consultând studiile sociologice existente, o reprezintă traficul. Iar traficul dificil determină, ca efecte, poluare, subdezvoltare și, nu în ultimul rând, un disconfort major cauzat populației municipiului Iași.

În lipsa oricărei strategii privind traficul rutier în zona Sadoveanu, Primăria Municipiului Iași a aprobat construirea unui număr uriaș de apartamente, blocuri-turn, într-una din cele mai pitorești zone ale orașului, deservită rutier de o stradă gândită acum un secol, cu lățimea de șapte metri.

Primarului Mihai Chirica i s-a cerut să limiteze regimul de înălțime la 4-5 etaje și să impună o densitate mai mică a suprafețelor construite, cu spații verzi mult mai vaste, cu soluții urbanistice de o calitate arhitecturală superioară. Dar lăcomia a fost mai mare. Zona a fost acaparată de turnuri și betoane. Numele lui Mihai Chirica va rămâne legat de distrugerea celei mai frumoase zone urbane a Iașului, Aleea Sadoveanu“, spune Marius Bodea.

Senatorul USR atrage atenția că două dintre promisiunile primarului Chirica privind această zonă au rămas vorbe: construirea unui pasaj subteran între Agronomie și Bulevardul Carol I (la care a renunțat complet), precum și crearea unei a treia benzi pe Aleea Sadoveanu (fără să spună și când o va face și fără să prezinte niciun studiu privind eficiența măsurii).

Noul cartier de mărimea unui oraș are nevoie de conexiuni multiple cu restul obiectivelor de interes din Iași: școli, birouri, magazine. Aceste conexiuni trebuie create urgent, chiar din acest moment, iar soluțiile sunt chiar sub nasul edililor. Necesitatea legăturilor multiple cu orașul este valabilă în cazul tuturor suburbiilor din Iași. Toate suburbiile sunt legate printr-un singur fir de oraș, neexistând o strategie reală de dezvoltare urbană“, explică senatorul USR.

Astfel, pe lângă infrastructura existentă, Marius Bodea propune realizarea a încă două axe, pe amplasamentul unor drumuri deja existente, dar neconforme, care să redirecționeze în viitor o mare parte din traficul de la Aleea Sadoveanu. Sunt soluții care pot fi realizate acum, cu o investiție neîmpovărătoare de la bugetul local și în cel mult doi ani de zile.

Soluția 1. Axa Sadoveanu-Păcurari

În acest moment, există un drum neamenajat între Viticultori (ieșire din Sadoveanu în dreptul Liceului Agricol Adamachi) și Strada Dealul Zorilor, care coboară spre Păcurari, având 2 posibile ieșiri, prima prin înțepare în șoseaua Rediului și ieșire în Rond Păcurari , a doua ieșire prin spatele OMV Păcurari. Această axă trebuie modernizată în regim de urgență. Traficul din Copou poate fi preluat pe această bretea, care există, trebuie doar asfaltată și adusă la standardele unui oraș modern. 

Legătura Sadoveanu-Păcurari- Valea Lupului este una strategică, pentru că din acest punct se poate circula mai departe pe viitoarea șosea din Șesul Bahluiului, de la ERA spre Cicoarei și apoi spre Galata și Nicolina. O mare parte din traficul din Sadoveanu nu mai ajunge în Centrul Iașului, apare practic o cu totul axă care satisface interesele reale ale ieșenilor: legături rapide spre zonele comerciale, spre un viitor hub școlar din capăt Păcurari, spre locurile de muncă din partea de vest a orașului
“, explică Marius Bodea.

Soluția 2. Axa Sadoveanu-C.A. Rosetti

Al doilea by pass care trebuie creat urgent este o legătură între Aleea Sadoveanu și Șoseaua C.A. Rosetti, peste Dealul Șorogari. Și în acest caz, bună parte din drum există, trebuie doar modernizat. Relația existentă pleacă din zona Restaurantului La Castel, traversează Șorogari și ajunge direct în C.A. Rosetti, câteva sute de metri mai sus de intersecția dintre Șoseaua Ștefan cel Mare și Centura existentă. 

Principalul avantaj al noii axe față de Șoseaua Ștefan cel Mare este că mașinile nu vor mai sta blocate pe Aleea Sadoveanu și Bd. Carol I pentru a ajunge spre Sărărie și apoi în C.A. Rosetti. Afluirea se va face direct din zona Restaurantului La Castel, spre Șorogari. Noua axă va permite accesul direct spre Tudor Vladimirescu, Tătărași, Aeroport, Zona Industrială, fără a mai traversa centrul orașului
“.

Marius Bodea concluzionează:

Avem practic trei axe în loc de una: spre zona de vest, spre Centru și spre zona de est. Aceasta este o soluție reală pentru 100 de ani de acum înainte, atât pentru cei 30.000 de locuitori instalați în noul cartier Sadoveanu, cât și pentru celelalte zone suburbane de pe traseu. 

Axa Sadoveanu-Păcurari-Valea Lupului -Complex ERA va prelua locuitorii din sutele de case și blocuri care continua să se construiască între Viticultori și Rediu-Dealul Zorilor. Axa Sadoveanu-CA Rosetti va fi o mană cerească pentru zonele aflate în dezvoltare din Popricani-Vulturi-Cârlig. 

Cele două artere noi, pe trasee deja existente, nu costă mai mult de 8 milioane de euro. Această investiție poate fi realizată chiar din bugetul local, cu o execuție întinsă de doi ani. Între nepăsare și dezvoltare durabilă stau doar 8 milioane de euro. Și un primar care nu mai are ce căuta în scaunul pe care îl ocupă. Atât pentru multiplele sale dosare de corupție, dar mai ales pentru că nu face nimic pentru viitorul ieșenilor
“.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

OPENAI: despre viitorul luminos al şcolii

Ioan Alexandru TOFAN

OPENAI: despre viitorul luminos al şcolii

Cumva, punctişorul ne readuce la realitate: adică cu capul în nori, acolo unde le şade bine celor care pornesc pe drumul cunoaşterii. Ne provoacă, aşadar, să căutăm sensul şi nu informaţia, culoarea şi nu doar forma lumii. Să înţelegem în profunzime, nu să stăpânim, mongolic, depărtările. Cum spunea Marin Tarangul, să privim lumea, nu doar să o vedem.

opinii

Conservator? De ce nu…

Alexandru CĂLINESCU

Conservator? De ce nu…

Dacă odinioară mi se reproşa că eram prea atras de „nou”, iată că recent am fost etichetat drept „conservator”. Cum termenul are, pentru cei care l-au folosit, o conotaţie negativă, m-am întrebat în ce măsură mi se potriveşte şi dacă trebuie numaidecât să văd în asta un defect. Nu sunt, în mod clar, un „tradiţionalist”, nu mă cramponez de valori ce par - şi adesea chiar sunt - anacronice, am oroare de închistările dogmatice şi de tezismul rudimentar. În acelaşi timp constat că da, sunt zone unde agresivitatea „progresistă” mă crispează şi unde dispariţia unor criterii (morale, estetice etc.) mă deprimă.

IoT

Neculai SEGHEDIN

IoT

Adică Internet of Things (IoT), adică Internetul lucrurilor, sau, mai convingător spus, Internetul tuturor lucrurilor. Acest concept desemnează reţeaua de obiecte fizice, care conţin senzori, software şi alte tehnologii, în scopul conectării şi schimbului de date cu alte dispozitive şi sisteme de pe Internet. Lucrurile care se conectează pe Internet sunt, de exemplu, autoturisme, obiecte de uz casnic, sisteme de iluminat, sisteme de alarmă, sisteme de producţie industrială etc.

„Dezumanizarea” femeii Canaanence

pr. Constantin STURZU

„Dezumanizarea” femeii Canaanence

Într-un text publicat acum zece ani, atrăgeam atenţia asupra unor tendinţe extrem de îngrijorătoare pentru viitorul umanităţii. Din păcate, ele se adeveresc pe zi ce trece. Enumeram atunci, nu neapărat într-o ordine anume: promiscuitatea şi vulgaritatea, violenţa şi decăderea morală, transformarea omului în utilizator de tehnică performantă, concomitent cu pierderea accentuată a intimităţii, înmulţirea alimentelor tot mai chimizate şi creşterea gradului de dependenţă faţă de medicamente şi multe, multe alte elemente care indică un anumit grad de dezumanizare programată.

pulspulspuls

Iată-l pe marele politician ieşean care se milogea să urce pe scenă, lângă boşi!

Iată-l pe marele politician ieşean care se milogea să urce pe scenă, lângă boşi!

La cererea publicului continuăm pe astăzi miniseria de întâmplări haioase petrecute la Iaşi cu ocazia Zilei Unirii, dragi telespectatori. 

Caricatura zilei

Second Hand Germania

Editia PDF

Bancul zilei

Doi prieteni se întâlnesc dupa multa vreme: - Ei, prietene, cum e viata de barbat însurat? - Excelenta! Am reu (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Un raport al Universitatii “Babes Bolyai” din Cluj Napoca a stabilit ca teza de doctorat a ministrului de Interne este plagiata. Credeti ca Lucian Bode sa demisioneze?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.