Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
Școala Gimnazială Prisăcani a organizat în data de 28 august 2019 Conferința de finalizare a Proiectului de mobilitate şcolară Erasmus +, KA1, „Printr-o educație de calitate în mediul rural, asigurăm succesul elevilor noștri”, contract proiect 2018-1-RO01-KA101-048096.
Proiectul se derulează în perioada 2 iulie 2018 - 1 septembrie 2019 (14 luni), iar bugetul aprobat a fost de 18 600 Euro.
Proiectul de parteneriat european a oferit oportunitatea formării în context european în domeniul dezvoltării instituționale și managementului inovativ, respectiv proiectarea şi învăţarea bazată pe competenţe, metode şi instrumente inovatoare şi eficiente pentru ridicarea nivelului de pregătire profesională a cadrelor didactice în vederea asigurării creşterii calităţii în educaţie, metode care să promoveze gândirea critică şi motivarea elevilor pentru a obţine rezultate bune la matematică, ştiinte, citire şi înţelegere, la probele de aptitudini pentru liceele vocaționale, cât și la examenele de Evaluare Naţională.
Obiectivul general a constat în training profesional pentru opt participanţi care s-au familiarizat cu tehnici şi metode activ - participative, centrate pe elev, în vederea modernizării şi inovării procesului instructiv - educativ. Aceştia au devenit mentori pentru celelalte cadre didactice din şcoală, pentru elevii şcolii, părinţi şi comunitatea rurala Prisăcani.
Programul conferinței a cuprins prezentarea proiectului de mobilitate şcolară, cât și a oportunităților oferite de Erasmus +, de către coordonatorul proiectului, prof. Liliana Lemnaru - directorul școlii. Activitatea a continuat cu două ateliere de lucru: "Educational Management & School Leadership“ și "Project and Competence Based Learning: innovative and effective methods and tools".
Participarea la atelierul de formare "Educational Management & School Leadership“ a creat oportunitatea participanților, profesori de diferite specialități, părinți, membri ai comunității locale, de a împărtăși idei cu privire la gestionarea conflictelor în mediul şcolar, astfel încât negocierile să aibă un rezultat pozitiv. Astfel, participanții au fost invitaţi să rezolvăm studii de caz cu probleme care pot apărea în cadrul şcolilor, fie în administrare, fie între profesori și elevi şi să găsească cea mai bună cale de a gestiona aceste conflicte. Au fost abordate probleme legate de gestionarea eficientă a şcolii, managementul organizației, managementul schimbării și abilitățile necesare managerilor pentru rezolvarea conflictelor.
În cadrul atelierului de formare cu tema "Project and Competence Based Learning: innovative and effective methods and tools", participanții au exersat învățarea bazată pe proiecte și competențe. Activităţile s-au desfăşurat în echipă, iar cadrele didactice participante au relaționat și au colaborat pentru realizarea cu succes a proiectului propus.
Cadrele didactice, agenţi ai schimbării, trebuie să acționeze în direcția alimentării noilor inovații didactice cu elemente de tehnologie. Pentru a realiza acest demers, eficient și inovativ, au fost prezentate platforme educaționale ce pot fi utilizate de cadrele didactice în scopul realizării unor lecții atractive, ce îi implică în mod activ pe elevi și care le oferă acestora o perspectivă interdisciplinară, cu exemplificare pe aplicația Padlet.
În urma încheierii mobilităților, a aplicării cunoștințelor și competențelor dobândite în activitatea didactică, au fost elaborate două broșuri în cadrul celor două fluxuri de mobilitate: ”Bune practici privind ameliorarea nevoilor instituționale” și ”Exemple de bună practică în context european în cadrul proiectului Printr-o educație de calitate în mediul rural, asigurăm succesul elevilor noștri”. Au fost propuse planuri de lecție și discipline de opțional integrat la nivelul mai multor arii curriculare de către cadrele didactice participate la formare în context european. Astfel, în oferta educațională pentru anul școlar 2019-2020 au fost aprobate, la toate clasele de gimnaziu, discipline opționale de matematică în context interdiscipinar.
Pentru a realiza cadrul unei comunicări eficiente la nivel instituțional cu membrii consiliului de administrație, cu părinții, cu agenții economici din comunitate și în cadrul comisiilor metodice a fost amenajată o Sală de suport și consiliere pentru părinți & Sală pentru activități metodice.
Formarea profesională și dezvoltarea personală în traseul spre succes pe tema internaționalizării școlii a fost o experiență reușită, care ne-a permis atingerea obiectivelor propuse. Principalul merit al acestui proiect rămâne acela de a fi reuşit să atragă fonduri europene în vederea dezvoltării resurselor umane ale şcolii, a stimulării colaborării dintre cadrele didactice pentru crearea unei deschideri europene atât în organizarea instituţională, cât şi în demersurile educaţionale.
Coordonator proiect,
Director
Prof. Liliana Lemnaru
Cuvinte cheie: + Erasmus +, Școala Gimnazială Prisăcani
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Ciucă se gândește la o confruntare cu Ciolacu la alegerile prezidențiale
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |