A8 ajunge și la Iași în faza dezbaterilor publice pentru acordul de mediu. 21 de comune traversate de autostradă
Acordul este „piesa” care mai lipsește din studiul de fezabilitate, documentație actualizată pe parcursul ultimilor trei ani.
La sfârșitul acestei săptămâni, primăriile celor două municipii din județ vor găzdui dezbaterea publică în procedura de emitere a acordului de mediu pentru segmentul ieșean al A8, respectiv proiectul „Autostrada Tg. Neamț-Iași-Ungheni”. La Iași, dezbaterea este programată să înceapă joi, la ora 15, în Sala Mare, iar la Pașcani se va desfășura vineri, în Sala 44 a primăriei, de la ora 13.
Ce urmează după dezbaterea de mediu
În ordine alfabetică, unitățile administrativ-teritoriale aflate pe traseul Autostrăzii Unirii sunt: Aroneanu, Bălțați, Costești, Dumești, Erbiceni, Golăiești, Heleșteni, Ion Neculce, Lețcani, Miroslava, Miroslovești, Moțca, Pașcani, Podu Iloaiei, Popricani, Rediu, Ruginoasa, Stolniceni-Prăjescu, Tg. Frumos, Ungheni și Victoria.
Dezbaterea publică are ca scop informarea și consultarea publicului cu privire la proiectul de investiție și concluziile evaluării impactului acestuia asupra mediului. Agenția pentru Protecția Mediului Iași precizează că documentele ce vor fi prezentate de către titularul proiectului (CNAIR) în cadrul dezbaterilor, respectiv Raportul privind impactul asupra mediului (RIM) și Studiul de evaluare adecvată (EA) aferente proiectului menționat, pot fi consultate paginile de internet ale APM (apmis.anpm.ro) și CNAIR (cnadnr.ro).
Odată depășită această etapă a dezbaterilor publice, acordul de mediu emis va completa studiul de fezabilitate – a cărui actualizare a început cu mai bine de trei ani în urmă. Luna viitoare CNAIR va putea să recepționeze documentația.
Contractul încheiat cu Consitrans în martie 2021 pentru 59 de milioane de lei include și realizarea proiectului tehnic. Pe fondul „separării” CNAIR de noua Companie Națională de Investiții Rutiere (CNIR), a apărut varianta opririi contractului cu Consitrans și scoaterea la licitație a proiectării la pachet cu construirea celor 93,3 km de autostradă de la Moțca la Prut. Nu există nicio decizie oficială în acest sens, după cum nu menționează nimeni sursa de finanțare pentru acest tronson de autostradă, estimat recent de președintele CNIR, Gabriel Budescu, la un cost de 23,8 miliarde de lei (aproape 4,8 miliarde de euro).
Publicitate și alte recomandări video