La Centura Iași-Est, de exemplu, se lucrează de un an la alte documentații. Varianta face parte din proiectul drumului transregio A8-Iași-Vaslui.
După „avalanșa” de licitații pentru loturile A8 ale sectorului montan și adotarea hotărârii de guvern cu indicatorii tehnico-economici a sectorului ieșean al autostrăzii, mai rămâne de completat harta drumurilor de legătură. Centura ocolitoare Iași-Est e unul dintre acestea, pentru care studiul de prefezabilitate a fost avizat la sfârșitul anului trecut la CNAIR. Până în martie anul acesta, au fost identificate trei variante de traseu. În prezent, proiectantul elaborează documentația aferentă Analizei multicriteriale a alternativelor de traseu pe baza căreia trebuie să obțină varianta optimă în cadrul căreia se va dezvolta Studiul de Fezabilitate. Este răspunsul oferit de ministrul Transporturilor la o interpelare adresată de deputatul ieșean Alexandru Muraru.
După stabilirea variantei de traseu, urmează „demersuri în vederea obținerii Certificatului de Urbanism și elaborării temelor de proiectare cum ar fi: investigațiile geotehnice, cercetarea arheologică, studii privind poluarea fonică (măsuratorile de zgomot), studii privind biodiversitatea etc.”, se mai arată în răspunsul ministrului.
Sorin Grindeanu invocă Programul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030 în care este inclus proiectul de drum transregio Vaslui-Iași-Autostrada Unirii, cu o bandă pe sens. Centura Iași-Est este parte a acestui drum, al cărui cost estimat este 128,9 milioane de euro pentru cei 85,9 km ai săi. „Proiectul este eligibil pentru a fi finantat din fonduri europene nerambursabile din cadrul Programului Transport 2021-2027”, se menționează în răspunsul la interpelare.
CITIȚI ȘI: Consultare publică pentru traseul variantei de ocolire Iași Est
Publicitate și alte recomandări video