
A8: o firmă de apartament cu doar un singur angajat a oprit autostrada în loc 11 zile. De ce le-a fost respinsă totuși contestația

Contestația depusă în procedura pentru lotul Moțca-Tg. Frumos a fost respinsă în câteva zile în lipsa constituirii garanției de bună conduită. În acest timp, procedura a fost suspendată.
Contestația pentru primul lot ieșean al Autostrăzii Unirii a fost respinsă. Anunțul a fost făcut după 11 zile de la depunerea înscrisului, în lipsa depunerii cauțiunii (o garanție de bună conduită). Aceasta trebuia să fie de 1 la sută din valoarea contractului licitat, dar nu mai mare de 220 de mii de lei. Cum licitația pentru lotul Moțca-Tg. Frumos pornește de la 7,17 miliarde de lei, firma contestatoare trebuia să asigure cei 220 de mii de lei.
Cauțiunea, care se pierde în cazul respingerii contestației, trebuia să fie virată în contul bancar al autorităţii contractante – al Companiei Naționale de Investiții Rutiere – sau să fie asigurată printr-o scrisoare bancară. Cum acest lucru nu s-a întâmplat, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins plângerea.
Ambele loturi ieșene scoase la licitație au fost contestate
Contestația a fost depusă de firma bucureșteană Kido Consult Proiect Construct SRL. Potrivit ultimului bilanț contabil, aceasta a avut în 2023 o cifră de afaceri de 1,46 milioane de lei și un singur angajat.
În urma depunerii contestației, cu două zile înainte să expire termenul de înscriere a ofertelor, procedura a fost suspendată. Așa cum am mai relatat, documentul reclamă pe numai două pagini și jumătate prelungirea cu o săptămână a termenului limită de depunere a ofertelor (de pe 24, până pe 30 aprilie), respectiv că unele clarificări nu ar avea și avizul Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (cea care verifică documentațiile care apar pe platforma electronică de licitații).
În comparație, contestația depusă de Strabag în procedura lotului Tg. Frumos-Lețcani însumează 55 de pagini. În acest caz, motivul principal este că termenul de înscriere ar fi prea scurt inclusiv din cauza unor răspunsuri imprecise sau contradictorii la solicitările de clarificare.
Dacă procedura pentru Moțca-Tg. Frumos poate fi reluată cu precizarea unui nou termen de înscriere a ofertelor, pe lotul Tg. Frumos-Lețcani contestația este în curs de analiză la CNSC.
Intră în licitație și ultima parte a A8?
În ceea ce privește al treilea tronson, Lețcani-Prut, documentația a fost trimisă deja la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, dar licitația va fi lansată după avizul Consiliului de Administrație al CNIR, care ar putea fi emis luni, 12 mai.
În acest moment, din cele 13 loturi ale A8, două sunt deja în lucru (capetele tronsonului montan), trei loturi sunt atribuite și trei încă în evaluarea ofertelor – acestea șase constituind sectorul montan (de la Miercurea Nirajului, la Tg. Neamț) –, încă două se află în faza de depunere a ofertelor (Moțca-Lețcani), iar trei urmează să intre în procedura de licitație (Lețcani-Iași-Golăiești-Prut).
Publicitate și alte recomandări video