anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

vineri, 27.05.2022

Accident grav la Raliul Iaşului. Pilotul Adrian Răspopa a murit -FOTO EXCLUSIV

GALERIE
accidentaccident1
  • accident
  • accident1
- +

Pilotul de raliuri Adrian Răspopa a fost rănit sâmbătă, fiind internat în comă la spital, după ce a fost implicat într-un grav accident în timpul unei probe din cadrul Raliului Iaşiului. Maşina condusă de Adrian Răspopa, în care se mai afla copilotul Cosmin Diacu, a lovit violent un cap de pod în zona Hadâmbu, în timpul celei de a doua probe a Raliului Iaşiului.

 

UPDATE - Pe locul 2 la general după PS1 la Raliul Iașului, echipajul Adrian Răspopa/Cosmin Diacu (Skoda Fabia R5) a avut o ieșire violentă în decor pe PS2 Hadâmbu. Echipajele SMURD au intervenit rapid pentru a-i prelua pe cei doi. Proba specială e întreruptă. Un elicopter îi preia pe cei doi membri ai echipajului pentru a-i transporta la Spitalul Județean de Urgență Iași. Proba specială cu numărul 2 se neutralizea

UPDATE 1 - Adrian Răspopa a avut nevoie de intervenția medicilor, a fost stabilizat și e transportat de urgență la spital. Cosmin Diacu este în afara oricărui pericol, dar are nevoie de investigații suplimentare.

UPDATE 2: Pilotul Adrian Răspopa a intrat în comă, el fiind internat la Spitalul Sf Spiridon din Iaşi, unde medicii încearcă să îi salveze viaţa.

 ”Pilotul se află în stare critică, în șoc hipovolemic și comă postresuscitare, este intuibat, ventilat mecanic. Se fac investigații în ceea ce privește resuscitării și intrării în operație. Sunt leziuni severe la nivelul bazinului și a abdomenului și cranio-cerebral. Se fac eforturi susținute pentru menținerea în viață”, a declarat Diana Cimpoeşu, coordonator SMURD.

UPDATE 3: Pilotul a murit în sala de operație. E a fost resuscitat timp de două ore. „S-a intervenit chirurgical și s-a făcut tot ce e medical și omenește posibil”, a declarat Diana Cimpoeşu.

SURSA FOTO -VIDEO: iasirally - Facebook

Scaunul pilotului s-a rupt în urma impactului
 
Pragul din partea șoferului este complet distrus. Cei de la descarcerare au tăiat tubulatura de protecție în formă de X din dreptul portierei (la portiera din dreapta încă se vede).
Capul de pod de care s-a lovit mașina. Cel mai probabil mașina era în aer înainte de impact și a aterizat cu partea șoferului pe obstacolul din beton. Lovitura a fost de jos în sus, iar greutatea proprie a mașinii a sporit forța de impact. Așa se explică fractura de bazin pe care asuferit-o pilotul.
 
(Sursa foto și informații - Răzvan Vlad și Victor Grădinariu)
 

Tempestini a scăpat la mustață anul trecut

Și anul trecut la Raliul Iașului a avut loc un accident, fără victime din fericire. Simone Tempestini, campionul național la raliuri al României, s-a răsturnat cu mașina sa de competiție (tot o Skoda Fabia R5) la proba de la Cioca Boca. Apoi mașina a luat foc, dar pilotul și copilotul au reușit să iasă la timp din mașină, nevătămați.

Câteva amănunte despre modelele Skoda Fabia R5 - costă 180.000 euro și sunt construite special pentru competiție, în fabrica ŠKODA Motorsport, de la Mladá Boleslav, Cehia. Sunt asamblate manual, de către tehnicieni superspecializați, apoi testate pe circuitul de la fabrică. Actuala generație a început să fie fabricată din 2015 și se construiește doar pe bază de comandă.

Caracteristici tehnice: motor de 1,6 litri, care dezvoltă 280 CP, cutie de viteze secvențială cu cinci trepte, tracțiune integrală, 2 diferențiale mecanice, consum mediu: 60 litri /100 km (rezevorul e pe măsura consumului - 82,5 litri).

 

Alt accident mortal la Raliul Iașului, în 2009

În mai 2009 , tot la Raliul Iașului, pilotul Lucian Gârbacea a decedat după ce mașina sa de competiție, un Renault Clio R3 a derapat într-o curbă și s-a lovit din lateral de un copac, impactul fiind fix în dreptul portierei șoferului. La acea ediție a Ralului Iașului participa, pilotând o altă mașină, și fiul lui Lucian Gârbacea. După accident el a declarat: "Nu pot sa realizez ceea ce s-a întâmplat. Este groaznic și simt o mare durere. Nu înțeleg cum ni s-a putut întămpla așa ceva tocmai nouă. Am ajuns la el la câteva minute după impact, iar medicii încercau să-l resusciteze fără vreun rezultat. Era foarte pasionat de ceea ce făcea și iubea enorm să participe la fiecare etapă de raliu. Mi-a transmis și mie microbul și își dădea toată silința să mă învețe tot ceea ce el știa în acest domeniu."

 

În 2010 și Victor Ponta s-a răsturnat la Cioca Boca

În octombrie 2010, liderul PSD de atunci, Victor Ponta, s-a răsturnat cu mașina într-o probă a Raliului Iașului, desfășurată la Cioca Boca. El se afla în dreapta, fiind copilot, iar la volan se afla Edwin Keleti. Mașina pe care o conducea era un Ford Focus de competiție, pe care concurase anterior campionul mondial Carlos Sainz. 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un concurs de arhitectură care poate da Iaşului o nouă clădire emblematică

Toni HRIŢAC

Un concurs de arhitectură care poate da Iaşului o nouă clădire emblematică

Anunţul companiei Iulius apropie de sfârşit o dezbatere publică care în urmă cu trei ani a mobilizat societatea civilă ieşeană. Au fost douăsprezece ore de discuţii aprinse, marcate de suspiciune şi neîncredere. Este însă atributul unui oraş de valoare să scoată o asemenea soluţie după discuţii încinse.

opinii

Franţa: un guvern de tranziţie, dar cu probleme

Alexandru CĂLINESCU

Franţa: un guvern de tranziţie, dar cu probleme

După ce reluaseră sloganul clasic, „să punem stavilă extremei drepte”, au descoperit că extrema stângă, sub conducerea lui Jean-Luc Mélenchon, a devenit mai periculoasă decât partidul lui Marine Le Pen. În consecinţă, executivul actual (căruia comentatorii îi prevăd o viaţă scurtă) a fost alcătuit în aşa fel încât să „ciupească” (scuzaţi termenul) din electoratul mélenchonist.

Cine ocupă scaunul gol?

George PLEȘU

Cine ocupă scaunul gol?

Iaşul are nevoie de un organism care să direcţioneze, să ghideze şi să potenţeze eforturile culturale ale comunităţii, de la administraţia locală şi instituţiile culturale de stat, la societatea civilă, sectorul cultural independent şi până la publicul existent şi dezvoltarea de noi audienţe. Fie că se va chema Institutul Cultural Ieşean sau în orice alt fel, înfiinţarea sa este esenţială pentru a reprezenta interesele industriilor culturale şi creative şi a realiza cât mai rapid o strategie culturală care să facă parte dintr-o viitoare strategie de oraş.

IN MEMORIAM: Am pierdut un model - prof. dr. Victor Strat

dr. Eugen TÂRCOVEANU

IN MEMORIAM: Am pierdut un model - prof. dr. Victor Strat

Alături de alte mari personalităţi chirurgicale, profesorul Victor Strat se înscrie în galeria celor care au contribuit la progresul şi modernizarea chirurgiei din ţara noastră. Şcoala pe care a format-o îi este pe deplin recunoscătoare şi îi va păstra o vie amintire.

pulspulspuls

Agamiţii Dandanache de la Iaşi: o lungă şi tristă poveste de succes

Agamiţii Dandanache de la Iaşi: o lungă şi tristă poveste de succes

Tare ne-am mai amuzat alaltăieri, stimaţi telespectatori, când l-am auzit pe fostul şef liberal nea Şică Orban dezvăluind boborului, la o emisiune teve şi oră de maximă audienţă, şi chiar de ziua lui, cum a trebuit el săracul să-i paraşuteze pe listele parlamentare liberale pe actualul premier Ciucă şi pe actualul menistru al Justiţiei Predoiu, totul la intervenţii din afara partidului (de la Cotroceni, adicătelea). 

Caricatura zilei

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

Editia PDF

Bancul zilei

La farmacie: - Un prezervativ, va rog. - Doar unul? - Da. Incerc sa ma las.

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.