ADERENTA Anvelopelor - De ce este importanta, Ce este, Ce factori o influenteaza? (P)
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

ADERENTA Anvelopelor - De ce este importanta, Ce este, Ce factori o influenteaza? (P)

GALERIE
aderenta-anvelopelor-de-ce-este-importanta-ce-este-ce-factori-o-influenteaza
  • aderenta-anvelopelor-de-ce-este-importanta-ce-este-ce-factori-o-influenteaza
- +

ADERENTA Anvelopelor - De ce este importanta, Ce este, Ce factori o influenteaza ? Aderenta cauciucurilor este acel mic detaliu dar cu o importanta destul de mare atunci cand vine vorba despre siguranta pe sosele.

ADERENTA Anvelopelor - De ce este importanta, Ce este, Ce factori o influenteaza ?

Aderenta cauciucurilor este acel mic detaliu dar cu o importanta destul de mare atunci cand vine vorba despre siguranta pe sosele.
In prezent anvelopele au 5 clase de aderenta, de la A la E (A fiind cea mai buna si E cea mai slaba), clase ce te pot ajuta sa iei cea mai buna decizie atunci cand iti vei achizitiona un set nou de anvelope.

Aderenta anvelopelor este definita ca fiind frecarea dintre cele doua suprafete - cauciucul de la anvelope si carosabilul. Un lucru interesant este faptul ca cel mai inalt nivel de aderenta poate sa fie atins cu o mica alunecare a anvelopelor.

Franarea, accelerarea, fortele de centrifugare care actioneaza la un viraj… toate acestea tin de anvelope si de felul in care acestea adera la carosabil. Aderenta este deci foarte importanta, fiind legata de tipurile de anvelope si de suprafata pe care masina se deplaseaza.

Exista mai multe situatii intalnite in trafic: carosabil uscat, sosea umeda, drum inzapezit, etc.
 
Spre exemplu, pe un carosabil uscat si la temperaturi ridicate vom folosi anvelope vara. In aceasta situatie cu cat anvelopele unei masini sunt mai late, cu atat aderenta este mai mare, deoarece suprafata de contact este si ea mai mare. Este nevoie aici de anvelope cu cea mai solida structura. Pe un sol umed este foarte important sa ai o anvelopa cu profilul in V deoarece sunt cele mai eficiente pentru a putea evita fenomenul de acvaplanare.

Pe un drum acoperit cu zapada in mod evident nu se mai pot folosi anvelope de vara, ci anvelope speciale pentru iarna. Acestea prezinta sculpturi dese in lamela, pentru a se putea optimiza aderenta cu terenul.  Veti conduce astfel mai usor si mai sigur atunci cand zapada sau gheata acopera soseaua. Atentie insa deoarece acest tip de anvelope se poate uza mai usor atunci cand sunt folosite pe carosabil uscat si mai ales vara.

Daca vorbim de trasee cu drum accidentat, prin paduri sau albii de rauri, atunci vom folosi anvelope off road, sunt cele mai potrivite in aceste situatii indiferent de perioada din an in care le folosim.

Nivelul de aderenta al anvelopelor depinde de o serie de factori, dintre care cei mai importanti sunt:

  • amestecul utilizat,
  • amprenta de pe banda de rulare,
  • tipul de sosea,
  • varsta anvelopelor,
  • presiunea aerului.

Cum se testeaza aderenta cauciucurilor ?

Testele de aderenta care pot contribui la clasarea modelelor de anvelope, sunt repartizate in doua mari categorii si anume:

  • in functie de starea soselelor pe care au loc testele.
  • in functie de tipul de aderenta testat.

Cel mai important test este incercarea franelor pe soselele uscate si umede dar si pe zapada. Distanta de franare este cel mai adesea un factor extrem de important pentru a se evita un accident. Din acest motiv este si cel mai important lucru atunci cand se testeaza aderenta anvelopelor.

Aderenta unei anvelope este influentata in principal de compusii chimici utilizati in producerea lor si profilul benzii de rulare. Compozitia cauciucurilor poate optimiza sau in unele situatii chiar garanta aderenta.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Dialog pre-diplomatic între Rusia şi Occident (I)

Lucian DÎRDALA

Dialog pre-diplomatic între Rusia şi Occident (I)

Dacă Moscova doreşte un cadru bilateral de discuţii cu SUA, prin care să-şi etaleze statutul de mare putere, este bine să îl aibă: orice ţâfnă occidentală este, în acest moment, contraproductivă.

Filmuletul zilei

opinii

Ziua Culturii Naţionale Underground

Florin CÎNTIC

Ziua Culturii Naţionale Underground

15 ianuarie a intrat deja în imaginarul colectiv ca o zi fastă! Dar ce-ar fi să sărbătorim şi ziua de 14 ianuarie, ziua de naştere, acum 75 de ani, a lui Luca Piţu, un eseist erudit şi muşcător, unul dintre corifeii culturii alternative, neoficiale, underground. El, care a fost în timpul dictaturii mentorul „Grupului de la Iaşi”, cred că ar binemerita o reverenţă postumă chiar în aceste zile cu focuri de artificii culturale. Iată, deci, ce scriam, sub titlul „Minus Eminescu”, cu şapte ani în urmă, la plecarea sa, într-o zi de iunie care devansa şi ea o comemorare eminesciană:

Legaţi de glie (II)

Radu PĂRPĂUȚĂ

Legaţi de glie (II)

Relatam în prima parte a articolului toate încercările mele nereuşite de a obţine detaşarea în învăţământ dintr-un judeţ în altul, din judeţul Bacău în judeţul Iaşi, pe vremea Împuşcatului. Eram ca „legaţi de glie” de legi ceauşiste, ca şi robii de pe vremea ceea, când vrabia mălai Viteazul. Aşa că până la urmă am venit cum se spunea într-un scheci COPILĂ, o dulce copilă, adică C-O PILĂ. 

Dan Eremia Grigorescu - regizorul imaginii fotografice (I)

Alex VASILIU

Dan Eremia Grigorescu - regizorul imaginii fotografice (I)

Între coperți de albume publicate de-a lungul deceniilor în România și în Franța, în coperți de volume cuprinzând evocări și texte scrise la anii tinereții, în spațiile generoase ale expozițiilor devenite subit neîncăpătoare pentru imensitatea peisajelor, pentru geometria variabilă a liniilor și formelor naturale adăpostite în memoria peliculei, în obiectele-fragmente de artă meșteșugite spre finalul secolului al XIX-lea și începutul secolului următor, se ascund fărâme din povestea fascinantă a lui Dan Eremia Grigorescu.

pulspulspuls

Iacătă-l pe cel mai supărat ales al partidoiului de la Iaşi: i-au luat boii de la bicicletă!

Iacătă-l pe cel mai supărat ales al partidoiului de la Iaşi: i-au luat boii de la bicicletă!

Unul dintre cei mai nemulţumiţi aleşi locali de la partidoi faţă de ultimele numiri sau avansări din filială cică ar fi, aşa este, aţi ghicit: conţilierul Mugurel, stimaţi telespectatori. 

Caricatura zilei

Ciucă și plagiatul

Editia PDF

Bancul zilei

Doi tipi, amândoi casatoriti, stau de vorba: – Nu stiu ce sa ma mai fac! De câte ori vin acasa, dupa ce am ba (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.

    X