anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

miercuri, 05.10.2022

ADERENTA Anvelopelor - De ce este importanta, Ce este, Ce factori o influenteaza? (P)

GALERIE
aderenta-anvelopelor-de-ce-este-importanta-ce-este-ce-factori-o-influenteaza
  • aderenta-anvelopelor-de-ce-este-importanta-ce-este-ce-factori-o-influenteaza
- +

ADERENTA Anvelopelor - De ce este importanta, Ce este, Ce factori o influenteaza ? Aderenta cauciucurilor este acel mic detaliu dar cu o importanta destul de mare atunci cand vine vorba despre siguranta pe sosele.

ADERENTA Anvelopelor - De ce este importanta, Ce este, Ce factori o influenteaza ?

Aderenta cauciucurilor este acel mic detaliu dar cu o importanta destul de mare atunci cand vine vorba despre siguranta pe sosele.
In prezent anvelopele au 5 clase de aderenta, de la A la E (A fiind cea mai buna si E cea mai slaba), clase ce te pot ajuta sa iei cea mai buna decizie atunci cand iti vei achizitiona un set nou de anvelope.

Aderenta anvelopelor este definita ca fiind frecarea dintre cele doua suprafete - cauciucul de la anvelope si carosabilul. Un lucru interesant este faptul ca cel mai inalt nivel de aderenta poate sa fie atins cu o mica alunecare a anvelopelor.

Franarea, accelerarea, fortele de centrifugare care actioneaza la un viraj… toate acestea tin de anvelope si de felul in care acestea adera la carosabil. Aderenta este deci foarte importanta, fiind legata de tipurile de anvelope si de suprafata pe care masina se deplaseaza.

Exista mai multe situatii intalnite in trafic: carosabil uscat, sosea umeda, drum inzapezit, etc.
 
Spre exemplu, pe un carosabil uscat si la temperaturi ridicate vom folosi anvelope vara. In aceasta situatie cu cat anvelopele unei masini sunt mai late, cu atat aderenta este mai mare, deoarece suprafata de contact este si ea mai mare. Este nevoie aici de anvelope cu cea mai solida structura. Pe un sol umed este foarte important sa ai o anvelopa cu profilul in V deoarece sunt cele mai eficiente pentru a putea evita fenomenul de acvaplanare.

Pe un drum acoperit cu zapada in mod evident nu se mai pot folosi anvelope de vara, ci anvelope speciale pentru iarna. Acestea prezinta sculpturi dese in lamela, pentru a se putea optimiza aderenta cu terenul.  Veti conduce astfel mai usor si mai sigur atunci cand zapada sau gheata acopera soseaua. Atentie insa deoarece acest tip de anvelope se poate uza mai usor atunci cand sunt folosite pe carosabil uscat si mai ales vara.

Daca vorbim de trasee cu drum accidentat, prin paduri sau albii de rauri, atunci vom folosi anvelope off road, sunt cele mai potrivite in aceste situatii indiferent de perioada din an in care le folosim.

Nivelul de aderenta al anvelopelor depinde de o serie de factori, dintre care cei mai importanti sunt:

  • amestecul utilizat,
  • amprenta de pe banda de rulare,
  • tipul de sosea,
  • varsta anvelopelor,
  • presiunea aerului.

Cum se testeaza aderenta cauciucurilor ?

Testele de aderenta care pot contribui la clasarea modelelor de anvelope, sunt repartizate in doua mari categorii si anume:

  • in functie de starea soselelor pe care au loc testele.
  • in functie de tipul de aderenta testat.

Cel mai important test este incercarea franelor pe soselele uscate si umede dar si pe zapada. Distanta de franare este cel mai adesea un factor extrem de important pentru a se evita un accident. Din acest motiv este si cel mai important lucru atunci cand se testeaza aderenta anvelopelor.

Aderenta unei anvelope este influentata in principal de compusii chimici utilizati in producerea lor si profilul benzii de rulare. Compozitia cauciucurilor poate optimiza sau in unele situatii chiar garanta aderenta.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

O reformă care nu se va face (II)

Cătălin ONOFREI

O reformă care nu se va face (II)

Poveste cu doi înecaţi.

opinii

Mahalaua digitală

Florin CÎNTIC

Mahalaua digitală

Deşi nu prea îmi pierd timpul cu comentariile sterile de pe social media, nu încetez să mă minunez de ticăloşia, prostia delirantă şi reaua credinţă care parazitează până la sufocare opiniile articulate, chiar dacă uneori provocatoare din bula mea, ale lui Dan Alexe, Sorin Ioniţă sau Mădălin Hodor. Când scriam acest text, în urmă cu foarte mulţi ani, credeam că se va atenua în timp cotcodăceala otrăvită a smintiţilor care intervin obraznic şi contondent pe internet. După cum vedem azi, maladia s-a agravat.

A plecat ministrul. Ce ne facem?

Ioan Alexandru TOFAN

A plecat ministrul. Ce ne facem?

Aşadar, o lege scurtă şi clară (150 de pagini sau chiar 120 este deja prea mult), generală şi fără elanuri civilizatoare, împreună cu o responsabilitate mare acordată celor care predau şi învaţă. Nu ştiu dacă este soluţia potrivită. Dar măcar ne putem gândi la ea, ca alternativă la începuturile care nu se mai termină ale reformelor din educaţie şi la legile care vor să fie săpate în piatră cu mina de la pix.

Despre copilărie (I)

Radu PĂRPĂUȚĂ

Despre copilărie (I)

Copilăria mea a coincis cu primii ani ai deschiderii „domniei” lui Ceauşescu, când se instaurase o efervescenţă în societatea românească. M-am gândit să povestesc despre perioada aceea, fiindcă este bine să nu uităm învăţămintele de atunci. 

pulspulspuls

Amantele dezvoltatorilor imobiliari din târg. Scurt ghid erotic pentru developeri

Amantele dezvoltatorilor imobiliari din târg. Scurt ghid erotic pentru developeri

Astăzi vom trece în revistă câte ceva din comportamentul hormonal de vârsta aproape septuagenară a unor dezvoltatori imobiliari din târgul nostru, stimaţi telespectatori. 

Caricatura zilei

Tractorul

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.