anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Adomnitei: dezvăluiri despre A8, în premieră! Ce a stabilit cu Iohannis în 2014?

GALERIE
Adomnitei and Iohannis
  • Adomnitei and Iohannis
- +

Cristian Adomniţei, fostul ministrul al Educaţiei şi preşedinte al Consiliului Judeţean Iaşi a avut o reacţie publică după foarte mult timp. El răspunde unei postări care circula de câteva zile pe reţelele de socializare în care se atrăgea atenţia că în campanile pentru alegerile prezidenţiale precedente, Adomniţei alături de Klaus Iohannis promitea că autostrada Iaşi Târgu Mureş va fi construită. “Interesant ce Promitea Neamţul şi Domnul Preşedinte Cristian Adomnitei în 2014......Au trecut 5 Ani şi.....Catalin Urtoi, îl votezi pe Minciunila? Cum e, Domnilor... E mişto pe Autostrada nu?!! #Pacalicilor #Johannis #PNL #SivoiProstitiLumea”, a scris Dacian Nicolae Dicu pe contul său de Facebook. Mai jos redăm postarea integrală a lui Adomniţei.

“Dacian Nicolae Dicu, buna seara. Dupa cum am promis, voi descrie aici, succint, raspunsul meu la provocarea lansata de dvs.: https://www.facebook.com/marius.da…/posts/10216218340025886… Mi-am propus ca acest raspuns sa nu poarte nicio urma de subiectivism politic, pentru a fi macar citit de catre toti concetatenii nostri fara ca unii sa il respinga, ab-initio si fara argumentare, pe considerentul mentionat.

Toata activitatea mea publica a fost motivata de dorinta de a face, de a realiza lucruri despre care eu aveam convingerea ca erau importante atat pentru cei din jurul meu cat si pentru mine. Daca nu exista acea convingere in mine, eu nu puteam nici sa mimez interesul si nici sa mint spunand ca sunt importante daca eu nu eram convins ca asa si sunt. Aceasta dorinta de a face a fost mai presus de mine. Aceasta a fost ratiunea principala pentru care am lasat Parlamentul, in 2012, pentru a veni la Consiliul Judetean, convingerea ca eu pot sa fac. Si am facut, mai ales Aeroportul.

In august 2014, noua pista de aterizare decolare a fost inaugurata. Am realizat, astfel, ceea ce eu cred ca este cel de-al doilea mai mare vis al Iasului din timpul vietii noastre. Primul este Autostrada.
Pentru a putea fi realizata, trebuie ca Iasul sa fie in centrii de putere care controleaza procesul de luare a deciziei si, apoi, al implementarii ei. Centrul de putere al Aeroportului este Consiliul Judetean si, repet, acesta a fost motivul pentru care am candidat acolo. Constitutional, centrul de putere pentru Autostrada este Primul Ministru. Presedintele tarii nu are atributii executive in acest domeniu insa are cea mai mare legitimitate. In masura in care Presedintele si Primul Ministru impartasesc aceleasi valori, atunci este o sansa. In masura in care sunt in opozitie, mi se pare nerealist sa mai sper.

Asadar, revenind la octombrie 2014, in campania pentru alegerile prezidentiale, eu am fost convins ca dl. Klaus Iohannis este cel care se poate tine si de cuvant. Nu aveam aceeasi speranta in legatura cu dl. Ponta, celalalt candidat si favorit. Acesta avusese deja doi ani la dispozitie, ca Prim Ministru, pentru a si-l tine pe al sau si esuase. Reamintesc ca, pe scena Teatrului National Iasi, in toamna lui 2012, inaintea victoriei USL la parlamentare, domnul Ponta, la acea vreme deja Prim Ministru, se angajase impreuna cu toti parlamentarii, ca va realiza Autostrada. Mai tineti minte cele 10 proiecte importante pentru Iasi? La acea vreme, in 2012, experientele mele personale si istoria domnului Basescu de pana atunci, mi-au creat convingerea ca sansa Autostrazii nu mai statea, demult, la ultimul. Insa, la acea vreme, obiectivul meu era Aeroportul.

In octombrie 2014, la momentul campaniei si al scrisorii de fata. Dl. Klaus Iohannis mi-a marturisit, personal si ferm, sustinerea sa pentru acest proiect. Acum voi face si o dezvaluire: acea marturie a domniei sale si convingerea pe care am putut-o observa la el m-au facut sa il sustin cu toate fortele mele si sa decidem organizarea mitingului sau electoral pentru Moldova exact la Iasi. Daca eu nu as fi avut convigerea ca vrea Autostrada si, mai ales, daca nu ar fi asumat-o deschis, pe scena, (https://www.ziaruldeiasi.ro/…/videofoto-iohannis-la-iasi-av…), atunci eu as fi sustinut ca mitingul sa aiba loc in orice alt oras din Moldova si nu la Iasi. Sa nu va imbatati cu apa rece, subiectul Autostrazii este viu si ne doare DOAR pe noi, cei din Iasi. In restul Moldovei nu mai este atata sustinere, acolo nu era nicio problema daca nu ar fi mentionat-o. Insa, decat sa vii la Iasi si sa nu afirmi sustinerea ta pentru autostrada, mai bine stai acasa. Castigi mai mult in sensul ca pierzi cel mai putin. Asadar, scrisoarea a fost doar o consecinta fireasca. Daca eu as fi ramas activ in viata publica, va asigur ca macar aflam ADEVARUL despre Autostrada.

Mai tineti minte cum domnul Ponta cumpara primari, consileri in toamna lui 2014 cu celebra ordonanta de urgenta a traseismului? Cand, la Iasi, mi se parea ca sunt eu neom nefacand ceea ce faceau foarte multi dintre ceilalti, adica netradand, doar pentru ca dl. Ponta parea castigator din start? Acum, situatia este muuult mai relaxata: doamna Dancila nu este dl. Ponta., dl. Popa Maricel nu este dl. Nichita - un sef adevarat de retele, resurse si structuri si un performer electoral, primarie PSD nu mai exista iar dl. Iohannis nu mai este challenger, precum in 2014, ci favorit. Acum este la moda sa fii cu Iohannis, este cool, si, mai ales, pare “safe”. Atunci, era un real pericol personal.

Si atunci, ca si acum, mi se parea ca singura sansa a Autostrazii Iasului se afla la domnul Iohannis, in parteneriat cu un Prim Ministru care sa ii impartaseasca viziunea. Celor care inca gasesc ca acest text este unul de campanie si nu obiectiv, vreau doar sa le spun ca uriasul abuz judiciar indreptat asupra mea, cu linsajul media cuvenit si aflat in al cincilea an deja doar in prima instanta, s-a pornit la trei luni dupa instalarea domniei sale la Cotroceni si cu sase luni inaintea demisiei domnului Ponta din functia de Prim Ministru.

Domnul Iohannis a reiterat de cateva ori, in cel mai serios mod, tema Autostrazii:
https://www.youtube.com/watch?vâ5IYwWc_bFMc
https://www.youtube.com/watch?vâSbQ2WDeCQNs
In plus, vidul real ramas in spatiul public pentru suportul Autostrazii, din partea elitelor, cele politice primele, a fost repede si corect umplut de socitatea civila si nu pot sa nu laud cu toata taria eforturile asociatiilor care militeaza organizat pentru acest subiect. Au ajuns la asemenea grad de saturatie incat oamenii s-au oferit sa isi lase proiectele lor personale si sa se apuce sa faca ei insisi treaba guvernului, doar ca sa fie siguri ca ea este facuta. Pentru ca au nevoie de centrul de putere ca sa reuseasca, au cerut sa le fie incredintata conducerea CNAIR. Laudabila si onesta initiativa, dramatica chiar. CNAIR nu inseamna doar A8, de aceea este bine sa ai grija ce iti doresti ca poate primesti. Insa semnele disperarii si ale saturatiei sunt toate acolo. Eu am evitat sa cer deschis demonstratii publice pentru autostrada. Sunt convins ca ar fi iesit mai mult de 2.000 de oameni. Orice om politic care ar face aceasta chemare, daca este onest, poarta o uriasa raspundere. Exista mai multe riscuri: mitingul poate sa inceapa pentru o idee si, la cateva zile distanta in timp si intensitate, sa fie acaparat si deturnat in alte scopuri, se poate singur si natural metamorfoza - oamenii, vazandu-se adunati atat de multi in strada sa isi schimbe cererile si ideile sau poate sa devina sau sa fie reprimat violent (vezi 10 August). Este mult pentru orice om politic care pune realist in balanta obiectivele cu caile lor de atingere si riscurile aferente. Eu am preferat DOAR calea politica, in care sa ma expun doar eu, ceea ce v-a si permis dvs. ca, dupa cinci ani, sa imi cereti o socoteala.

Inchei optimist despre ceea ce cred eu ca se poate face realist.

In primul rand, eu cred ca acest guvern are OBLIGATIA de a spune ADEVARUL!

Guvernul anterior spunea ca autostrada Iasi - Targu Mures nu este eligibila pe fonduri europene in timp ce Comisarul European, dna. Corina Cretu, colega lor de partid, spunea exact inversul, si anume ca UE finanteaza A8 dar guvernul NU a trimis cererea de finantare.
https://www.digi24.ro/…/corina-cretu-reiterez-faptul-ca-aut…
Intre timp, a fost promulgata si Legea pentru A8!
Presedintele Iohannis s-a dovedit un sustinator consecvent al Autostrazii. Este adevarat ca doar verbal, neavand instrumente executive.
Prim Ministrul Ludovic Orban a fost ministru al Transporturilor si cunoaste ADEVARUL la prima mana.
Presedintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputatilor este domnul Marius Bodea, un impatimit de Iasi, nu doar iesean.
Noul ministru al Transporturilor, dl. Lucian Bode, este un om cu vasta experienta si cu pricepere administrativa de nivel guvernamental si stia foarte bine existenta aceastei teme la momentul acceptarii nominalizarii.
Ministrul Mediului este un iesean tânăr, Alexe Costel. El stie mai bine decat oricine importanta acestui subiect si ca nu se poate fara el.
Noul validat in comisia de specialitate Comisar European pentru Transporturi este dna. Adina Valean. Din aceasta pozitie, si dumneaei va sti ADEVARUL la prima mana.
Toti acesti oameni sunt de la PNL.

Partidul National Liberal are, astfel, atat POSIBILITATEA de a afla cat si OBLIGATIA de a spune Iasului ADEVARUL!
UE sustine A8?
Guvernul sustine si face A8?

Sper ca raspunsul meu sa va satisfaca catusi de putin, domnule Dacian Nicolae Dicu si, odata cu dvs., si pe toti ceilalti oameni care care au avut rabdarea si interesul sa citeasca pana la final.
P.S.1. Sunt consecvent in idei. Asa cum am postat aici, https://www.facebook.com/cristian.adomnitei.5/posts/2524444117646521
bucuria Iasului nu trebuie sa fie facuta prin intristarea si frustrarea altora. Cred ca si Bacau Brasov trebuie facuta.
P.S.2. Celor care, nici pana la final, nu cred ca am incercat macar sa raman obiectiv, le spun ca mi-ar fi fost usor sa citez din acest articol de prima pagina:
https://www.ziaruldeiasi.ro/…/exclusiv-blue-air-plecam-din-…”, Cristian Adomniţei.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

O reformă care nu se va face (II)

Cătălin ONOFREI

O reformă care nu se va face (II)

Poveste cu doi înecaţi.

opinii

Mahalaua digitală

Florin CÎNTIC

Mahalaua digitală

Deşi nu prea îmi pierd timpul cu comentariile sterile de pe social media, nu încetez să mă minunez de ticăloşia, prostia delirantă şi reaua credinţă care parazitează până la sufocare opiniile articulate, chiar dacă uneori provocatoare din bula mea, ale lui Dan Alexe, Sorin Ioniţă sau Mădălin Hodor. Când scriam acest text, în urmă cu foarte mulţi ani, credeam că se va atenua în timp cotcodăceala otrăvită a smintiţilor care intervin obraznic şi contondent pe internet. După cum vedem azi, maladia s-a agravat.

A plecat ministrul. Ce ne facem?

Ioan Alexandru TOFAN

A plecat ministrul. Ce ne facem?

Aşadar, o lege scurtă şi clară (150 de pagini sau chiar 120 este deja prea mult), generală şi fără elanuri civilizatoare, împreună cu o responsabilitate mare acordată celor care predau şi învaţă. Nu ştiu dacă este soluţia potrivită. Dar măcar ne putem gândi la ea, ca alternativă la începuturile care nu se mai termină ale reformelor din educaţie şi la legile care vor să fie săpate în piatră cu mina de la pix.

Despre copilărie (I)

Radu PĂRPĂUȚĂ

Despre copilărie (I)

Copilăria mea a coincis cu primii ani ai deschiderii „domniei” lui Ceauşescu, când se instaurase o efervescenţă în societatea românească. M-am gândit să povestesc despre perioada aceea, fiindcă este bine să nu uităm învăţămintele de atunci. 

pulspulspuls

Amantele dezvoltatorilor imobiliari din târg. Scurt ghid erotic pentru developeri

Amantele dezvoltatorilor imobiliari din târg. Scurt ghid erotic pentru developeri

Astăzi vom trece în revistă câte ceva din comportamentul hormonal de vârsta aproape septuagenară a unor dezvoltatori imobiliari din târgul nostru, stimaţi telespectatori. 

Caricatura zilei

Tractorul

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.