Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
Din suma totală aprobată de UE şi destinată modernizării de aeroporturi regionale din România, Iaşul vrea jumătate. „Este o veste pe care judeţul Iaşi o aşteaptă de 23 de ani“, spune Cristian Adomniţei, şeful CJ.
Salvarea Aeroportului a venit în ceasul al XII-lea. Comisia Europeană a inclus aeroporturile din Iaşi, Oradea şi Craiova în etapa a doua de finanţare din cadrul Programului Operaţional Sectorial Transport, ceea ce ofertă posibilitatea Iaşului să obţină bani europeni pentru lucrările deja în derulare, dar şi pentru cele viitoare.
Proiect de 60 milioane euro
Conducerea Consiliului Judeţean va trebui să depună o cerere de finanţare până pe data de 31 martie anul viitor, termenul final pentru execuţia lucrărilor fiind sfârşitul lunii septembrie 2015. Proiectul care ar urma să fie depus vizează lucrările deja începute la Aeroport, şi cele prevăzute de CJ în etapele următoare. Toate acestea ar însuma 60 de milioane de euro. „În urma discuţiilor purtate în această vară, am convins reprezentanţii Comisiei Europene de faptul că modernizarea Aeroportului Iaşi este o investiţie viabilă din punct de vedere economic şi totodată fundamentul dezvoltării durabile a întregii Regiuni de Nord-Est. Suma totală alocată dezvoltării infrastructurii de transport aerian din România este de 118,89 milioane de euro. Proiectul pe care îl vom depune spre finanţare va avea o valoare de aproximativ 60 de milioane de euro, suma maximă care putea fi solicitată de Aeroportul Iaşi“, a declarat Cristian Adomniţei, preşedintele CJ. Instituţia derulează în prezent un proiect de construire a unei noi piste, de 2.400 m, instalarea unei noi instalaţii de balizaj şi realizarea canalizării pentru apele pluviale, contractul de lucrări având o valoare de 139 milioane lei. Alte două proiecte conexe vizează construirea unei noi platforme de garare a aeronavelor, respectiv a două noi terminale, a unui hangar pentru reparaţii şi a unui nou turn de control. Varianta de finanţare agreată cu reprezentanţii Comisiei Europene presupune construirea noii piste, mărirea platformei faţă de cea intenţionată de CJ şi construirea unui terminal de pasageri în suprafaţă de 3.600 mp, adică de trei ori mai mare faţă de cel actual. Lansarea apelului de depunere a cererilor de finanţare ar urma să aibă loc la 28 octombrie, atunci când va intra în vigoare Ghidul Solicitantului.
Când vom avea pistă nouă
„Este o veste pe care judeţul Iaşi o aşteaptă de 23 de ani, şi îndeplinirea celei mai importante promisiuni asumate în faţă ieşenilor. După elaborarea documentaţiei tehnice şi parcurgerea etapelor premergătoare, care necesită un volum uriaş de muncă, vom depune cererea de finanţare“, a mai spus Adomniţei. Lucrările la pista aeroportului au început în luna august. Asocierea dintre Max Boegl România, SC Vega ’93 SRL şi SC UTI Grup SA a câştigat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru realizarea suprafeţelor de mişcare aferente unei piste noi cu lungimea de 2.400 metri. Valoarea contractului este de 139,12 milioane de lei, fără TVA, bani suportaţi în momentul de faţă din bugetul propriu al judeţului. Termenul de finalizare este de 25 de luni.
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
IMAGINEA ZILEI: fața occidentală a aeroportului Iași după ce s-a deschis marelui public
4,25 milioane de dolari pentru cel mai scump medicament din lume
Bulevardul Socola, închis pe jumătate. Pe unde au fost deviate autobuzele
VIDEO PRIMELE IMAGINI cu craterul format de prăbușirea dronei, la 8 km de Brăila
Prognoză meteo pentru luna aprilie: Temperaturi peste cele normale. În ce zone sunt anunțate ploi
Ciucă se gândește la o confruntare cu Ciolacu la alegerile prezidențiale
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |