Finalizarea terminalului de pasageri T4 a impus o schimbare de imagine a aerogării. O cunoscută firmă ieşeană de branding a elaborat o nouă identitate a Aeroportului Internaţional Iaşi, de la logo şi deviză, până la literele şi simbolurile de pe panourile de informare şi orientare din T4
Noua identitate a Aeroportului a fost prezentată în cadrul unei ceremonii la care au participat, în holul noului terminal de pasageri, oficialităţile locale – dintre care au lipsit cele ale Primăriei Iaşi, reprezentanţi ai mediului de afaceri şi ai societăţii civile.
„Noua identitate vizuală, parte a noului brand al Aeroportului Iaşi, poate fi considerată minimalistă, avangardistă şi probabil va suscita discuţii şi pro, şi contra”, a descris directorul general al aerogării logo-ul care va însoţi numele aeroportului. Convins că părerile vor fi împărţite, Romeo Vatră a mai spus că „acest brand va fi startul unei ample transformări a aeroportului, prin care vom ridica serviciile la nivel de excelenţă şi vom transforma experienţa pasagerilor, oferind o experienţă nouă şi inspiraţională”. Cu alte cuvinte, „ne-am propus să inspirăm pasagerii să călătorească mai des şi să ne poziţionăm ca fiind unul dintre cele mai importante şi moderne aeroporturi din această parte a Europei”, a subliniat directorul Vatră.
Ideea de la care a pornit elaborarea logo-ului a fost să nu conţină avioane sau conturul Palatului Culturii – „Aeroportul nu e doar al Iaşului, nici măcar al judeţului, ci are o anvergură transfrontalieră: 35 la sută din pasagerii lui sunt din Republica Moldova şi Ucraina”.
CITEȘTE ȘI: Cum s-a născut noul brand al Aeroportului. Discuţii din culise, dar şi legătura cu un club de dating
Primele schiţe
Discuţiile au început cu firme locale de branding şi design, care au fost rugate să schiţeze câteva prezentări. Directorul general a mulţumit firmelor care au venit cu propuneri, dar că el şi echipa lui de la Aeroport au fost convinşi de o firmă care nu a venit cu nimic, „dar care ne-au convins în trei ore că sunt o enciclopedie în ceea ce înseamnă domeniul aviaţiei, aeroporturi şi companii aeriene, că au cel mai mare nivel de cunoştinţe în această direcţie”. Este vorba de Innerpride, care şi-a adjudecat şi contractul (în valoare de 142,5 mii lei) pentru elaborarea logo-ului şi a signalisticii pe care o veţi putea vedea în T4 (ulterior şi în T3) începând cu 31 martie, data la care este programată prima cursă de aici în Spaţiul Schengen. Panourile de informare şi indicare a anumitor puncte din T4 conţin simboluri simple şi cuvinte în limbile română şi engleză.
Mesajul e zborul şi mişcarea
George Nisioiu, managerul companiei de branding care a realizat noua identitate a Aeroportului Iaşi, a explicat în detaliu cum a fost ales fiecare element al graficii, de la forma literelor, până la abaterea de la liniile verticale şi a culorilor folosite. El a comparat în faţa participanţilor la evenimentul de ieri siglele şi logo-urile altor aeroporturi mari din Europa şi din lume. „Noul brand inspiră mişcarea”, a sintetizat George Nisioiu prezentarea logo-ului.
O explicaţie concisă a mesajului transmis de noul logo a venit şi de la directorul general al aerogării: „E un IAŞI care începe să-şi ia zborul”.
CITEȘTE ȘI: LIVE-VIDEO: Cum arată la interior terminalul T4 al Aeroportului Iaşi. Când va fi folosit de pasageri
CITEȘTE ȘI: T4 e gata. Ce urmează la Aeroportul Iaşi? Sunt lansate cateva licitaţii importante. Bilanţul directorului
Publicitate și alte recomandări video