Aeroportul ieșean dezvoltat cu fonduri europene (P)
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Comunicat de presă

Aeroportul ieșean dezvoltat cu fonduri europene (P)

GALERIE
Maricel Popa - constructor13
  • Maricel Popa - constructor
  • 1
  • 3
- +

Mandatul social-democrat la șefia Consiliului Județean Iași a însemnat pentru Aeroport atragerea de fonduri europene, atragerea de investiții private și pregătirea documentațiilor pentru dezvoltarea viitoare a aerogării.

Cât am ocupat funcția de președinte al Consiliului Județean, am insistat mult pentru dezvoltarea Aeroportului și atragerea de fonduri europene nerambursabile. Un astfel de proiect este cel finalizat în această perioadă și care a presupus o investiție de aproape 60 milioane lei pentru realizarea de noi căi de rulare, precum și extinderea platformei de îmbarcare. A crescut astfel capacitatea de operarea pistei cu 40%, dar și numărul de pasageri procesați. Investiția a avut și o importantă componentă de mediu, fiind construit un bazin de retenție pentru colectarea apelor provenite din degivrarea/antigivrarea avioanelor și a unui separator de hidrocarburi pentru epurarea apelor. Anul trecut am inaugurat la Aeroport și investiția Aerostar, un proiect de 10 milioane de euro care a adus în primă fază 150 de locuri de muncă. Important este că, prin centrul de mentenanță destinat avioanelor civile, Iașul a intrat pe harta aeronauticii internaționale. În continuare, la aeroport sunt necesare investiții majore pentru continuarea proiectelor de dezvoltare. În calitate de parlamentar ieșean voi susține alocarea de fonduri către aeroport, precum și către alte obiective importante din județ, indiferent de culoarea politică a celor aflați vremelnic la conducere”, a declarat senatorul Maricel Popa.

Cele două proiecte sunt strâns legate. Investiția privată a fost posibilă și datorită implementării de către Aeroportul Iași a proiectului european de 60 milioane lei, fonduri obținute prin intermediul Programului Operațional de Infrastructură Mare (POIM).

Ce s-a făcut cu bani europeni nerambursabili:

-    Extindere platformă de îmbarcare - debarcare: lungime 270 m, lățime 78,50 m/97 m și realizarea unui număr suplimentar de 5 standuri pentru aeronave;

-    Realizare cale de rulare suplimentară Delta, pe latura de Est a platformei, lungime 263 m, lățime (portant + acostament) 20,50 m + 7,50 m;

-    Realizare cale de rulare suplimentară Charlie, lungime 360 m, lățime (portant + acostament) 23,00 m + 2 x 7,50m;

Date tehnice hangar Aerostar

La centrul de mentenanță de la Iași pot fi realizate intervenții la aparate de zbor Airbus 320 şi Boeing 737. Spațiul din hangar permite intervenția concomitentă la trei aparate de zbor.

Clădirea Aerostar are deschiderea de 83 m, realizată fără stâlpi intermediari, fiind cea mai mare de până acum pentru o construcție de acest tip.

Suprafața desfășurată împreună cu anexa tehnică este de 8335 mp. Accesul avioanelor în hangar este asigurat de 10 porți cu înălțimea de 13,5 m care se deschid spre dreapta și spre stânga. Porțile sunt acționate de panouri de comandă și au timpi de plecare diferiți la deschidere, în așa fel încât la capăt de cursă să ajungă toate o data. Sunt prevăzute cu senzori de depistare a obstacolelor, tampoane la capăt de cursă și sunt acoperite cu panouri termoizolante. Porțile se deplasează pe un sistem de culisare pe șine, înglobat în platforma hangarului, prevăzut cu scurgeri laterale pentru colectarea apelor pluviale acumulate între șine.

Alte proiecte cu fonduri europene

Anul trecut au fost depuse spre finanțare europeană alte două proiecte care vizează investiții la Aeroport. Ambele au o valoare totală de 25 milioane lei și presupun achiziția unor echipamente de ultimă generație menite să crească gradul de siguranță în cadrul aerogării.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Apărarea şi rechizitoriul lui VV. De unde atâta pasiune?

Cosmin PAȘCA

Apărarea şi rechizitoriul lui VV. De unde atâta pasiune?

Rămâne de văzut dacă demiterea lui Voiculescu, întâmplător chiar după anunţata depolitizare a CAS-urilor, va aduce o binemeritată linişte în societate (că în „sistem” cu siguranţă va aduce). În toate cazurile, patima cu care opinia publică s-a raportat la mandatul lui VV, tangentă cu metafizica, ar merita nişte studii sociologice sănătoase.

Filmuletul zilei

opinii

K1 didactic

Codrin Liviu CUȚITARU

K1 didactic

„Ai căpătat contuziile la un meci!” „Oh, nu!” a răspuns Noe. „Nu sunt în faza meciurilor. Învăţ. Aveam însă de predat, la anul I B, portretul lui Ştefan cel Mare, făcut de Grigore Ureche. Am vrut să-i dau culoare marţială, chiar dacă nu lupt încă în ring. Am cerut un voluntar pentru rolul domnitorului. Am precizat că eu voi fi un boier inocent. S-a oferit Mişa Ovinuţ, băietanul creţ din Vaslui. M-a rupt, frate, nu altceva! A interpretat, cred, sintagma degrabă vărsătoriu de sânge nevinovat extrem de literal.”

Datoria publică în contextul crizelor

Alin ANDRIEȘ

Datoria publică în contextul crizelor

Datoria publică a crescut considerabil în ultimele decenii în majoritatea economiilor şi această tendinţă a fost amplificată de actuala criză de sănătate.

La Cristeşti Regiunea din cuvinte a coborât efectiv în stradă

George ŢURCĂNAŞU

La Cristeşti Regiunea din cuvinte a coborât efectiv în stradă

Politicienii Bucureştiului ar trebui să ţină seama de faptul că în faţa lor se află acum o mulţime pentru care discursul reţinut şi pedant nu mai e o opţiune! Aceiaşi politicieni ai centrului ar mai trebui să ţină seama şi de faptul că viteza cu care se propagă ideile regionaliste şi se revizuiesc convingerile personale ale trăitorilor din regiune noastră accelerează. Cu alte cuvinte, dragi politicieni de la centru, regionalismul în Moldova nu (mai) e o fandoseală, aşa cum mulţi dintre voi aţi sperat să fie. Culmea e că şi voi aţi pus umărul la această accelerare, prin preluarea ideilor vehiculate de unii membri ai MDM, IpA8 sau MVA în campaniile electorale mai recente.

pulspulspuls

Traseu bătut în cuie de la Bucureşti pentru Paralexe

Traseu bătut în cuie de la Bucureşti pentru Paralexe

Pentru că, iată, de vreo două zile încoace tot auzim cum se fac şi se desfac scenarii care mai de care despre ce se va întâmpla la vârful filialei liberale de la Iaşi în perioada următoare, am zis că e cazul să vă spunem şi noi ce-am auzit pe ici pe colo. 

Caricatura zilei

Abrogare ordin

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.