anunturi
grandchef
mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Comunicat de Presă

Aeroportul Internațional Iași, vârful dezastrului pentru administrația PSD- Maricel Popa (P)

GALERIE
Popa-si-Dragnea
  • Popa-si-Dragnea
- +

Obiectiv strategic pentru Iași, Aeroportul Internațional a devenit sub administrația Maricel Popa unul dintre cele mai mari eșecuri pe care baronul PSD le-a putut contoriza în mandatul său din fruntea Consiliului Județean. Devenit mai mult un cuib pentru camarila de partid fidelă șefului de la CJ, instituția a suferit o constantă descreștere de-a lungul ultimilor patru ani, fiind căpușată de incompetență până la paroxism. Dacă înainte de venirea lui Maricel Popa în fruntea județului mai exista o rază de speranță în ceea ce privește modernizarea și rebranding-ul Aeroportului, astăzi putem afirma că visul dezvoltării acestui obiectiv major pentru ieșeni a rămas complet în aer.

Prima mișcare a liderilor PSD la aeroport a fost, evident, politizarea masivă a instituției. Majoritatea specialiștilor și profesioniștilor au fost înlăturați cu cinism, făcând loc unor personaje controversate precum Mitică Rebegea, un apropiat al lui Maricel Popa, care se ocupă și de unele dintre firmele acestuia. Fără studii superioare la activ și fără competențe sau abilități manageriale, acesta a fost propulsat în fruntea Consiliului de Administrație al Aeroportului, stârnind, pe bună dreptate, numeroase critici și scandaluri. Director în fruntea instituției a fost impus Cătălin Bulgariu, fost consilier local PSD, care însă nu avusese până în acel moment nicio tangență cu sfera management-ului instituțional. Acesta era șomer și fusese, la rândul său, implicat în numeroase dispute, unele chiar fizice cu colegi de partid. Un tip violent, primitiv, care fusese demis anterior și din calitatea de membru al comitetului director al Radio Iași. Acolo ajunsese tot în urma unei sinecuri PSD. 
 
Dacă s-ar fi putut trece cu vederea aceste aspecte, nu putem însă să nu observăm că de la bun început nu a existat un plan coerent și o viziune referitoare la cum ar trebui să se dezvolte aeroportul și care sunt principalii piloni prin care această dezvoltare poate fi susținută. La nivel concret, în data de 1 septembrie 2019 ar fi trebuit să fie finalizată extinderea platformei de mișcare a avioanelor, însă acest proiect nu este nici măcar astăzi început. S-a promis cu vehemență în campania electorală că va fi construit un nou terminal, iar cele existente vor fi extinse. Nu numai că noul terminal (T4) nu a fost nici măcar început, dar nu s-a demarat nimic nici pentru extinderea și îmbunătățirea celor existente. Ideea unei zone cargo ce ar fi trebuit realizată în clădirea abandonată a Aviației Utilitare nu a mai prins contur, neexistând nicio soluție alternativă la această problemă. Fără o viziune concretă, fără investiții esențiale și abandonat de administrația PSD- Maricel Popa, Aeroportul Internațional Iași nu a reușit să atingă creșterea numărului de pasageri prognozată, numărul de curse a fost micșorat, iar profiturile au fost reduse considerabil. Practic, conducerea județului a rămas complet dezinteresată de tot ceea ce a însemnat dezvoltarea și modernizarea actualului aeroport.
 
Sub PSD, Aeroportul Internațional Iași, înainte de debutul pandemiei, pierduse deja 10 curse, fusese izolat de operatorii aerieni și de investitori, scandalurile se țineau lanț, iar investiția Aerostar era aproape compromisă. Aceasta în timp ce aeroporturile din Bacău și Suceava sunt într-o expansiune fără precedent. 
 
La Bacău, aeroportul „George Enescu” beneficiază de o investiție de aproape 50 de milioane de euro. După ce terminalul principal a fost realizat și dat în folosință (Comparabil cu orice aeroport din Europa!), în aceste zile se realizează o pistă nou de decolare/aterizare, precum și alte investiții. Începând cu luna octombrie, vom regăsi Aeroportul Bacău complet reînnoit, iar aeroportul din Iași vă părea, pe lângă acesta, o glumă. Cine merge astăzi deja acolo, la Bacău, nu are cum să nu constate, prin comparație, delăsarea, neimplicarea, stagnarea Aeroportului Internațional Iași.
 
Totodată, la Suceava, este în plină desfășurare o amplă investiție a aeroportului „Ștefan cel Mare”. Prin extinderea și modernizarea terminalului de pasageri, realizarea unui nou turn de control, a modernizării sistemelor de control și a drumurilor perimetrale de acces (investiții de multe milioane de euro!),  aeroportul “Stefan cel Mare” Suceava va fi certificat în acest an ca aeroport civil internațional și va deveni Aeroportul International “Stefan cel Mare” Suceava, generând un interes imediat din partea altor companii aeriene și, evident, atrăgând noi pasageri din regiunea Moldovei. 
 
Deci, prin cele două investiții, Aeroportul Internațional Iași devine oficial un aeroport într-o competiție pe care nu are cum să o câștige în aceste condiții. PSD și Maricel Popa au reușit astfel să dea o lovitură de proporții celui mai aducător de plusvaloare vector investițional al Iașului!
 
Dezideratul unui Aeroport cu adevărat regional la Iași a fost abandonat complet în ultimii patru ani. Administrația roșie a PSD a privit cu indiferență cum orașe precum Bacău sau Suceava continuă procesul de extindere și de modernizare a aeroporturilor proprii, pe când Maricel Popa a contribuit masiv la îngroparea instituției ieșene. 
 
Ieșenii vor ține cont de toată această mascaradă, pentru că alegerile locale se apropie vertiginos, iar decontul lui Maricel Popa în fruntea Consiliului Județean, cel mai slab lider al acestei instituții de la înființarea sa, a venit!
 
Departamentul de Comunicare PNL Iași

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un vis de vară după Bacalaureat

Ioan Alexandru TOFAN

Un vis de vară după Bacalaureat

Nimeni nu s-a gândit, probabil, că elevul nu se stresează decât atunci când se întâlneşte cu absurdul unui sistem de învăţământ centrat pe el şi nu când i se cere să fie creativ, să gândească şi să ia în piept marile probleme ale culturii.

opinii

O lume a celorlalţi

Codrin Liviu CUȚITARU

O lume a celorlalţi

Personajele lui Ondaatje stau, prin urmare, sub semnul „dublei critici”, adică, în limbajul postcolonial, sub semnul „dublei identităţi”. De aici rezultă tipologii maleabile, dar şi, paradoxal, neconcesive.

Cinşpe regiuni de inspiraţie sovietică… (III)

George ŢURCĂNAŞU

Cinşpe regiuni de inspiraţie sovietică… (III)

În orice societate, sistemul administrativ este conceput în scopul eficientizării gestiunii resurselor umane şi naturale ale unui teritoriu. E necesar ca acest sistem să fie flexibil şi să articuleze într-o manieră echilibrată şi funcţională necesităţile fiecărui nivel de organizare (local, judeţean, regional etc.), conform principiului subsidiarităţii.

Conu’ Leonida faţă cu o lume a ielelor

Bogdan ILIESCU

Conu’ Leonida faţă cu o lume a ielelor

„My advice to other disabled people would be, concentrate on things your disability doesn't prevent you doing well, and don't regret the things it interferes with. Don't be disabled in spirit as well as physically.” (Sfatul meu pentru alte persoane cu dizabilităţi ar fi să vă concentraţi asupra lucrurilor pe care dizabilitatea dvs. nu vă împiedică să le faceţi bine şi să nu regretaţi lucrurile cu care interferează. Nu fiţi dezabilitaţi spiritual, aşa cum sunteti fizic.) Stephen Hawking

pulspulspuls

Întâlnire secretă a aurarului Georgică cu baza de la Iaşi, în toiul nopţii: se caută oameni noi

Întâlnire secretă a aurarului Georgică cu baza de la Iaşi, în toiul nopţii: se caută oameni noi

Rămaşi orfani la capitolul vizibilitate după ce mamaia Omida Şoşo a fost dată afară din partid şi, implicit, şi din filiala de Iaşi, în care a fost aleasă senatoare, cică ieşenii din acest partid au o mare problemă în ultima vreme: nu prea există în spaţiul public. 

Caricatura zilei

Rusia și-a amintit de Alaska

Editia PDF

Bancul zilei

Doctorul, panicat de o spargere de teava, suna repede instalatorul: -Hai, te rog, urgent, toata pivnita e inundata din cauza un (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.