anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Comunicat de Presă

Aeroportul Internațional Iași, vârful dezastrului pentru administrația PSD- Maricel Popa (P)

GALERIE
Popa-si-Dragnea
  • Popa-si-Dragnea
- +

Obiectiv strategic pentru Iași, Aeroportul Internațional a devenit sub administrația Maricel Popa unul dintre cele mai mari eșecuri pe care baronul PSD le-a putut contoriza în mandatul său din fruntea Consiliului Județean. Devenit mai mult un cuib pentru camarila de partid fidelă șefului de la CJ, instituția a suferit o constantă descreștere de-a lungul ultimilor patru ani, fiind căpușată de incompetență până la paroxism. Dacă înainte de venirea lui Maricel Popa în fruntea județului mai exista o rază de speranță în ceea ce privește modernizarea și rebranding-ul Aeroportului, astăzi putem afirma că visul dezvoltării acestui obiectiv major pentru ieșeni a rămas complet în aer.

Prima mișcare a liderilor PSD la aeroport a fost, evident, politizarea masivă a instituției. Majoritatea specialiștilor și profesioniștilor au fost înlăturați cu cinism, făcând loc unor personaje controversate precum Mitică Rebegea, un apropiat al lui Maricel Popa, care se ocupă și de unele dintre firmele acestuia. Fără studii superioare la activ și fără competențe sau abilități manageriale, acesta a fost propulsat în fruntea Consiliului de Administrație al Aeroportului, stârnind, pe bună dreptate, numeroase critici și scandaluri. Director în fruntea instituției a fost impus Cătălin Bulgariu, fost consilier local PSD, care însă nu avusese până în acel moment nicio tangență cu sfera management-ului instituțional. Acesta era șomer și fusese, la rândul său, implicat în numeroase dispute, unele chiar fizice cu colegi de partid. Un tip violent, primitiv, care fusese demis anterior și din calitatea de membru al comitetului director al Radio Iași. Acolo ajunsese tot în urma unei sinecuri PSD. 
 
Dacă s-ar fi putut trece cu vederea aceste aspecte, nu putem însă să nu observăm că de la bun început nu a existat un plan coerent și o viziune referitoare la cum ar trebui să se dezvolte aeroportul și care sunt principalii piloni prin care această dezvoltare poate fi susținută. La nivel concret, în data de 1 septembrie 2019 ar fi trebuit să fie finalizată extinderea platformei de mișcare a avioanelor, însă acest proiect nu este nici măcar astăzi început. S-a promis cu vehemență în campania electorală că va fi construit un nou terminal, iar cele existente vor fi extinse. Nu numai că noul terminal (T4) nu a fost nici măcar început, dar nu s-a demarat nimic nici pentru extinderea și îmbunătățirea celor existente. Ideea unei zone cargo ce ar fi trebuit realizată în clădirea abandonată a Aviației Utilitare nu a mai prins contur, neexistând nicio soluție alternativă la această problemă. Fără o viziune concretă, fără investiții esențiale și abandonat de administrația PSD- Maricel Popa, Aeroportul Internațional Iași nu a reușit să atingă creșterea numărului de pasageri prognozată, numărul de curse a fost micșorat, iar profiturile au fost reduse considerabil. Practic, conducerea județului a rămas complet dezinteresată de tot ceea ce a însemnat dezvoltarea și modernizarea actualului aeroport.
 
Sub PSD, Aeroportul Internațional Iași, înainte de debutul pandemiei, pierduse deja 10 curse, fusese izolat de operatorii aerieni și de investitori, scandalurile se țineau lanț, iar investiția Aerostar era aproape compromisă. Aceasta în timp ce aeroporturile din Bacău și Suceava sunt într-o expansiune fără precedent. 
 
La Bacău, aeroportul „George Enescu” beneficiază de o investiție de aproape 50 de milioane de euro. După ce terminalul principal a fost realizat și dat în folosință (Comparabil cu orice aeroport din Europa!), în aceste zile se realizează o pistă nou de decolare/aterizare, precum și alte investiții. Începând cu luna octombrie, vom regăsi Aeroportul Bacău complet reînnoit, iar aeroportul din Iași vă părea, pe lângă acesta, o glumă. Cine merge astăzi deja acolo, la Bacău, nu are cum să nu constate, prin comparație, delăsarea, neimplicarea, stagnarea Aeroportului Internațional Iași.
 
Totodată, la Suceava, este în plină desfășurare o amplă investiție a aeroportului „Ștefan cel Mare”. Prin extinderea și modernizarea terminalului de pasageri, realizarea unui nou turn de control, a modernizării sistemelor de control și a drumurilor perimetrale de acces (investiții de multe milioane de euro!),  aeroportul “Stefan cel Mare” Suceava va fi certificat în acest an ca aeroport civil internațional și va deveni Aeroportul International “Stefan cel Mare” Suceava, generând un interes imediat din partea altor companii aeriene și, evident, atrăgând noi pasageri din regiunea Moldovei. 
 
Deci, prin cele două investiții, Aeroportul Internațional Iași devine oficial un aeroport într-o competiție pe care nu are cum să o câștige în aceste condiții. PSD și Maricel Popa au reușit astfel să dea o lovitură de proporții celui mai aducător de plusvaloare vector investițional al Iașului!
 
Dezideratul unui Aeroport cu adevărat regional la Iași a fost abandonat complet în ultimii patru ani. Administrația roșie a PSD a privit cu indiferență cum orașe precum Bacău sau Suceava continuă procesul de extindere și de modernizare a aeroporturilor proprii, pe când Maricel Popa a contribuit masiv la îngroparea instituției ieșene. 
 
Ieșenii vor ține cont de toată această mascaradă, pentru că alegerile locale se apropie vertiginos, iar decontul lui Maricel Popa în fruntea Consiliului Județean, cel mai slab lider al acestei instituții de la înființarea sa, a venit!
 
Departamentul de Comunicare PNL Iași

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cum ar fi arătat Teatrul Naţional din Iaşi dacă era gândit la Valea Lupului?

Cosmin PAȘCA

Cum ar fi arătat Teatrul Naţional din Iaşi dacă era gândit la Valea Lupului?

Iaşul nu-şi va recăpăta nici în următorii patru sau 40 de ani „aerul” european dacă autorităţile locale se vor zgârci la preţul proiectelor şi vor îndepărta, dintr-un patriotism local prost înţeles (sau din motive de corupţie?) companii importante pe plan internaţional.

Filmuletul zilei

opinii

Patos ideologic

Codrin Liviu CUȚITARU

Patos ideologic

A apărut odată cu faţa vopsită în alb şi negru. Gestul constituia un mesaj postcolonialist. În dualitatea fizionomică se sugera dubla critică, dubla identitate a individului postmodern, coexistenţa culturilor - una a „colonizatorului” tradiţional şi cealaltă a „colonizatului” de odinioară. A fost acuzat de rasism, întrucât a implicat că bietul „colonizat” nu poate fi decât o persoană de culoare.

Eficienţa pieţelor financiare

Alin ANDRIEȘ

Eficienţa pieţelor financiare

De-a lungul timpului investitorii pe pieţele financiare au căutat să găsească o metodă de identificare a valorii reale a unui activ financiar care să le permită obţinerea unor profituri considerabile. 

Despre necesitatea unui nivel LAU1 în sistemul administrativ al României (I)

George ŢURCĂNAŞU

Despre necesitatea unui nivel LAU1 în sistemul administrativ al României (I)

Despre sistemul european statistic şi administrativ.

pulspulspuls

Vă mai amintiţi de portocaliul Dezaxinia? Iacătă-l cu ce se mai remarcă la slujbă!

Vă mai amintiţi de portocaliul Dezaxinia? Iacătă-l cu ce se mai remarcă la slujbă!

Apropo de focarul de covid din aceste zile care s-a oploşit pe la berourile chefereului ieşean, şi despre care nu mai contenesc bârfele, căci, poate nu ştiţi, oamenii de acolo chiar mor de plictiseală la serviciu, nu gluma, haideţi să vă spunem şi noi una haioasă pe astăzi, legat de parascovenie. 

Caricatura zilei

Indieni vânători de nemascați

Editia PDF

Bancul zilei

COVID ne-a învatat sa ne spalam pe mâini. Sper sa apara un virus care sa ne învete sa ne spalam si pe picioare. (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.