anunturi
grandchef
Mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

sambata, 26.11.2022

Afaceri de familie. 7 factori ce asigură succesul

GALERIE
afacere familie
  • afacere familie
- +

Afacerile de familie care înregistrează cel mai mare succes sunt acelea care pot integra elementele practice cu inovaţia, strategia şi spiritul comercial, precum şi cu grija faţă de valorile familiei.

Cei care reuşesc să îndeplinească aceste condiții determină creștere pe termen lung și asigură unitatea familiei, se arată în raportul lansat de EY şi Kennesaw State University’s Cox Family Enterprise Center, intitulat Staying power: how do family businesses create lasting success?

Raportul are la bază 1.000 de interviuri și răspunsurile primite din partea celor mai mari 25 de afaceri de familie din fiecare dintre cele mai mari 21 de pieţe la nivel global.

Raportul furnizează informaţii despre cheia succesului afacerilor de familie, concentrându-se asupra a şapte factori, respectiv succesiunea, femeile lideri, guvernanţa corporativă, comunicarea şi rezolvarea conflictelor, brandingul, responsabilitatea socială corporativă, filantropia şi sustenabilitatea, securitatea informatică.

Rezultatele studiului arată că afacerile de familie de succes rămân antreprenoriale şi dedicate inovării, chiar la a doua generaţie de antreprenori și după această generație.
În plus, aceste afaceri se concentrează pe creştere prin formarea de noi talente, diversificarea producţiei şi procese de business mai eficiente.

Rezultatele studiului arată o abordare consecventă în modul în care sunt conduse afacerile de familie de top.

•    87% dintre ele au identificat clar cine e responsabil pentru procesul de succesiune
•    70% iau în considerare numirea unei femei în poziţia de viitor CEO
•    90% au un consiliu director
•    90% au întâlniri cu acţionarii sau cu familia, organizate cu regularitate, pentru a discuta problemele de afaceri
•    76% își poziționează business-ul ca afacere de familie în toate elementele de branding
•    81% se implică în activităţi filantropice
•    83% se aşteaptă la creşterea cheltuielilor cu securitatea informatică.

„În general, companiile chestionate au reuşit să rămână antreprenoriale şi dedicate inovării. Chiar şi cele mai vechi afaceri de familie incluse în studiu, aflate la a noua generaţie, au rămas dedicate acestor două principii. Astfel, aceste companii îşi onorează moştenirea antreprenorială fara a rămâne blocate în trecut, și evoluează conform noilor condiții ale industriei în care activează. De asemenea, având în vedere faptul că 64% dintre companiile studiate prevăd că se vor extinde pe alte pieţe în 2015, este evident faptul că sunt foarte orientate spre creştere”, a afirmat Alexandru Lupea, partener în cadrul Departamentului de audit financiar și Strategic Growth Markets Leader, EY România,

Şapte elemente cheie pentru atingerea succesului:


1.    Afacerile de familie de succes acordă importanţă succesiunii: 87% din respondenţi au identificat în mod clar cine este responsabil pentru procedurile de succesiune, ceea ce înseamnă că procesele de gestionare a tranziției, şi a posibilelor urgenţe apărute în acest proces, sunt bine stabilite.
2.    Afacerile de familie promovează femeile în poziţii de conducere: La nivel global, 70% dintre respondenţi iau în considerare numirea unei femei ca viitor CEO. În medie, cinci femei ocupă poziţii manageriale de top în cadrul companiei, iar patru sunt în curs de pregătire pentru poziţii de leadership. Mai mult de jumătate dintre afaceri (55%) au cel puţin o femeie în consiliul de administraţie.

3.    La nivel de guvernanţă, familia e pe primul loc: Majoritatea firmelor respondente (90%) dispun de un consiliu funcțional de directori, iar cele mai multe dintre aceste consilii includ membri de familie. Aproape jumătate dintre consilii (48,6%) sunt compuse exclusiv din membri de familie, şi doar 28% dintre ele au în cadrul lor un număr egal sau mai mare de membri cu drept de vot care nu fac parte din familie.

4.    Comunicarea şi disputele constructive duc la o afacere sănătoasă: 90% dintre participanții la studiu afirmă că se întâlnesc cu regularitate cu familia sau cu acţionarii pentru a discuta problemele de afaceri, iar 64% dispun de un consiliu de familie care se întruneşte cu regularitate.

5.    Brandingul afacerii de familie generează încredere: 76% la sută dintre respondenţi declară că își poziționează business-ul ca afacere de familie în materialele publicitare, pe site-urile web, în social media, comunicate de presă şi/sau alte materiale promoţionale.

6.    Sustenabilitatea este apreciată de afacerile de familie: Respondenţii au declarat că apreciază şi implementează practicile de responsabilitate socială corporativă (CSR) şi sustenabilitate, peste 50% afirmând că sunt dedicaţi practicilor CSR, iar un impresionant procent de 81% sunt angajaţi în acte filantropice. În plus, 85% dintre companii dispun de un cod de etică, 47% operează o fundaţie şi 37% afirmă că îşi vor creşte activităţile filantropice în 2015.

7.    Spectrul riscurilor informatice: Cei mai mulţi respondenţi (75%) declară că au multă şi foarte multă încredere în faptul că afacerea lor abordează eficient problema riscurilor informatice. 85% dintre respondenți afirmă că se aşteaptă la o creştere a cheltuielilor pentru protecţia informatică. 25% dintre liderii de afaceri de familie nu ştiu cum le pot afecta riscurile informatice afacerea pe care o conduc. Dintre cei care conştientizează riscurile informatice, 55% cred că aceste riscuri sunt moderate sau mari.

greatnews,ro

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Globalizare în alb şi negru

Nicolae GRECU

Globalizare în alb şi negru

Unele fenomene de la Cupa Mondială care se desfăşoară acum în Qatar sunt puse, mai mult sau mai puţin justificat, pe seama acestui concept al contemporaneităţii.

opinii

Savantul și ingenua. O poveste de iubire de odinioară (II)

Eugen MUNTEANU

Savantul și ingenua. O poveste de iubire de odinioară (II)

Coborât din sferele rarefiate ale preocupărilor sale de cercetător erudit al dialectelor limbii latine și al formării limbii române literare, tânărul aspirant la gloria științifică, dar și doritor să‑și asigure un cămin și o familie începe un asiduu asalt sentimental.

Pentru un pumn de voturi

Radu POPESCU

Pentru un pumn de voturi

La nouă luni de la declanșare, războiul din Ucraina produce în continuare răni și în Republica Moldova, o țară pomenită în fața unor crize umanitare, energetice și economice fără precedent.

Literarh

arh. Ionel OANCEA

Literarh

Tema MUST-ului de arhitectură din anul acesta s-a născut din ispitirile creatorului de spaţii artistico-funcţionale venite din lumea celorlalte arte. În acest continuum al expresivităţii estetice, literatura poate fi în conexiune cu arhitectura până în pragul dincolo de care cuvântul inventat pentru titlu, „literarh” începe să aibă substanţă? Răspund din capul locului, da. Inspirat de răspunsul acesta ferm, uşor demonstrabil, poate nu este lipsit de logică să găsim în limba arhitecţilor poeţi şi prozatori un echivalent inspirat pentru englezescul MUST.

pulspulspuls

Hopaa: premarele Mihăiţă s-a spălat singur pe la subsuori cu sondajul. A scos capul afară şi dă ordine

Hopaa: premarele Mihăiţă s-a spălat singur pe la subsuori cu sondajul. A scos capul afară şi dă ordine

Iacătă, stimaţi telespectatori, cum megasondajul acela ultraincredibil al liberalilor, care-l scotea pe Mihai Chirica premare în 2024 încă dinainte de alegeri, cu 50% şi peste, i-a dat edilului şef apă la moară, stuchit la furcă, cum se mai spune, başca tupeu politic, şi după numai câteva zile omul scoate deja capul la interval ca să facă ordine în partid. 

Caricatura zilei

Jucătorul argentinian Lautaro Martínez protestează

Editia PDF

Bancul zilei

Tata, tata! Avem lupi în bloc? Nu, puiule, vecinii îsi citesc facturile la curent si gaze!

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.