Afacerile ArcelorMittal Iaşi au urcat anul trecut până la 382 milioane lei
Faţă de anul precedent rezultatele obţinute sunt cu 22% mai mari.
Afacerile ArcelorMittal Tubular Products Iaşi SA au crescut anul trecut până la valoarea de 381,9 milioane de lei, cu circa 22 de procente peste cuantumul înregistrat la finele anului 2016, de 314,2 milioane de lei.
Volumul de produse vândute de fabrica de pe Calea Chişinăului a scăzut însă cu 6% în decurs de un an, de la 143 kilotone în 2016, la 134 kilotone în 2017. Anul trecut, societatea a înregistrat şi o pierdere contabilă de 34,8 milioane de lei.
Politica agresivă a producătorilor din Turcia
Potrivit raportului administratorilor companiei, postat pe site-ul firmei, cu privire la situaţiile financiare aferente anului trecut, evoluţia pozitivă a cifrei de afaceri în anul 2017 faţă de 2016 se datorează creşterii nete a veniturilor din vânzarea produselor finite cu 20,13%, a majorării veniturilor din vânzarea produselor reziduale cu 90,93%, respectiv a creşterii valorii de discount acordat clienţilor care cumpără cantităţi de produse finite în mod constant. „Piaţa ţevilor sudate se confruntă cu o evoluţie fluctuantă din cauza trendului cererii jucătorilor din lanţul de aprovizionare, ce au decis să reducă stocurile ca urmare a situaţiilor financiare tensionate a multor clienţi din industrie. Un alt factor important al deteriorării pieţei construcţiilor, în care ArcelorMittal Tubular Products Iaşi SA activează, îl reprezintă fluxul crescător, de la un an la altul, al importurilor din Turcia, unul dintre principalii jucători în piaţa est-europeană a industriei metalurgice. În anul 2017, consumul aparent în România a înregistrat o creştere pe fondul creşterii economice. Creşterea consumului s-a datorat în special importurilor din Turcia care au acaparat o cotă de piaţă mai mare. Politica agresivă a producătorilor din Turcia a condus la diminuarea cotei de piaţă a producătorilor de ţeavă interni, unii dintre aceştia închizând temporar activitatea de producţie, Bautub Bucureşti (ex Turbotub), iar unii dintre ei intrând în procedura de insolvenţă, Technosteel Iaşi. Şi piaţa internă a fost afectată, în special din cauza lipsei demarării proiectelor majore care a afectat, de asemenea, vânzările de produse ale ArcelorMittal Tubular Products Iaşi SA”, au notat reprezentanţii companiei în raport.
Cota de piaţă internă este de 19%
Conform aceluiaşi document, fosta uzină „Metalurgica” Iaşi a livrat anul trecut pe piaţa externă ţevi în valoare de 286,9 milioane de lei, aproximativ 75% din producţia realizată în fabrica de pe Calea Chişinăului. Potrivit estimărilor companiei, ArcelorMittal Tubular Products Iaşi deţine pe piaţa internă o cotă de 19%, iar cota de piaţă externă (EU 28) este de 1,8%. „Dacă particularitatea anului 2016 a fost legată de prăbuşirea preţului metalului, generată de supraproducţia de oţel produs în China, preconizată încă din a doua parte a anului 2015, anul 2017 se face remarcat prin volatilitatea preţului de materie primă de la un trimestru la altul, reprezentarea grafică a acestuia arătând o curbă sinusoidală. Faţă de începutul anului 2017, creşterea preţului materiei prime a fost de 15%. Şi în anul 2017, pe piaţa Uniunii Europene au existat importuri de oţel vândut la preţ de dumping, având un efect toxic pentru întreaga industrie siderurgică europeană, producătorii europeni de ţeavă sudată longitudinal resimţind efectul negativ în volumul redus al vânzărilor”, se menţionează în raportul anual al administratorilor fabricii.
Vânzări de 427,8 milioane lei
În anul 2017, cheltuielile de exploatare ale societăţii au crescut cu 34% comparativ cu anul precedent, de la circa 319,6 milioane lei în 2016, la 427,8 milioane lei în 2017, un salt important fiind consemnat în dreptul materiilor prime. Potrivit Bugetului de Venituri şi Cheltuieli pentru anul 2018, conducerea compania şi-a propus să obţină vânzări totale de 438 milioane de lei şi un profit net de 10,3 milioane de lei. „Activităţile societăţii ArcelorMittal Tubular Products Iaşi se concentrează pe îndeplinirea angajamentelor stabilite în Bugetul de Venituri şi Cheltuieli pentru anul 2018. Punctele principale sunt: atingerea valorii de 25 milioane lei pentru rezultatul operaţional (mai puţin deprecierea) prin realizarea unui volum al vânzărilor de 160 kilotone; obţinerea producţiei bugetate cu o forţă de muncă de 246 de angajaţi în 2018, faţă de media de 262 de angajaţi în 2017; implementarea CAPEX conform planului bugetat, respectând calendarul şi costurile, valoarea bugetată în 2018 fiind de 5,5 milioane lei”, potrivit documentelor publicate de compania ieşeană.
Publicitate și alte recomandări video