Alertă: Astronomii au descoperit posibile semne de viață în atmosfera lui Venus

duminica, 25.07.2021

Alertă: Astronomii au descoperit posibile semne de viață în atmosfera lui Venus

venus
  • venus

Oamenii de știință au anunțat, luni, că au detectat în norii acizi ai planetei Venus un gaz numit fosfină, care indică faptul că microbii ar putea trăi în vecinătatea inospitalieră a Pământului. O echipă condusă de Jane Greaves, care este profesor la Universitatea Cardiff, a detectat prezența gazului și a lansat ipoteza că organismele vii plutesc în norii planetei Venus, scrie BBC, CNN și The New York Times, preluat de digi24.ro.

Fosfina este o moleculă formată dintr-un atom de fosfor și trei atomi de hidrogen. Pe Pământ, fosfina este asociată cu viața, cu microbii care trăiesc în intestinele animalelor, cum ar fi pinguinii, sau în medii sărace în oxigen, cum ar fi mlaștinile. Este un gaz inflamabil, murdar, toxic, produs de bacterii care nu necesită oxigen.

Mirosul său a fost asemănat cu peștele sau usturoiul în descompunere. Poate apărea și atunci când materia organică se descompune.

Venus are o dimensiune similară cu Pământul și este adesea denumită planeta geamănă. Este o planetă neobișnuită pe care oamenii de știință încă încearcă să o înțeleagă. Este cel mai apropiat vecin planetar al nostru. Atmosfera groasă a planetei ajută la captarea căldurii, iar suprafața sa este suficient de fierbinte pentru a topi plumbul.

Deasupra suprafeței sale fierbinți, care are 482 de grade Celsius, partea superioară a norilor este mult mai temperată. Dar norii lui Venus sunt foarte acizi, ceea ce ar trebui să distrugă rapid fosfina. Pentru a supraviețui acidului sulfuric microbii venusieni din aer ar trebui fie să folosească o biochimie necunoscută, radical diferită, fie să dezvolte un fel de armură, explică oamenii de știință.

„Ceva complet neașteptat și extrem de interesant se întâmplă pe Venus pentru a produce prezența neașteptată a unor cantități mici de gaz fosfină”, a declarat Sara Seager, coautor al studiului și astrofizician la Massachusetts Institute of Technology.

Cercetătorii au folosit Telescopul James Clerk Maxwell din Hawaii în 2017 și Atacama Large Millimetre Array în 2019 pentru a studia planeta Venus. Datele lor au dezvăluit o semnătură spectrală unică urmelor de fosfină din atmosfera planetei. Studiul a fost publicat luni în revista Nature Astronomy .

Observațiile viitoare ar putea dezvălui sursa gazului și motivul pentru care gazul este prezent în atmosferă. Și o viitoare misiune care să adune probe din atmosfera și suprafața planetei ar putea elucida misterul. Până acum, sondele spațiale care au aterizat pe Venus au supraviețuit doar câteva minute înainte de a se descompune.

Agenția spațială americană (NASA) a cerut oamenilor de știință recent să schițeze proiectul pentru o potențială misiune pilot în anii 2030.

Ce mai rămâne din idealurile olimpice

Ce mai rămâne din idealurile olimpice

O mega-competiţie internaţională cu sportivi aleşi pe sprânceană, pe baza unor calificări la sânge şi în urma căreia cel mai bun trebuie să câştige cel mai mult.

Seimeni (XIII). Ucenicia în meşteşugul pescuitului cu undiţa (4)

Seimeni (XIII). Ucenicia în meşteşugul pescuitului cu undiţa (4)

Autorul continuă evocarea unor ani din anotimpul paradisiac al copilăriei şi adolescenţei petrecute pe malurile Dunării.

A fi creştin ieri şi azi

A fi creştin ieri şi azi

În viaţă experimentăm mult şi, cel mai adesea, ne alegem cu un gust amar, cu un gol în suflet. Chiar şi când suntem curioşi să aflăm cât mai multe dintr-un domeniu sau altul, ajungem la concluzia că toată ştiinţa noastră nu valorează, în faţa morţii, nici cât o ceapă degerată. Ba chiar şi când avem curiozitatea de a interacţiona cu anumite persoane, riscăm uneori prin a sfârşi dezamăgiţi.

Libertatea, statul şi politica prudenţei: o pledoarie modestă

Ioan STANOMIR

Libertatea, statul şi politica prudenţei: o pledoarie modestă

Ceea ce criza sanitară a impus, în mod dramatic şi poate ireversibil, este politica fricii. Creşterea fără precedent a controlului statal, invadarea unor teritorii care păreau până atunci de neatins, vocaţia domesticirii cetăţenilor, toate acestea sunt simptomele răului pe care administrarea pandemiei l-a născut în societăţile noastre. Liberul-arbitru şi drepturile constituţionale au fost constant şi agresiv erodate. Frica, iar nu prudenţa, a dominat.

Noi tabere la liberali: bam-bam! Iaşul pare acum chiar pe lângă

PULS

Noi tabere la liberali: bam-bam! Iaşul pare acum chiar pe lângă

Când credeau şi liberalii noştri de la Iaşi că măcar pe jumate tot or să fie în tabăra câştigătoare, căci oricum jumatea lui Muraru merge cu Cîţu, iar jumatea lui Alexe se duce cu Orban, hop că dinspre Bucureşti vin veşti care răstoarnă toată calimera de la Iaşi.

Drona auto

Când ma întâlnesc în parc si vorbesc cu barbati casatoriti, am impresia ca toti traim cu aceeasi femeie! (...)

Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?