Alexandru Mironov va conduce prezentarea „Salutări de pe Marte!” de la Iași
agri.shop

vineri, 07.05.2021

Alexandru Mironov va conduce prezentarea „Salutări de pe Marte!” de la Iași

alexandru mironov - sursa ecoprofit.ro
  • alexandru mironov - sursa ecoprofit.ro

Reușita misiunilor de explorare a planetei Marte, subiect central în următoarea conferință științifică din seria „Moștenirea lui Asachi”.

Vineri, 26 martie 2021, de la ora 12.00, profesorul Alexandru Mironov, senior editor al Revistei „Știință și Tehnică”, va conduce o echipă de tineri cercetători și entuziaști ai spațiului în prezentarea „Salutări de pe Marte!”. Acesta este un nou eveniment din seria Conferințelor științifice „Moștenirea lui Asachi”, organizate de Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași alături de acad. Bogdan Simionescu, vicepreședinte al Academiei Române.

În contextul pandemic actual, întâlnirea va avea loc online, pe ZOOM, iar linkul de conectare va fi făcut public în apropierea desfășurării evenimentului. În cadrul conferinței, Alexandru Mironov îi va avea alături pe colaboratorii săi: Cristian Roman, Claudiu Tănăselia, Adrian Banuta și Cătălin Beldea.

Născut în Republica Moldova în 1942, Alexandru Mironov este recunoscut ca fiind scriitor de literatură science-fiction, dar și unul dintre cei mai buni jurnaliști specializați în știință din România. Conferința sa se organizează în contextul în care omenirea a reușit cea mai mare performanță în studierea în ansamblu a planetei Marte: sunt trei misiuni în orbita planetei și un nou rover trimis de NASA - Perseverence - care caută semne de viață.

„Pentru că la ora actuală trei nave pământene sunt pe orbită în jurul planetei Marte și pentru că avem mai multe obiecte trimise de sol - roboții noștri - cred că este timpul să luăm în serios viitorul. Viitorul înseamnă ieșirea din lanțul gravitației terestre”, a declarat Alexandru Mironov.

Acad. Bogdan Simionescu a descris conferința care urmează să fie susținută de Alexandru Mironov și colaboratorii săi ca fiind un adevărat regal.

„Mulți oameni de știință vizionari au afirmat, argumentând cu studii, faptul că planeta Marte va fi colonizată în doar câteva decenii, fapt ce devine din ce în ce mai plauzibil. Despre succesul călătoriei roverului american Perseverance către planeta roșie, despre misiunea acestuia și despre viitorul omenirii pe planeta Marte vom afla împreună vineri, 26 martie. Invit pe toți cei interesați să participe la o prelegere interesantă, deschizătoare de noi orizonturi ale cunoașterii”, a declarat acad. Bogdan Simionescu.

Prima conferință științifică din seria „Moștenirea lui Asaschi” din anul 2021 a avut loc pe 24 februarie, când prof. univ. dr. ing. Eugen Rusu, membru corespondent al Academiei Române, a vorbit despre „Energia regenerabilă din mediul marin în contextul schimbărilor climatice”.

Cu primarul Mihai Chirica la Zoiosu’

Toni HRIŢAC

Cu primarul Mihai Chirica la Zoiosu’

Primarul foloseşte resursele patrimoniale şi juridice ale primăriei ca să-şi gestioneze destinul politic.

Dezastru de sărbători

Dezastru de sărbători

Să nu ne amăgim cu gândul că lumea, în special tinerii, nu se mai uită la televizor. România TV are audienţă la un segment deloc neglijabil din populaţie, sensibil la „patriotism” şi la grija pentru „nevoile românilor”. Direct sau insidios, postul exercită o influenţă nefastă, cu consecinţe pe termen lung.

Marte

Neculai SEGHEDIN

Marte

Aşa cum românii au aşteptat în zadar sosirea americanilor (au venit, ce-i drept, dar cam târziu!), aşa şi pământenii au aşteptat invazia marţienilor până când s-au plictisit şi atunci au trimis ei diverşi emisari către planeta vecină.

De ce romanul? (I)

Nicolae CREŢU

De ce romanul? (I)

A trecut de mult vremea întrebării simptomatic reluate pe atunci „De ce nu avem roman?”. În zilele noastre mai că-ţi vine să (te) întrebi, în faţa producţiei de titluri, altceva: dar oare chiar avem atât de mulţi romancieri? Asta, înainte de a-i citi? După lectură, schimbând ceea ce e de schimbat: oare cum s-o fi explicând iluzia atâtor „romancieri” despre ceea ce scriu ai? Pentru că, la drept vorbind, proporţia de autentice romane din „avalanşa” editorială readuce percepţia realităţii la adevărata şi onesta ei măsură.

Mărirea şi decăderea lui Mihăiţă vodă Chirica: cine i-a tras scatoalca ce l-a dat jos de pe cal?

Una bucăţică de analiză politico-mondenă de Bahlui pe ziua de azi, stimaţi telespectatori, dacă tot e ziua Izvorului Tămăduirii, sărbătoare cu cruce roşie.

Două măști

Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?