Compania de retail online din China urmărește să ajungă din urmă giganții din SUA.
Alibaba şi-a extins disponibilitatea globală a serviciilor sale de cloud computing, în timp ce şeful diviziei internaţionale a unităţii a promovat produsele AI ale companiei ca o modalitate de a alimenta creşterea, transmite CNBC.
Gigantul tehnologic chinez a declarat că a extins zona de disponibilitate a produselor sale de cloud computing în Mexic, pentru prima dată, şi că va construi noi centre de date pe pieţe cheie, inclusiv Malaezia, Thailanda şi Coreea de Sud, în următorii trei ani.
Centre internaționale
”Vrem să avem… mai multe eforturi şi investiţii pentru centrele noastre internaţionale de date”, a declarat Selina Yuan, preşedintele diviziei internaţionale a Alibaba Cloud, pentru CNBC, într-un interviu de miercuri.
Iniţiativa de creştere urmează unei perioade tulburi pentru Alibaba Cloud, după ce divizia a abandonat o ofertă publică iniţială planificată şi a trecut printr-o remaniere a managementului.
Citiți aici integral Ziarul de Business nr. 9
Divizia cloud a Alibaba a început să se extindă la nivel internaţional în 2015, cu rezultate mixte până acum. Amazon, Microsoft şi Google, deţinută de Alphabet, reprezintă aproximativ 67% din piaţa globală de a serviciilor cloud, potrivit Synergy Research Group.
Alibaba ocupă puţin sub 5% din spaţiul respectiv. În China, totuşi, Alibaba reprezintă 39% din piaţă, conform datelor de la Canalys, iar compania este unul dintre cei mai buni jucători din Asia. Unitatea de cloud a fost văzută ca o afacere viitoare esenţială pentru Alibaba, de către CEO-ul anterior Daniel Zhang şi actualul management superior.
Veniturile de la divizia cloud
Dar creşterea a încetinit semnificativ în ultimele trimestre. În această lună, directorii Alibaba au declarat în timpul unui apel privind veniturile că divizia cloud va reveni la ”o creştere cu două cifre” în a doua jumătate a anului fiscal curent. Pentru a reaprinde acest impuls, Alibaba pariază pe produsele sale AI şi pe înscrierea mai multor clienţi.
Miercuri, Alibaba şi-a extins parteneriatul cu casa franceză de lux LVMH, care a început să folosească instrumentele AI ale gigantului tehnologic chinez în China. Alibaba şi-a lansat modelul lingvistic mare (LLM) – un tip de software antrenat pe cantităţi mari de date care pot sprijini aplicaţiile de inteligenţă artificială – Tongyi Qianwen în 2023.
Compania chineză a lansat luna aceasta o versiune mai avansată a modelului, pentru a ţine pasul cu alţi rivali chinezi precum Baidu şi Tencent, precum şi cu giganţii tehnologici americani Microsoft, OpenAI şi Google. Managementul superior al Alibaba, inclusiv CEO-ul Eddie Wu, au vorbit despre potenţialul companiei în AI. La fel ca Microsoft şi Google, Alibaba îşi vinde produsele AI prin divizia sa de cloud.
„Avem strategia noastră”
”Credem că inteligenţa artificială este viitorul, este cu siguranţă tendinţa şi cum sprijinim modelul de inteligenţă artificială şi limbajul mare? Cloud computing”, a spus Yuan pentru CNBC.
”Credem că este cu adevărat momentul potrivit pentru cloud-ul Alibaba. Avem cloud computing… avem strategia noastră foarte clară. Avem modelul nostru lingvistic mare şi cred că putem face mai mult pentru afacere, pentru clienţii şi partenerii noştri.”
Acţiunile Alibaba cotate la Hong Kong au scăzut joi cu peste 5% în urma unei informaţii conform căreia gigantul tehnologic chinez ia în considerare vânzarea de obligaţiuni convertibile pentru a strânge 5 miliarde de dolari.
Publicitate și alte recomandări video