Alimentația în timpul postului religios - sănătate și echilibru (P)
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
Oala cu Gust
anunturi

duminica, 17.10.2021

Alimentația în timpul postului religios - sănătate și echilibru (P)

GALERIE
wm-dumitrascu_1
  • wm-dumitrascu_1
- +

Majoritatea oamenilor consumă în medie trei mese pe zi. Acest lucru are ca rezultat peste 1.000 de oportunități pe an de a influența sănătatea prin nutriție. În contextul unui stil de viață alert, o alimentație adecvată poate fi dificilă în perioada postului, deoarece presupune renunțarea la carne, ouă, lactate și uneori ulei. Acest fapt se poate traduce prin apariția unor deficite de nutrienți: fier, calciu, zinc, vitamine, dar și prin supraconsumul unor grupe alimentare: carbohidrați simpli, paste sau zahăr.

Masa ideală de post

Conceptul de „farfurie sănătoasă” este o modalitate ușoară de a planifica mesele de post, astfel încât să fie echilibrate și moderate pentru a asigura toți nutrienții esențiali:

  • jumătate din farfurie: fructe și legume. Legumele au conținut scăzut de calorii și aduc un aport important de fibre, fitonutrienți, vitamine, folați, potasiu și magneziu. Cartofii nu intră în această categorie! Fibrele alimentare ajută la funcționarea eficientă a tractului digestiv și contribuie la scăderea „colesterolului rău”. Alegeți să consumați fructe și legume proaspete de culoarea verde închis și portocaliu.
  • un sfert din farfurie: alimente proteice. O cantitate optimă de proteine în alimentație asigură senzația de sațietate. Necesarul zilnic de proteine poate fi obținut din: ciuperci, nuci și semințe, soia, tofu și leguminoase (fasole, mazăre, linte, năut).
  • un sfert din farfurie: cereale și alimente cu amidon. Cerealele sunt o sursă importantă de energie, dar ideal este să alegeți cerealele integrale. Orezul alb poate fi înlocuit cu orezul integral, sălbatic sau negru; pastele albe pot fi înlocuite cu pastele integrale, din linte, din hrișcă sau din mazăre; pâinea albă se poate înlocui cu pâinea integrală cu semințe.

Cum pot fi combinate alimentele în timpul postului?

În combinarea alimentelor există 3 reguli de bază:

  • leguminoasele se consumă cu cereale, nuci și semințe: linte cu orez, fasole roșie cu orez etc;
  • cerealele se consumă cu leguminoase: pâine integrală cu unt de arahide, lipie de porumb cu fasole etc;
  • legumele se consumă cu leguminoase, cereale, nuci și semințe: salată de spanac cu fasole roșie și semințe etc;

Este recomandat să evitați alimentele procesate, precum: pateuri vegetale, foietaje, mezeluri de post, margarină, dulciuri de post sau alimente gata preparate din magazin. Optați pentru mâncarea gătită în casă într-un mod cât mai simplu, fără prăjeli și exces de ulei.

Alimentația sănătoasă înseamnă echilibru

În perioada postului vă puteți bucura de alimentele preferate chiar dacă sunt bogate în grăsimi sau zaharuri adăugate. Consumați-le moderat și echilibrați-le cu alimente sănătoase, dar și cu activitate fizică. În plus, hidratarea adecvată, activitatea fizică și odihna vor ajuta organismul să primească nutrienții necesari pentru o bună funcționare.

Alege consultația de nutriție ori de câte ori ai nevoie de ajutorul specialistului. Te poți programa la 0232 920, Call Center Arcadia.

Oana-Andreea Dumitrașcu, Nutriționist Dietetician Licențiat, Arcadia

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Drum bun, cale bătută

Nicolae GRECU

Drum bun, cale bătută

Dacă Mirel Rădoi nu poate fi întors la echipa naţională pentru probabilele meciuri de baraj, FRF poartă o mare parte de vină.

Filmuletul zilei

opinii

Etimologicale pescăreşti (VIII)

Eugen MUNTEANU

Etimologicale pescăreşti (VIII)

A venit acum momentul ca să dedic câteva paragrafe admirabilei lotci lipoveneşti, indisolubil legată în memoria mea afectivă de explorarea apelor Dunării, pentru pescuit sau în alte scopuri.

Câteva notiţe la final de pelerinaj

pr. Constantin STURZU

Câteva notiţe la final de pelerinaj

Într-un context atât de dificil pentru ţară, era firesc să întâmpine extrem de multe provocări şi gazdele pelerinilor Sfintei Cuvioase Parascheva.

Doctrina celor „două cetăţi”, de la medieval la modern sau de la mariaj fericit la divorţ zgomotos

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Doctrina celor „două cetăţi”, de la medieval la modern sau de la mariaj fericit la divorţ zgomotos

Sfântul Augustin (354-430) arăta că într-o societate există laolaltă, însă fără amestecare, o cetate terestră, imperfectă şi coruptă, şi o Cetate Celestă, superioară din toate punctele de vedere. Cetăţeanul trebuie să se supună rigorilor autorităţii laice până acolo unde moralitatea creştină a acestuia este încălcată. 

pulspulspuls

Iacătă şi legăturile senatoarei de Iaşi! Nu, nu cu Biserica, ci cu altcineva

Iacătă şi legăturile senatoarei de Iaşi! Nu, nu cu Biserica, ci cu altcineva

Pentru că tot a făcut Şoşoaca cinste târgului care a ales-o anul trecut senatoare, venind la hramul Sfintei şi făcând şi olecuţă de circ, am zic că nu ar strica să vă prezentăm o fotografie mai de arhivă, din colecţia rară, că ar fi multe de comentat şi, mai ales, de băgat la cap dacă vrem să ştim de unde şi de către cine ne-a fost paraşutată pe listeaceastă revelaţie politică. 

Caricatura zilei

Artificii

Editia PDF

Bancul zilei

- Ioane, ce tot strâmbi din nas la sarmalele mele? Nu sunt bune? - Ba da, Marie, sunt bune, dar toti ceilalti din sala de (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Ar trebui închise școlile dacă se trece de 6 la mie?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.