anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Alonso îşi arată colţii

GALERIE
alonso-raikkonen-shanghai
  • alonso-raikkonen-shanghai
- +

Spaniolul a defilat la Shanghai în cea de-a treia cursă a anului de Formula 1



Pilotul Fernando Alonso a reuşit, ieri, în Marele Premiu al Chinei o victorie clară, prima pentru Ferrari în acest sezon, în timp ce principalul său rival la titlul mondial, germanul Sebastian Vettel de la Red Bull, s-a clasat al patrulea. Alonso a plecat în cursă de pe poziţia a treia a grilei de start, după Lewis Hamilton (Mercedes), aflat în pole-position şi după Kimi Räikkönen (Lotus-Rénault). Spaniolul l-a depăşit în primele sute de metri pe Räikkönen, apoi pe Hamilton în turul cinci, trecând prima dată la conducere. Alonso nu a rămas pe primul loc decât două tururi, cât au ţinut pneurile soft care au echipat monopostul său. În prima jumătate a cursei, în prim-plan s-au aflat piloţii care au luat startul cu gume medii, Nico Hulkenberg (Sauber), Jenson Button (McLaren-Mercedes) şi Sebastian Vettel succedându-se la conducere. În momentul în care s-a intrat în a doua parte a cursei, Alonso a revenit în frunte (turul 29) şi a început să se distanţeze din ce în ce mai mult de restul piloţilor. Dublul campion mondial a mai cedat o dată locul I, în favoarea lui Vettel, atunci când a intrat a treia oară la boxe (turul 41), dar l-a recuperat după două tururi, când l-a depăşit lejer pe german. Alonso nu a mai avut probleme până la final şi astfel el şi-a trecut în palmares al 31-lea succes de etapă.
Marele Premiu al Chinei a reprezentat totodată un duel al strategiilor. Pe de o parte au fost piloţii care s-au luptat în calificări pentru pole-position cu monoposturile "încălţate" cu pneuri soft. Aceştia au ocupat primele şapte locuri pe grilă. În cealaltă tabără s-au aflat Button, Vettel şi Hulkenberg, care, alegând cauciucurile medii, au renunţat la poziţiile fruntaşe pe grilă. Câştig de cauză au fost cei din prima categorie. Alături de Alonso, pe podium au urcat Kimi Räikkönen şi Lewis Hamilton. Finlandezul a avut un start ratat, în care a pierdut două poziţii, dar le-a recuperat de-a lungul cursei. Hamilton a condus cinci tururi şi în final a fost foarte aproape să rămână în afara podiumului. Vettel a plecat de pe poziţia a noua a grilei şi a urcat repede în vârful ierarhiei. Clasat mult timp pe locul secund, campionul mondial en-titre a trecut de pe medii pe soft cu patru tururi înainte de final. Imediat el a declanşat o cursă de urmărire a lui Hamilton şi i-au lipsit câteva sute de metri pentru a-l întrece pe britanic, doar două zecimi de secundă despărţindu-i pe cei doi.
Webber cel fără de noroc
Data de 13 aprilie a fost una cu ghinion pentru al doilea pilot al campioanei mondiale, Mark Webber. Australianul a fost victima unei erori a sistemului care alimentează cu benzină monoposturile Red Bull şi a rămas fără carburant în repriza a doua calificărilor. El a ocupat iniţial locul 14 pe grilă, dar a fost retrogradat pe ultima poziţie deoarece mecanicii Red Bull nu au putut oferi comisarilor FIA o mostră de un litru de benzină. Duminică, Webber a plecat în cursă de pe linia boxelor şi a reuşit să recupereze multe poziţii în prima parte a întrecerii. Constrâns la un stil agresiv de pilotaj pentru a-şi ajunge adversarii, australianul a efectuat o manevră greşită de depăşire şi a ciocnit monopostul Toro Rosso condus de Jean-EricVergne. Webber a trecut pe la boxe, unde a schimbat aripa faţă distrusă în urma accidentului. Necazurile lui nu s-au oprit aici. Un tur mai târziu, Mark Webber a abandonat după ce roata dreapta-spate s-a desprins de maşina sa şi a traversat periculos pista, fiind aproape să lovescă alte monoposturi. Cursa s-a încheiat prematur şi pentru Nico Rosberg (Mercedes), care s-a retras la boxe în turul 22 din cazua unor probleme la suspensie. În plus pentru coliziunea cu Vergne, Webber va plăti cu trei poziţii pe grila de start la următoarea cursă (MEDIAFAX)
Clasamentul cursei: 1. Fernando Alonso (Ferrari); 2. Kimi Räikkönen (Lotus-Rénault); 3. Lewis Hamilton (Mercedes); 4. Sebastian Vettel (Red Bull); 5. Jenson Button (McLaren-Mercedes); 6. Felipe Massa (Ferrari); 7. Daniel Ricciardo (Toro Rosso); 8. Paul di Resta (Force India); 9. Romain Grosjean (Rénault); 10. Nico Hulkenberg (Germania).
Clasamentul piloţilor (după trei curse): 1. Sebastian Vettel - 52 p; 2. Kimi Räikkönen - 49 p; 3. Fernando Alonso - 43 p; 4. Lewis Hamilton - 40 p; 5. Felipe Massa - 30 p; 6. Marc Webber (Red Bull) - 26 p.
Clasamentul constructorilor: 1. Red Bull - 78 p; 2. Ferrari - 73 p; 3. Lotus Rénault - 60 p; 4. Mercedes - 52 p. Următoarea etapă, Marele Premiu al Bahrainului, va avea loc peste o săptămână.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Celălalt război (I)

Cătălin ONOFREI

Celălalt război (I)

Când memele ucid genele.

opinii

Şoc şi groază…

Briscan ZARA

Şoc şi groază…

Nu e de râs, e de fapt de plâns. Orice dependenţă e rea, chiar şi aceea faţă de propriul copil. Şi cu cât mediul în care trăim e mai sigur, cu atât uităm faptul că acel om nu e făcut să stea cu noi, ci să trăiască fără noi. Datoria noastră e să îl învăţăm să zboare nu să îl ţinem în aer agăţat de sfori. E greu să înţelegem asta, dar nu e imposibil...

Opt ore în Turnul Babel

Cristina DANILOV

Opt ore în Turnul Babel

Extrovertiții au mai multe șanse să dea instantaneu o soluție unei probleme. Introvertiții, pe de altă parte, se simt mai confortabili când iau decizii bine gândite. Nu le place să fie zoriți, repeziți și puși la colț doar fiindcă nu-s ca șeful iute ca piperul. Pentru extrovertiți, recunoașterea socială și sprijinul colegilor sunt deosebit de importante. Pentru introvertiți, acest lucru este, de asemenea, valoros, dacă există, dacă nu, nu vor suferi, ei își pot face treaba oricum, cu sau fără aprecieri și statui prea multe.

Mitocanul de la volan (I)

Eugen MUNTEANU

Mitocanul de la volan (I)

Suntem asaltați zilnic cu știri și imagini despre accidente de circulație atroce. Statisticile spun că România este țara europeană cu cei mai mulți morți în accidente de circulație. Dincolo de precaritatea șoselelor, cred că o cauză a acestei situații îngrijorătoare este și existența în libertate a fiarei sălbatice pe care am ales să o numesc mitocanul de la volan.

pulspulspuls

O cabală preoţească ţesută pe îndelete de multă vreme

O cabală preoţească ţesută pe îndelete de multă vreme

Ehehei, iubiţi dreptcredincioşi, iată că încurcate mai sunt căile Domnului de când treburile lumeşti şi dorinţele de parvenire şi câştig şi-au băgat coada tot mai adânc în sânul şi buzunarele largi de popă ale unor înalţi prelaţi din mitropolia noastră de la Iaşi, atât de greu încercată în ultima vreme. Iacătă aşadar, dragilor, ce au mai putut zămisli minţile întunecate de aceste lucrături diavoleşti: citiţi şi vă cruciţi, nu alta! 

Caricatura zilei

Ambulanța

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.