Termenele depunerii ofertelor pe două loturi din sectorul montan au fost amânate din nou, pentru sfârșitul lunii august.
Lansată la începutul lunii aprilie, licitația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a segmentului Miercurea Nirajului – Sărățeni/Sovata încă așteaptă ofertele – noul termen pentru înscrierea lor fiind 19 august. Data limită a fost amânată succesiv începând din 22 mai. Porțiunea de autostradă vine în continuarea unuia dintre capetele care se vor face prin PNRR (Tg. Mureș-Miercurea Nirajului), atribuit deja și unde lucrările urmează să înceapă efectiv spre sfârșitul toamnei. Lotul care vine în continuare este lung de 23,4 km, iar valoarea estimată a contractului este cuprinsă între 3,35 și 3,95 miliarde de lei. Este mai scump decât fiecare din cele două capete ale tronsonului montan, dar, așa cum am relatat, mai ieftin pe kilometru decât sectorul ieșean al Autostrăzii Unirii.
19 august, o zi importantă și pentru sectorul ieșean al A8
Amintim că 19 august este și data de la care sectorul Moțca-Iași-Ungheni va avea acord de mediu. Obținerea mult râzvnitului document va încheia acualizarea studiului de fezabilitate, ceea ce deschide drumul obținerii până la sfârșitul acestui an a hotărârii de guvern prin care cor fi adoptați indicatorii tehnico-economici, ultima etapă înaintea lansării licitației pentru construirea A8 ieșeană.
În continuarea celuilalt capăt din tronsonul montan, respectiv de la Tg. Neamț/ Leghin la Pipirig, termenul de depunere a ofertelor a devenit 28 august. Inițial, anunțul de licitație impusese 25 iunie ca dată limită de înscriere a intențiilor de participare. Lung de 19,3 km, acest segment are un cost estimat de 3,8 miliarde de lei. Pe de altă parte, pe lotul Moțca-Tg. Neamț trebuie să înceapă lucrările: zilele acestea se fac 6 luni de la emiterea ordinului de începere, perioadă care în contract era destinată realizării proiectului tehnic.
CNIR nu a lansat nicio licitație până acum
Cât privește celelalte patru loturi din sectorul montan, ministrul Transporturilor răspundea unei interpelări inițiate de deputatul ieșean Alexandru Muraru că, „la data prezentei (24 iulie, n.r.), documentația este în curs de finalizare, urmând ca în perioada următoare să fie transmisă către Agenția Națională pentru Achiziții Publice în vederea validării acesteia” pentru lansarea licitațiilor.
„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, împreună cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, acordă o importanță deosebită acestui proiect și face demersurile necesare în vederea evitării oricărei întârzieri în finaliarea Autostrăzii Unirii”, promite ministrul Sorin Grindeanu în documentul menționat.
Între timp, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a parafat procesul-verbal prin care transferă A8 către Compania Națională de Investiții Rutiere. Totuși, cu schema de personal încă incompletă, CNIR nu a lansat nicio licitație până acum.
Publicitate și alte recomandări video