
Ieșenii preferă să meargă zilnic 3 ore cu „a-ntâia” decât să le arate primarul „a n-șpea” machetă.
Inaugurarea noului terminal de la Aeroportul Iași este singura realizare importantă a administrației locale în 2024. Douăsprezece luni, o tăiere de panglică. Cu precizarea că banii europeni pentru T4 veneau cu „dedicație”, meritul CJ Iași în atragerea fondurilor fiind modest. O cale modernă de acces (auto/tren/metrou) spre aerogară ar fi fost genul de investiție complexă, atât prin realizare, cât și prin atragerea surselor de finanțare, care să merite un „jos pălăria”. Nu s-a întâmplat, nu se va întâmpla în viitorul predictibil.
Consiliul Județean și Primăria Iași încep 2025 cu aceleași proiecte cu care au început 2024. Costel Alexe se chinuie să dea în folosință parcul industrial de la Lețcani, o toloacă în care se îngroapă bani publici pe sinecuri deja de 12 ani și fără vreo finalitate tangibilă. Mihai Chirica așteaptă să pună iarbă în parcul din fața Teatrului Național, nu înainte ca cei 5 muncitori detașați de tineri pe șantier să atingă vârsta de pensionare. Să reamintim (nu că ar interesa pe cineva) că parcul trebuia să fie gata în august 2022, potrivit contractului inițial.
Între timp, licitația pentru studiul de fezabilitate la trenul metropolitan a fost suspendată, iar finanțarea proiectului pare iluzorie. Ca să fim sinceri, nimeni n-a crezut că administrația locală din Iași e suficient de competentă să „producă” fie și pe hârtie un tren metropolitan, așa că am fi răi să-i dăm o bilă neagră. Au încercat să ridice ștacheta, nu s-a putut, vine primăvara, sunt suficiente spații între blocuri de umplut cu gazon. Numai pe stadionul de pe șes Bahlui nu vom vedea prea curând gazon. Primăria s-a împrumutat pentru începerea lucrărilor (un pas corect), dar când vor începe și când se vor termina rămâne o necunoscută. Să nu uităm că întreaga forță de muncă pe care se bazează îndeobște Primăria e încă prinsă cu parcul din fața Teatrului Național. Altfel, să notăm că o comună de lângă Bistrița tocmai a prins o finanțare de 64 de milioane de euro de la guvern pentru o arenă modernă. Sigur, și Iașul a primit undă verde la finanțare pentru construcția noii Săli Polivalente din Moara de Vânt. Pe 8 august, anul trecut. Pe 9 august, Mihai Chirica spunea că lucrările vor începe în curând și de atunci n-a mai zis nimic.
Altfel, „dopul” de la Podu Iloaiei s-a lungit față de 2024, despre noi șosele ocolitoare nu se mai vorbește, despre pasaje sub/supraterane mai mult se desenează, iar sensurile demarcate pentru transportul public au devenit spații „safe” pentru ca „bizonii” din trafic să arate degetul mijlociu șoferilor care respectă regulile. Tramvaiele moderne se iau la trântă cu hârburile din anii 60 (pare-se că pierd), noi parcări publice, ioc, la orele dimineții și spre seară orașul paralizează. În fine, sunt probleme care macină și alte orașe mari din țară, dar la noi lumea pare că a obosit să mai caute soluții comune, ieșenii preferă să meargă zilnic 3 ore cu „a-ntâia” decât să le arate primarul „a n-șpea” machetă. În esență, nu e acesta cel mai mare eșec al unei administrații locale – o comunitate care, de la an la an, încetează să mai viseze?
Publicitate și alte recomandări video