anunturi
grandchef
mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

miercuri, 29.06.2022

Analiză ZF: Fabrica de motoare Daimler, un eşec de 500 mil. euro pentru autorităţile din România

GALERIE
daimler
  • daimler
- +

Daimler a anunţat că a ales Polonia în detrimentul României pentru o nouă fabrică de motoare, investiţie estimată la 500 milioane de euro. „Am pierdut Daimler pentru că nu avem infrastructură şi nu avem şcoli care să pregătească viitorii angajaţi“. România înregistrează un alt doilea eşec în relaţia cu Daimler Mercedes-Benz, după ce Ungaria a fost aleasă pentru o nouă fabrică, în 2008.

Ziarul Financiar a publicat o analiză a eşecului înregistrat de România privind pierderea investiţiei de 500 mil. euro într-o nouă uzină de motoare în favoarea Poloniei. Dacă investiţia s-ar fi materia-lizat ar fi însemnat 1.500 de noi locuri de muncă şi exporturi anuale de peste 1 mld. euro.

ZF a cerut la Guvern şi la Ministerul Economiei o reacţie cu privire la această decizie a Daimler, în contextul în care, potrivit informaţiilor din industrie, negocierile au fost conduse de Costin Borc, vicepremier şi ministru al economiei în guvernul tehnocrat condus de Dacian Cioloş.

Potrivit reprezentanţilor Ministerului Economiei, în cadrul discuţiilor „partea română şi-a arătat deschis şi transparent dorinţa de a dezvolta concret, în conti-nuare, colaborarea cu Daimler, folosind instrumente precum ajutor de stat, faci-litarea negocierilor cu comunităţile locale, facilităţi pentru personalul angajat“.

Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), a declarat: „După investiţia în uzina Mercedes-Benz care s-a dus la Kecskemet, construcţia fabricii de motoare în Polonia este al doilea eşec al strategiei autorităţilor române cu privire la atragerea unui producător german în ţară“. Stroe crede că decizia de a merge în Polonia a fost determinată de trei factori principali: lipsa infrastructurii, lipsa argumentelor concrete din partea guvernului şi lipsa unei decizii, timp de cinci ani de zile, cu privire la învăţământul profesional.

Daimler AG, compania care deţine brandul Mercedes-Benz, a anunţat oficial săptămâna trecută că va investi 500 mi-lioane euro în construcţia unei noi uzine de motoare în Polonia. În cursă pentru această uzină era şi România. Dacă intenţia s-ar fi materializat, putea fi cea mai mare investiţie din România în ultimii ani şi ar fi asigurat 1.500 de noi locuri de muncă bine plătite. În România Daimler are deja o fabrică la Sebeş, unde produce prin compania locală Star Transmission cutii de viteze. 

„Se discută de cinci ani de zile de învăţământ profesional, dual şi de atunci am rămas cu două-trei insule de referinţă - s-a făcut la Braşov de către Schaeffer, la Mioveni s-a mai făcut o clasă de şcoală profesională, însă de ce nu se extinde treaba aceasta? Când? Suntem în mai şi nu vedem nimic pentru anul şcolar 2016-2017. Formarea profesională este un capitol extrem de important. Aceste companii nu-şi permit acum să investească şi în şcoli profesionale“, a mai spus Constantin Stroe. În Sebeş şomajul se apropie de zero, iar companiile sunt nevoite să aducă angajaţi inclusiv din judeţele apropriate, lucru ce presupune costuri suplimentare cu logistica.

În 2014, când a Daimler demarat proiectul de 300 mil. euro din România, nu exista o autostradă fără întreruperi între Sebeş şi Sibiu. Guvernului de atunci, condus de Victor Ponta, a promis că acest lucru se va rezolva, însă iată că şi acum, în 2016, promisiunea nu s-a concretizat. 

În Ungaria, la Kecskemet, Daimler a anunţat un plan suplimentar pentru a extinde uzina de vehicule în urma unei investiţii de 600 mil. euro. România a pierdut în 2008 investiţia în favoarea Ungariei la acea vreme, din cauza lipsei unui plan concret pentru a dezvolta infrastructura rutieră şi de a construi autostrăzi, dar şi din cauza speculatorilor imobiliari, potrivit presei de la acea vreme. Acum Mercedes-Benz produce în Ungaria 180.000 de maşini anual şi vrea să ajungă la 300.000. Valoarea maşinilor produse acolo fiind de peste 9 mld. euro, dublu comparativ cu Dacia.

Markus Schaefer, membru în consiliul de administraţie al Mercedes-Benz Cars şi supply chain manager declara la începutul lunii aprilie, în cadrul evenimentului de inauguare a investiţiei de 300 mil. euro în extinderea fabricii de transmisii, că la Sebeş vor fi dezvoltate noi proiecte ce ţin de trenul de rulare.

Star Transmission a ajuns anul trecut pe locul 10 în topul exportatori ai României, anul trecut, în condiţiile în care producea doar transmisiile automate cu cinci şi şapte trepte. Cu noua cutie cu nouă trepte, care se va regăsi pe 80% din maşinile produse de Mercedes, dar şi cu alte componente, Daimler ar putea ajunge chiar cel mai mare exportator, depăşind Automobile Dacia. Producătorul din Mioveni trimite la export maşini, cutii de viteze şi motoare în valoare de peste 4,5 miliarde de euro anual.

Potrivit lui Falk Pruscha, director ge-neral Star Transmission şi Star Assembly poate trece în acest an de pragul de un miliard de euro, în condiţiile în se lucrează într-un singur schimb. Până la finalul anului noua cutie 9G-Tronic va fi produsă în trei schimburi.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

G7 reîncărcat

Lucian DÎRDALA

G7 reîncărcat

În sine, ideea ca G7 să devină un centru de coordonare spune multe despre aşteptările liderilor occidentali în privinţa următorilor ani: competiţie strategică acerbă, punctată de riscuri militare. Ar fi un mediu în care această structură de cooperare între „Cei Şapte” şi-ar putea dovedi utilitate, după spulberarea optimismului legat de globalizare şi noua concordie între democraţii şi dictaturi.

opinii

„Războiul sfânt” al rasei

Florin CÎNTIC

„Războiul sfânt” al rasei

Astăzi, 29 iunie, la ora 14.30, la Ateneul Naţional din Tătăraşi, Marius Turda, istoric şi universitar de clasă internaţională, profesor la Universitatea Oxford Brooks, lansează ediţia românească a unei cărţi esenţiale pentru înţelegerea ideilor şi politicilor consacrate rasei şi eugenismului în Ungaria secolulului XX. Evenimentul cuprinde şi vernisajul unei expoziţii itinerante, care va rămâne o lună pe simezele Ateneului, şi care merită şi ea a fi urmărită.

The Show must go on!

Radu PĂRPĂUȚĂ

The Show must go on!

Fraţilor şi surorilor, merită să vorbim puţin despre pandemia consensuală şi dementocratică planetară. Ce-i drept, acum se stinge uşor, dar nimic nu ne face să credem că nu mai poate reapărea: din nou sau sub alte forme, mai atroce, iar „măsurili” tot mai erect comunistoide, de ar rânji cu gura până la urechi Ceaşcă de ar mai trăi: „V-am zis eu că măsurili trebui luate”.

Bill Evans - un romantic al avangardei

Alex VASILIU

Bill Evans - un romantic al avangardei

La sfârşitul lunii februarie 1957 era publicat în America de Nord albumul discografic New Jazz Conceptions - momentul impunerii lui Bill Evans printre cei mai inovatori, mai influenţi muzicieni din istoria acestui tip de artă. Raportul inovaţie - influenţă a fost rar stabilit în jazz-ul modern, însă Bill Evans poate fi considerat un caz fericit, mai ales că a rămas în istorie cu preafrumoasa, cuprinzătoarea formulă un romantic al avangardei.

pulspulspuls

Cum a stat şăful cel mare pân’ la ziuă-n club, dând peste cap programul?

Cum a stat şăful cel mare pân’ la ziuă-n club, dând peste cap programul?

Pentru că ieri am auzit că a ieşit oleacă de tevatură prin politichia de Bahlui legat de ceea ce remarcam noi într-un pulsuleţ, am zis că musai să venim cu oarece precizări suplimentare pe astăzi, stimaţi telespectatori. 

Caricatura zilei

BAC

Editia PDF

Bancul zilei

Doctorul, panicat de o spargere de teava, suna repede instalatorul: -Hai, te rog, urgent, toata pivnita e inundata din cauza un (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.