Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Daimler a anunţat că a ales Polonia în detrimentul României pentru o nouă fabrică de motoare, investiţie estimată la 500 milioane de euro. „Am pierdut Daimler pentru că nu avem infrastructură şi nu avem şcoli care să pregătească viitorii angajaţi“. România înregistrează un alt doilea eşec în relaţia cu Daimler Mercedes-Benz, după ce Ungaria a fost aleasă pentru o nouă fabrică, în 2008.
Ziarul Financiar a publicat o analiză a eşecului înregistrat de România privind pierderea investiţiei de 500 mil. euro într-o nouă uzină de motoare în favoarea Poloniei. Dacă investiţia s-ar fi materia-lizat ar fi însemnat 1.500 de noi locuri de muncă şi exporturi anuale de peste 1 mld. euro.
ZF a cerut la Guvern şi la Ministerul Economiei o reacţie cu privire la această decizie a Daimler, în contextul în care, potrivit informaţiilor din industrie, negocierile au fost conduse de Costin Borc, vicepremier şi ministru al economiei în guvernul tehnocrat condus de Dacian Cioloş.
Potrivit reprezentanţilor Ministerului Economiei, în cadrul discuţiilor „partea română şi-a arătat deschis şi transparent dorinţa de a dezvolta concret, în conti-nuare, colaborarea cu Daimler, folosind instrumente precum ajutor de stat, faci-litarea negocierilor cu comunităţile locale, facilităţi pentru personalul angajat“.
Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), a declarat: „După investiţia în uzina Mercedes-Benz care s-a dus la Kecskemet, construcţia fabricii de motoare în Polonia este al doilea eşec al strategiei autorităţilor române cu privire la atragerea unui producător german în ţară“. Stroe crede că decizia de a merge în Polonia a fost determinată de trei factori principali: lipsa infrastructurii, lipsa argumentelor concrete din partea guvernului şi lipsa unei decizii, timp de cinci ani de zile, cu privire la învăţământul profesional.
Daimler AG, compania care deţine brandul Mercedes-Benz, a anunţat oficial săptămâna trecută că va investi 500 mi-lioane euro în construcţia unei noi uzine de motoare în Polonia. În cursă pentru această uzină era şi România. Dacă intenţia s-ar fi materializat, putea fi cea mai mare investiţie din România în ultimii ani şi ar fi asigurat 1.500 de noi locuri de muncă bine plătite. În România Daimler are deja o fabrică la Sebeş, unde produce prin compania locală Star Transmission cutii de viteze.
„Se discută de cinci ani de zile de învăţământ profesional, dual şi de atunci am rămas cu două-trei insule de referinţă - s-a făcut la Braşov de către Schaeffer, la Mioveni s-a mai făcut o clasă de şcoală profesională, însă de ce nu se extinde treaba aceasta? Când? Suntem în mai şi nu vedem nimic pentru anul şcolar 2016-2017. Formarea profesională este un capitol extrem de important. Aceste companii nu-şi permit acum să investească şi în şcoli profesionale“, a mai spus Constantin Stroe. În Sebeş şomajul se apropie de zero, iar companiile sunt nevoite să aducă angajaţi inclusiv din judeţele apropriate, lucru ce presupune costuri suplimentare cu logistica.
În 2014, când a Daimler demarat proiectul de 300 mil. euro din România, nu exista o autostradă fără întreruperi între Sebeş şi Sibiu. Guvernului de atunci, condus de Victor Ponta, a promis că acest lucru se va rezolva, însă iată că şi acum, în 2016, promisiunea nu s-a concretizat.
În Ungaria, la Kecskemet, Daimler a anunţat un plan suplimentar pentru a extinde uzina de vehicule în urma unei investiţii de 600 mil. euro. România a pierdut în 2008 investiţia în favoarea Ungariei la acea vreme, din cauza lipsei unui plan concret pentru a dezvolta infrastructura rutieră şi de a construi autostrăzi, dar şi din cauza speculatorilor imobiliari, potrivit presei de la acea vreme. Acum Mercedes-Benz produce în Ungaria 180.000 de maşini anual şi vrea să ajungă la 300.000. Valoarea maşinilor produse acolo fiind de peste 9 mld. euro, dublu comparativ cu Dacia.
Markus Schaefer, membru în consiliul de administraţie al Mercedes-Benz Cars şi supply chain manager declara la începutul lunii aprilie, în cadrul evenimentului de inauguare a investiţiei de 300 mil. euro în extinderea fabricii de transmisii, că la Sebeş vor fi dezvoltate noi proiecte ce ţin de trenul de rulare.
Star Transmission a ajuns anul trecut pe locul 10 în topul exportatori ai României, anul trecut, în condiţiile în care producea doar transmisiile automate cu cinci şi şapte trepte. Cu noua cutie cu nouă trepte, care se va regăsi pe 80% din maşinile produse de Mercedes, dar şi cu alte componente, Daimler ar putea ajunge chiar cel mai mare exportator, depăşind Automobile Dacia. Producătorul din Mioveni trimite la export maşini, cutii de viteze şi motoare în valoare de peste 4,5 miliarde de euro anual.
Potrivit lui Falk Pruscha, director ge-neral Star Transmission şi Star Assembly poate trece în acest an de pragul de un miliard de euro, în condiţiile în se lucrează într-un singur schimb. Până la finalul anului noua cutie 9G-Tronic va fi produsă în trei schimburi.
Cuvinte cheie: + fabrica de motoare daimler românia
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
O nouă reţea de gaze, cu peste 1.700 de branşamente, într-o comună de lângă Iaşi
Un arhitect în cursa pentru Primăria Iaşi. Este candidat din partea REPER
Expoziţie de enciclopedii la BCU Iaşi, sub titlul “Universul într-o carte”
Permis reţinut în vederea anulării: mergea beat criţă cu maşina prin sat
S-a aprobat o nouă majorare de tarife la CFR Călători. Intră în vigoare luni
Guvernul PSD și Antibiotice Iași: un parteneriat strategic pentru sănătatea românilor (P)
Diana Şoşoacă: Mă gândesc foarte serios să candidez la primăria Iaşiului. Cred că voi candida
Doliu la Tribunalul Iaşi. „A fost un accident”. O judecătoare abia pensionată a murit la 54 de ani
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Angajat al Primăriei Timișoara, prins de primar copiind la examen cu o cască (P)
Lecția de demagogie politică: Episodul moțiunii de cenzură împotriva Ministerului Agriculturii (P)
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |