Impact FM regional

COMUNICAT DE PRESA

Articol ştiinţific al unui cercetător ieşean, publicat în prestigioasa revistă Nature Communications

Dumitru-Claudiu-Sergentu
  • Dumitru-Claudiu-Sergentu

Dr. Dumitru-Claudiu SERGENTU, Asistent de Cercetare Științifică al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, în cadrul Laboratorului de investigare a proceselor fizico-chimice din fază gazoasă cu implicaţii în formarea aerosolilor organici secundari, RA-03 RECENT-AIR, a realizat un studiu, în colaborare cu o echipă pluridisciplinară de cercetători din Statele Unite ale Americii și China, privind sinteza și caracterizarea unor noi compuși ce stabilizează legături chimice multiple între un atom de uraniu și unul de azot, care a fost publicat în prestigioasa revistă Nature Communications, în data de 23 noiembrie 2022.

„Relevanța acestui studiu este susținută la un nivel mai general de problematica procesării deșeurilor nucleare la nivel global, ce atrage după sine nevoia de a cunoaște cât  mai precis comportamentul fizico-chimic al actinidelor.

Actinidele sunt elemente metalice radioactive cu aplicații, în principal, în industria nucleară, acestea fiind extrem de nocive vieții odată intrate în contact necontrolat cu mediul înconjurător (sol, apă sau atmosferă).

Astfel, dintr-o perspectivă științifică, cercetătorii din cele mai mari laboratoare ale lumii îşi unesc eforturile pentru a se ajunge la un consens cu privire la capacitatea actinidelor de a forma legături chimice cu alte molecule și de a le caracteriza pe acestea. Articolul, intitulat “A charged diatomic triple-bonded U≡N species trapped in C82 fullerene cages”, descrie legătura covalentă triplă dintre un atom de uraniu și unul de azot ce se formează în interiorul unor fulerene. Astfel de compuși chimici sunt foarte rari în literatura de specialitate”, a declarat ACS. Dr. Dumitru-Claudiu SERGENTU.

Mai multe informații sunt publicate aici: https://www.nature.com/articles/s41467-022-34651-5

Dr. Dumitru-Claudiu SERGENTU a absolvit Facultatea de Chimie a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași în anul 2011, a absolvit un master European în Chimie teoretică și modelare computațională în cadrul Universității din Groningen (Țările de Jos) și a obținut titlul de doctor în Chimie la Universitatea din Nantes, Franța. Până la sfârșitul anului 2021, Dr. Sergentu a efectuat studii de la Universitatea din Buffalo, New York (SUA), sub îndrumarea Profesorului Jochen Autschbach. De asemenea, este autor a 31 de articole științifice publicate în reviste de prestigiu la nivel mondial, precum Nature, Nature Communications sau Journal of The American Chemical Society.

Revista Nature Communications este o revistă științifică cu acces deschis, care publică cercetări de înaltă calitate din toate domeniile științelor naturale și are un factor de impact de 17,69.

Testamentul PNL, un nou certificat de naştere pentru PSD

Cosmin PAȘCA

Testamentul PNL, un nou certificat de naştere pentru PSD

Vetuşti, incompetenţi, poate uşor retardaţi, dar în orice caz, mai puţin mizerabili decât liberalii. Or, tocmai această reinventare a PSD ca partid frecventabil, aparent onest, e cel mai toxic testament pe îl lasă PNL după epoca Ciucă-Iohannis.

Fuga, lupta şi a treia variantă

Fuga, lupta şi a treia variantă

Nimeni nu se gândeşte ce se întâmplă exact în momentul acela, momentul groazei, momentul instinctului maxim de fugă sau luptă, în care niciunul dintre combatanţi nu mai este raţional, când eşti în stare să muşti cu dinţii din carnea celuilalt pentru a nu muri. Atunci nu ştii ce faci, nu mai eşti tu însuţi, ci un criminal în devenire, singurul tău gând fiind să supravieţuieşti, nu te interesează nimic altceva. Nimic.

Cu Pareto, la serviciu şi în pat

Cristina DANILOV

Cu Pareto, la serviciu şi în pat

Una dintre marile probleme ale secolului este, firește, stresul. Și cine nu a fost niciodată stresat de solicitări excesive, aflându-se în imposibilitatea de a îndeplini toate sarcinile pe care și le-a propus într-o zi? La finalul unei zile adeseori ne gândim câte lucruri în orele ce tocmai au trecut au fost de prisos? Cât timp petrecem făcând activități sau lucrări care nu sunt cu adevărat importante? Și, mai ales, câtă energie am folosit pentru a rezolva probleme care nu sunt ale noastre? Și acest lucru se întâmplă pentru că este o mare diferență între ceea ce ar trebui să faci și ceea ce tu, realmente, poți face.

Unificatori şi dezbinatori (II)

Mihai DORIN

Unificatori şi dezbinatori (II)

Când noul război era la porţile cetăţii, România era mai izolată şi mai slabă chiar decât în pragul celuilalt război. Politicienii de strânsură le-au spus românilor că duşmanul e înafară. Şi aşa credem şi azi, din naivitate şi prostie. Din păcate, duşmanii cei mai aprigi ai unităţii României sunt chiar înlăuntrul ei.

Iar a ajuns ciuca miştourilor naţionale un ales al ieşenilor

Băbăeţ, haidaţ’ bă, dar nici chiar aşa, băă... Iacătă mai jos poza care circulă cu mare frenezie prin mediul online, şi de care se râde cu mare poftă!

Pițuțurlică

Doi prieteni se întâlnesc dupa multa vreme: - Ei, prietene, cum e viata de barbat însurat? - Excelenta! Am reu (...)

Un raport al Universitatii “Babes Bolyai” din Cluj Napoca a stabilit ca teza de doctorat a ministrului de Interne este plagiata. Credeti ca Lucian Bode trebuie sa demisioneze?