Astra Călători Arad lucrează la un tramvai de concepţie proprie
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

duminica, 16.01.2022

Astra Călători Arad lucrează la un tramvai de concepţie proprie

Compania vrea să îşi reducă astfel dependenţa faţă de Siemens.

GALERIE
Astra2
  • Astra2
- +

Fabrica Astra Vagoane Călători Arad va lansa un tramvai de concepţie proprie, la care lucrează în prezent, pentru a nu mai depinde de Siemens, compania parteneră în fabricarea modelului Imperio, motivul fiind legat de anumite condiţii impuse de Siemens la licitaţii.

Directorul de marketing al SC Astra Vagoane Călători SA, Adrian Paraschiv, a declarat, sâmbătă seară, într-un discurs susţinut la prezentarea proiectului candidaturii Aradului la titlul de Capitală Culturală Europeană 2021, că în prezent compania lucrează la conceperea unui tramvai nou. "Lucrăm în prezent la un tramvai dezvoltat de Astra, prin colectivul nostru de proiectare, prin colectivul nostru de cercetare. Dezvoltăm acest proiect ca să nu mai depindem de partenerul extern. Pentru că la orice licitaţie pe care o câştigi internaţional ai nişte condiţii pe care ţi le pune partenerul. Cu alte cuvinte, nu eşti independent", a declarat Paraschiv. Directorul de marketing s-a referit la parteneriatul cu Siemens pentru producerea singurului tramvai românesc, modelul Imperio, care se află în circulaţie în Arad după ce municipalitatea a achiziţionat şase garnituri.

Paraschiv nu a oferit mai multe informaţii despre noul model, însă a prezentat o carcasă a acestuia, care se afla în hala în care a avut loc evenimentul de prezentare a proiectului candidaturii Aradului la titlul de Capitală Culturală Europeană. În discurs, directorul de marketing a afirmat că noua politică a companiei este să comercializeze vagoane moderne şi mai scumpe, pentru a nu mai vinde în cantităţi mari produse ieftine. "Am schimbat politica de marketing. Nu mai vindem multe şi ieftine. Am vândut mulţi ani în peste 20 de ţări. Filozofia noastră era: multe vagoane ieftine. În ultimii ani, ne orientăm spre vagoanele complexe şi am exportat în Iran, Egipt, Italia, Brazilia", a declarat Adrian Paraschiv.

El a adăugat că în urma vizitelor făcute de management în multe oraşe europene s-a observat că parcurile de vagoane de călători sunt foarte vechi, cu o medie de 40 de ani, iar în centrele oraşelor, mai ales în zonele istorice, se interzice circulaţia vehiculelor poluante, fiind admise doar vehicule cu tracţiune electrică. El a spus că, în aceste condiţii, există o oportunitate foarte mare pentru fabrica de tramvaie din Arad, care va participa la toate licitaţiile.

"În Estul Europei, cam toate administraţiile au tramvaie second hand. Acestea nu mai au piese de schimb şi într-o zi vor fi trase pe dreapta, apoi vor fi licitaţiile (...) Vom participa şi la licitaţiile pentru cele 13 oraşe din România care au tramvaie", a spus Paraschiv. El a adăugat că, în timp ce în Arad infrastructura pentru tramvaie a fost modernizată în ultimii ani, astfel că s-au putut cumpăra garnituri noi, celelalte oraşe din ţară "au rămas în urmă la acest capitol, dar şi ele vor avea nevoie de tramvaie noi".

 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Dragul nostru Novak Djokovic

Nicolae GRECU

Dragul nostru Novak Djokovic

Nole pare a fi mioriticul nostru, dacă n-ar avea spiritul de luptă al înaintaşilor săi.

Filmuletul zilei

opinii

Seimeni (XVI). Instaurarea regimului comunist: colhozul, geaceul, ceapeul (3)

Eugen MUNTEANU

Seimeni (XVI). Instaurarea regimului comunist: colhozul, geaceul, ceapeul (3)

Autorul evocă o serie de detalii ale vieţii cotidiene a consătenilor săi în primii ani ai agriculturii comuniste.

Moartea, nebunia devenită banalitate

pr. Constantin STURZU

Moartea, nebunia devenită banalitate

Se vorbeşte prea mult în zilele noastre despre "numărul morţilor/ deceselor" şi prea puţin despre moartea însăşi. Accentul exclusiv şi obsesiv pus pe prima informaţie induce panica şi o tot sporeşte, cu efecte dintre cele mai devastatoare pe toate planurile existenţei noastre. 

Arhitectura azi

arh. Ionel OANCEA

Arhitectura azi

S-au risipit ca vântul sec al deşertului treizeci de ani de pace, de creştere economică, după statistici cea mai mare din Europa, ȋn aşteptarea noii arhitecturi româneşti. 

pulspulspuls

Credeaţi că, gata, nu-i vom mai vedea pe firmament? Ei, iote că reapar!

Credeaţi că, gata, nu-i vom mai vedea pe firmament? Ei, iote că reapar!

Aho aho, cetitori fraţi, staţi puţin şi nu mânaţi, căci pe astăzi Moşu’ vouă vă aduce brânză, ouă, dar şi niscai noutăţi din niscaiva zone mai mici ale politichiei ieşene pe care mulţi dintre noi le cam scosesem la pensie de câţiva ani, pe unii reprezentanţi chiar fără vechimea completă, ci pe caz de boală. 

Caricatura zilei

Pantaloni

Editia PDF

Bancul zilei

Doi tipi, amândoi casatoriti, stau de vorba: – Nu stiu ce sa ma mai fac! De câte ori vin acasa, dupa ce am ba (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.

    X