Atenţie, şoferi! Intersecţiile dificile din Iaşi unde trebuie să fiţi atenţi la tramvaie
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

duminica, 29.11.2020

Atenţie, şoferi! Intersecţiile dificile din Iaşi unde trebuie să fiţi atenţi la tramvaie

GALERIE
Intalnire intersectii2Intalnire intersectiiIntalnire intersectii1
  • Intalnire intersectii2
  • Intalnire intersectii
  • Intalnire intersectii1
- +

Vineri, 26 ianuarie, a avut loc întâlnirea între şoferii de autobuze şi vatmanii Companiei de Transport Public şi poliţiştii Biroului Rutier Iaşi. Întâlnirea este posibilă în cadrul proiectului “Stresul şi violenţa verbală, factori de risc în traficul rutier din municipiul Iaşi”, derulat de către Asociaţia pentru Protecţia Rutieră WorldstreetServiciul Rutier IaşiCompania de Transport Public Iaşi iar partener media este Cotidianul “Ziarul de Iaşi”

Din partea CTP au participat 27 de şoferi şi vatmani iar de la Biroul Rutier Iaşi –agentul şef adjunct Cătălin Pristăviţa şi ag şef adj. Marius Botez.

Puncte cheie de discuţii:

  • vatmanii tramvaielor cer şoferilor din Iaşi ca în intersecţii să îşi mărească atenţia deoarece, în anumite zone din municipiul Iaşi, din cauza unghiului dificil, nu se pot asigura corespunzător pentru a oferi prioritate autovehiculelor;
  • un exemplu în acest sens este sensul giratoriu de la Fundaţie. Tramvaiul care coboară de la Universitate, în sensul giratoriu de la Fundaţie trebuie să ofere prioritate şoferilor care circulă, de exemplu, dinspre Păcurari, către Independenţei şi traversează liniile de tramvai. În acest caz, vatmanul trebuie să se asigure în partea dreaptă însă procedura este dificilă. Pentru a traversa liniile de tramvai, autoturismele vin practic din spatele vagonului, iar vatmanul ar trebui să îşi deschidă uşa cabinei, pentru a se asigura corespunzător;
  • un alt punct dificil în trafic unde se cere o atenţie sporită este sensul giratoriu din Podul Roş. Aici, tramvaiul care circulă dinspre strada Palat, către Ţuţora, intră practic pe contrasens pentru a vira stânga de pe podul peste Bahlui, către Ţuţora. Şoferii care circulă, de exemplu, dinspre CUG, către Palat, intră în sensul giratoriu, apoi trebuie să traverseze liniile de tramvai, înainte de a vira pe podul de peste Bahlui şi pot fi luaţi prin surprindere de tramvaiul care, în mod normal, ar fi trebuit să ocolească sensul giratoriu pentru a vira spre Ţuţora;
  • atenţie mare şoferi, şi la staţia de tramvai de la Universitate, din Copou, atât la urcare cât şi la coborâre. Nu există refugiu pentru călători pe mijlocul străzii aşa încât vatmanii tramvaielor sunt obligaţi să semnalizeze din timp oprirea în cele două staţii. Şoferii trebuie să fie atenţi să nu fie surprinşi de călătorii care coboară din tramvaie, chiar în mijlocul străzii.

Despre proiectul „Stresul şi violenţa verbală, factori de risc în traficul rutier din municipiul Iaşi”.

Întrucât prevenirea accidentelor rutiere constituie principalul domeniu de activitate al Asociaţiei pentru Protecţia Rutieră „Worldstreet”, considerăm prioritare indentificarea cauzelor, comportamentelor şi atitudinile care favorizează încălcarea regulilor de circulaţie care, la rândul lor duc la producerea accidentelor rutiere.

Pentru desfăşurarea acestui proiect a fost aleasă pentru cercetare şi consiliere psihologică o categorie de conducători auto profesionişti, respectiv 500 de şoferi şi vatmani care activează în cadrul Companiei de Transport Public (CTP) Iaşi. Ei activează în câmpul muncii, respectiv traficul rutier din metropola Iaşi între 8 şi 12 ore, acest lucru fiind relevant pentru desfăşurarea proiectului.

Proiectul se desfăşoară pe mai multe direcţii:

  • consilierea psihologică gratuită a celor 500 de şoferi şi vatmani din cadrul CTP Iaşi prin intermediul unor grupuri de suport;
  • chestionarea acestora din punct de vedere al atitudinii conducători auto din trafic cu care intră în contact pe traseele folosite în vederea identificării cauzelor, comportamentelor şi atitudinile care favorizează încălcarea regulilor de circulaţie şi duc la producerea accidentelor rutiere;
  • grupurile de suport sunt alcătuite din 10 vatmani şi şoferi de mijloace de transport în comun, şi sunt conduse de către cei trei psihologi din cadrul Asociaţiei Worldstreet – Bianca Adăscăliţei, Ana Jignea şi Monica Andreea Popescu;
  • completarea unor chestionare, de către membrii grupurilor de suport în ceea ce priveşte stresul şi riscurile din trafic;
  • întâlniri săptămânale între vatmanii şi şoferii CTP Iaşi cu poliţişti de la Biroul Rutier Iaşi şi Serviciul Rutier Iaşi, fiind purtate discuţii pe mai multe direcţii: infrastructură, respectarea regulilor de circulaţie, îmbunătăţirea semnalisticii rutiere în municipiu, diferite cazuri întâlnite în activitatea lor zilnică.

Parteneri în cadrul acestei campanii sunt:

 Asociaţia pentru Protecţia Rutieră „Worldstreet”;

 Cotidianul Ziarul de Iaşi

Compania de Transport Public (CTP) Iaşi; 

Serviciul Rutier Iaşi; 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Gânduri despre Maradona

Nicolae GRECU

Gânduri despre Maradona

De morţi nu se vorbeşte decât de bine, dar nu trebuie uitat nici răul din ei.

Filmuletul zilei

opinii

Vechiul Testament - Septuaginta - Nicolae Spătarul Milescu (III)

Eugen MUNTEANU

Vechiul Testament - Septuaginta - Nicolae Spătarul Milescu (III)

Prezentarea succintă a începuturilor tradiţiei biblice româneşti continuă cu o schiţă de portret a iniţiatorului acestei tradiţii, Nicolae Spătarul Milescu.

Egalitatea de gen: de la controversele teoretico-ideologice la politica publică

Ciprian IFTIMOAEI

Egalitatea de gen: de la controversele teoretico-ideologice la politica publică

Problematica de gen şi egalitatea de şanse între bărbaţi şi femei a fost abordată încă din anii ‘60 în cadrul studiilor despre rolul femeilor în politică şi dezvoltarea socioeconomică (women studies), mai apoi în cadrul studiilor feministe (feminist studies), iar în prezent în cadrul studiilor de gen (gender studies). În altă ordine de idei, egalitatea de tratament între bărbaţi şi femei a constituit un principiu fundamental al Uniunii Europene încă de la înfiinţarea sa. 

Adevărul tău ar trece „testul frumuseţii”?

pr. Constantin STURZU

Adevărul tău ar trece „testul frumuseţii”?

Unul dintre ucenicii mei avea, la un moment dat, probleme la serviciu. Se confrunta cu tot soiul de neplăceri, cu şicane şi chiar cu ameninţări. M-a întrebat ce să facă, dacă nu cumva e momentul să renunţe şi să caute altceva de lucru. Eventual în alt domeniu. Îl ştiu ca fiind o persoană competentă, talentată şi dăruită în lucrarea sa. 

pulspulspuls

Analiză şi sinteză: brânza politică şi prazul electoral

Analiză şi sinteză: brânza politică şi prazul electoral

Dacă tot am vorbim ieri aici de vasilici şi tiriplici, iaca ce ne-au indicat unii cetitori atenţi: una bucată poză faină scociorâtă prin cotloanele feisbuciste, de campanie, cu actualul şi viitorul deputat de Iaşi Vasile Cîtea, ex-boxer, aflat în piaţă la Bălţaţi, locul de baştină. 

Caricatura zilei

Planul Aproape Naţional de Redresare şi Rezilienţă (zic aproape fiindcă Iașul nu este inclus)

Editia PDF

Bancul zilei

O ambulanta goneste pe strazi si, la o intersectie rastoarna si accidenteaza un pieton. Soferul coboara imediat, ridica victima (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.