anunturi
grandchef
mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Au apărut trotinetele. Cât de avantajos este: comparații cu mașina proprie, Uber și Bolt

GALERIE
trotinete lima (1)
  • trotinete lima (1)
- +

O întrebare pe care în mod sigur şi-au pus-o ieri mii de persoane, la lansarea serviciului de trotinete electrice Lime la Iaşi: de ce ar merita să iau trotineta, şi nu maşina proprie sau Uber, Bolt ori taxi? Tarifele pentru închirierea trotinetelor sunt, la distanţe de câţiva kilometri pe cursă, comparabile cu variantele de mai sus. La folosiri mai îndelungate, incluzând şi serviciul de abonamente, devin însă competitive. Trotineta oferă însă unele avantaje, mai ales în condiţii de trafic intens, pe care celelalte variante nu le pot depăşi 

Trotinetele electrice de la Lime au apărut şi pe străzile din Iaşi. Furnizorul american de mobilitate urbană a lansat ieri serviciul său de închiriere de trotinete electrice, astfel că locuitorii Iaşului şi turiştii se vor putea deplasa mai repede dintr-un loc în altul, şi, nu în ultimul rând, să rezolve problemele tot mai mari legate de trafic, emisii şi parcare din oraş. Trotinetele vor fi disponibile în zonele Palas, Copou, Podu Roş, Dacia, Tudor Vladimirescu, dar şi în alte cartiere ieşene, asigurând conexiunea între toate zonele cheie ale oraşului. Cei care vor să închirieze o trotinetă Lime vor scoate din buzunar 4 lei pentru primele 4 minute, după care 0,77 lei pe minut. Un calcul simplu arată că, la o viteză medie de 15 km/h, să spunem, dacă un călător va parcurge 1 km în 4 minute va plăti aproape 13 lei pentru 4 km. Este o sumă comparabilă cu o cursă Bolt sau Uber cu maşina pentru o astfel de distanţă, şi asta fără a adăuga taxa de deblocare trotinetă.

Compania a renunţat însă de ceva vreme la taxa de deblocare, care însemna un plus de câţiva lei la cursă: preţul oscila între 2 lei şi 3 lei/ deblocare. De ce ar lua însă un ieşean trotineta şi nu Bolt, Uber sau taxi? Probabil că, în momente de trafic foarte aglomerat, varianta ar putea fi una tentantă. Însă poate fi atracticvă şi în afara acestor perioade, pentru cei ce preferă o deplasare în aer liber, sau una altfel decât sunt obişnuiţi. Folosirea mai îndelungată a trotinetei o face însă mai avantajoasă, având la dispoziţie inclusiv abonamente. Săptămâna viitoare va apărea însă concurenţă pentru Lime în Iaşi: vor scădea sau nu preţurile?

Abonamente

Lime a anunţat că va oferi şi trei tipuri de abonamente, cu preţuri la jumătate faţă de preţul de bază, respectiv: curse nelimitate pentru o oră - 18.99 lei; curse nelimitate pentru o zi - 36.99 lei şi curse nelimitate pentru trei zile - 105 lei. Compania este activă pe piaţa din România din anul 2019, iar în prezent acoperă oraşele Bucureşti, Cluj-Napoca, Braşov, Arad şi Constanţa. Alexandru Coman, Manager Operaţiuni Lime România: „Suntem foarte încântaţi să putem oferi de astăzi (ieri - n.r.) locuitorilor din Iaşi o modalitate de transport ecologică, sigură şi accesibilă în aer liber. Ne bucurăm că am găsit un partener de dialog şi un susţinător al transportului alternativ în autorităţile locale. Micromobilitatea trebuie să fie o alternativă de transport naţională, şi vom continua expansiunea în alte oraşe din ţară, pentru a oferi cât mai multor oameni soluţii viabile de transport alternativ ecologic”. Practic, pentru a utiliza Lime, călătorii trebuie să descarce aplicaţia cu acelaşi nume, localizează o trotinetă de pe hartă şi o deblochează cu simpla atingere a unui buton. Pentru a încheia cursa, trebuie să urmărească instrucţiunile din aplicaţie şi să parcheze trotineta responsabil. Vitezele sunt limitate la 25 de kilometri pe oră, iar călătorilor li se recomandă să poarte căşti.

Apare concurenţa

Compania Lime a livrat în Iaşi 800 de trotinete electrice, iar de săptămâna viitoare pe străzile din oraş vor fi prezente şi 600 de trotinete electrice de la Bolt, după ce Primăria Iaşi a anunţat zilele trecute că implementează un proiect care include abonamente de ocupare a domeniului public pentru Lime şi Bolt, astfel încât să poată fi închiriate trotinete electrice în regim self-service. În context, viceprimarului municipiului Iaşi, Daniel Juravle, „i-a scăpat” o promisiune: Iaşul va avea pe viitor şi o pistă de biciclete care va lega Copoul de Tudor Vladimirescu. „Susţinem modalităţile alternative de transport şi ne dorim să găsim soluţii de mobilitate urbană. După dezbateri cu operatori economici, cu societatea civilă, cu persoane care activează în segmentul mobilităţii urbane, am reuşit să avem aprobat în Consiliul Local primul regulament din România care creează cadrul necesar pentru închirierea trotinetelor, în regim self-service. Mai mult, vom avea şi o pistă de biciclete, care va lega Copoul de Tudor Vladimirescu, suntem pe final în discuţiile cu cei de la Poliţia Rutieră şi cred eu că vom avea în curând posibilitatea să începem marcarea pistei. Astfel, ne dorim să oferim cetăţenilor cât mai multe variante de mobilitate urbană, alături de investiţiile în transportul public”, a declarat Daniel Juravle. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

De ţinut minte

Cătălin ONOFREI

De ţinut minte

Cele cinci mari trădări ale liberalilor.

opinii

Cine mai vrea să fie liber

Briscan ZARA

Cine mai vrea să fie liber

Nu mai există compatibilitate de idei şi credinţe nicăieri. E doar un curent general oficial, impus şi încurajat permanent de stat, la nivel de politică naţională, iar pe acela se merge într-un sens prin propagandă continuă. Se numeşte corectitudine politică. Nu poate fi definit de nimeni prin nimic, de aceea oricine poate face teoretic orice, dar poate fi şi tras la răspundere pentru orice, dacă situaţia o cere.

Curcubeul deasupra unei lumi intolerante

Cristina DANILOV

Curcubeul deasupra unei lumi intolerante

Fiecare dintre noi a avut o experienţă în care s-a simţit deplasat, o situaţie în care s-a simţit ruşinat sau inconfortabil doar pentru că a fost sau a făcut ceva diferit faţă de ceilalţi. Oamenii sunt experţi în a identifica aceste situaţii şi a face glume pe seama lor, uneori, din nefericire, excesiv.

Uzul raţiunii

Nichita DANILOV

Uzul raţiunii

Un popor fără un lider care să-i apere demnitatea şi interesele tinde să devină o mulţime nulă. Oare mai e nevoie să mai spun că spre asta alunecă zi de zi, ceas de ceas, România zilelor noastre?! Căci azi, noi, cei care am trăit în comunism, vedem cum idealurile în care am crezut sunt călcate unul după altul în picioare.

pulspulspuls

Pregătiri de puci la partidoiul ieşean: cine e organizatorul şi cine, vizatul?

Pregătiri de puci la partidoiul ieşean: cine e organizatorul şi cine, vizatul?

Un uichend agitat tare s-a încheiat ieri la partidoiul ieşean, stimaţi telespectatori. Ceva ce nu s-a prea văzut din stradă, că la discreţie lumea de la partidoi e campioană zonală, dar care cică a lăsat urme grele prin multe berouri, dacă nu cumva chiar şi cicatrici pe unele obrazuri mai puţin tăbăcite. 

Caricatura zilei

La umplut piscina

Editia PDF

Bancul zilei

Doctorul, panicat de o spargere de teava, suna repede instalatorul: -Hai, te rog, urgent, toata pivnita e inundata din cauza un (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.